A Baltikumban népszerűsítette a fővárost a BFTK

2018. május 22-24. között kerül megrendezésre a Travel Trade Roadshow Baltic a B2B Baltic.Travel PR cégszervezésében. Az egymást követően három helyszínen – Tallinn, Riga, Vilnius – megrendezésre kerülő workshopokon a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) is részt vesz, Budapestet és ezzel együtt a főváros hivatalos turisztikai városkártyáját, a Budapest Cardot is népszerűsítve. A TTR Baltic állomásain a megelőző évben Litvániában 46, Lettországban 77, Észtországban pedig 50 utazási iroda képviseltette magát buyerként. A roadshow-n a BFTK Nonprofit Kft.-t Pap Mária turisztikai divízióvezető és Dedák Angéla hálózati vezető képviseli a turisztikai divízió részéről - tudtuk meg kedden a BFTK-tól.

2017-ben a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma Litvániából 19,8%-kal növekedett a 2016. január-decemberi időszakhoz képest, Lettországból pedig – az airBaltic közvetlen járatának köszönhetően – 14,2%-os növekedést regisztrált a KSH. A légitársaság idestova nyolcadik éve üzemelő járatával lényegesen javult Magyarország megközelíthetősége, nem csupán a balti államokból, hanem – a kényelmes összeköttetésnek köszönhetően – Skandináviából, Oroszországból, sőt a FÁK országokból is. A magyar fővárosba 2017-ben a skandináv és a balti térségből mindösszesen 220.948 vendég érkezett, akik 643.151 vendégéjszakát töltöttek el Budapesten. Ez hozzávetőleg a német küldőpiac egész éves teljesítményének feleltethető meg. A roadshow célja a régióból Budapestre irányuló, ígéretes vendégforgalmi trend további dinamizálása.

A Baltikum, mint küldőpiac 2016-ig az MT Zrt. skandináv képviselete alá tartozott, így a régió összességében egy rendkívül fizetőképes piacnak számít. Az időközben megváltozott feltételek mellett, turisztikai képviselet bezárása, miatt aktuálissá vált új partnerek felkutatása, viszonteladók akvirálása a skandináv és a balti térségből. A BFTK a háromnapos road show során mintegy 50 új üzleti partner bevonását kívánja realizálni a Budapest Card értékesítésébe a feltörekvő úticélként számon tartott baltikumi piacon. Az adott piacról mélyebb ismeretekkel bíró B2B Baltic Travel számos helyi és regionális, valamint ázsiai és tengerentúli referenciával rendelkezik az értékesítés-szervezés és üzleti tanácsadás területén.

A háromnapos roadshow során a baltikumi szakemberek a magyar fővárost elegáns és élettel teli, sokszínű és biztonságos közép-európai desztinációként ismerhetik meg, amely olyan élményígéretekkel csábít, mint a megelevenedő történelem és világörökség, a római, törökkori és újkori fürdőkultúra, a „fin-de-siècle” életérzéssel párosuló kávéházi miliő, a Kelet és Nyugat békés találkozópontját megjelenítő spirituális-vallási örökség és az egyedien izgalmas filmforgatási helyszínek. De Budapesthez olyan hívószavak is kapcsolódnak, mint a bravúros sportsikerek, a multikulturalitás, a különleges bejárási módok elérhetősége, a lépten-nyomon felbukkanó zöld oázisok, valamint a mindinkább gyermek- és családbarát turisztikai kínálat. Mindezeket a hívószavakat élményszerűvé „csomagolva”, egy-egy tematikus egység köré felépítve nyújtja át olvasóinak a BFTK hamarosan megjelenő „Brilliant Budapest” kiadványa. Az invitatív kiadvány a nyár elején jut el a Budapestinfo Point irodákba.

A Baltikumból Magyarországra irányuló vendégforgalom volumene szempontjából meghatározó a Riga-Budapest légihíd. A 2018-as nyári menetrendi időszak kezdetétől, március 28-tól az airBaltic a világ egyik legkorszerűbb sugárhajtású utasszállítóját (Bombardier) állította forgalomba ezen az útvonalon, így jelentősen lerövidült a menetidő a két város között, 2 óra 20 percről 1 óra 55 percre. Az airBaltic ma az egyetlen légitársaság, amely közvetlen, menetrendszerinti légijárattal köti össze a Baltikumot Budapesttel. Ugyanakkor a szakma döntéshozói számolnak azzal, hogy a közeli jövőben valamelyik, a magyar piacon meghatározó diszkont légitársaság rárepül az airBaltic által kiszolgálatlanTallinn-Budapest, illetve Vilnius-Budapest útvonalakra.

Budapest desztinációs marketing szervezete, hagyományos nagy küldőpiacai kiszolgálása mellett, üzleti kapcsolatokat teremt más ígéretes küldőországok utaztató irodáival is. A mostani roadshow-ról a BFTK tájékoztatta a diplomáciai képviseleteket, külgazdasági attasékat is, akik helyi sajtókapcsolataik mozgósításával támogatják Budapest népszerűsítését a balti államokban.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.