A Baltikumban népszerűsítette a fővárost a BFTK

2018. május 22-24. között kerül megrendezésre a Travel Trade Roadshow Baltic a B2B Baltic.Travel PR cégszervezésében. Az egymást követően három helyszínen – Tallinn, Riga, Vilnius – megrendezésre kerülő workshopokon a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) is részt vesz, Budapestet és ezzel együtt a főváros hivatalos turisztikai városkártyáját, a Budapest Cardot is népszerűsítve. A TTR Baltic állomásain a megelőző évben Litvániában 46, Lettországban 77, Észtországban pedig 50 utazási iroda képviseltette magát buyerként. A roadshow-n a BFTK Nonprofit Kft.-t Pap Mária turisztikai divízióvezető és Dedák Angéla hálózati vezető képviseli a turisztikai divízió részéről - tudtuk meg kedden a BFTK-tól.

2017-ben a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma Litvániából 19,8%-kal növekedett a 2016. január-decemberi időszakhoz képest, Lettországból pedig – az airBaltic közvetlen járatának köszönhetően – 14,2%-os növekedést regisztrált a KSH. A légitársaság idestova nyolcadik éve üzemelő járatával lényegesen javult Magyarország megközelíthetősége, nem csupán a balti államokból, hanem – a kényelmes összeköttetésnek köszönhetően – Skandináviából, Oroszországból, sőt a FÁK országokból is. A magyar fővárosba 2017-ben a skandináv és a balti térségből mindösszesen 220.948 vendég érkezett, akik 643.151 vendégéjszakát töltöttek el Budapesten. Ez hozzávetőleg a német küldőpiac egész éves teljesítményének feleltethető meg. A roadshow célja a régióból Budapestre irányuló, ígéretes vendégforgalmi trend további dinamizálása.

A Baltikum, mint küldőpiac 2016-ig az MT Zrt. skandináv képviselete alá tartozott, így a régió összességében egy rendkívül fizetőképes piacnak számít. Az időközben megváltozott feltételek mellett, turisztikai képviselet bezárása, miatt aktuálissá vált új partnerek felkutatása, viszonteladók akvirálása a skandináv és a balti térségből. A BFTK a háromnapos road show során mintegy 50 új üzleti partner bevonását kívánja realizálni a Budapest Card értékesítésébe a feltörekvő úticélként számon tartott baltikumi piacon. Az adott piacról mélyebb ismeretekkel bíró B2B Baltic Travel számos helyi és regionális, valamint ázsiai és tengerentúli referenciával rendelkezik az értékesítés-szervezés és üzleti tanácsadás területén.

A háromnapos roadshow során a baltikumi szakemberek a magyar fővárost elegáns és élettel teli, sokszínű és biztonságos közép-európai desztinációként ismerhetik meg, amely olyan élményígéretekkel csábít, mint a megelevenedő történelem és világörökség, a római, törökkori és újkori fürdőkultúra, a „fin-de-siècle” életérzéssel párosuló kávéházi miliő, a Kelet és Nyugat békés találkozópontját megjelenítő spirituális-vallási örökség és az egyedien izgalmas filmforgatási helyszínek. De Budapesthez olyan hívószavak is kapcsolódnak, mint a bravúros sportsikerek, a multikulturalitás, a különleges bejárási módok elérhetősége, a lépten-nyomon felbukkanó zöld oázisok, valamint a mindinkább gyermek- és családbarát turisztikai kínálat. Mindezeket a hívószavakat élményszerűvé „csomagolva”, egy-egy tematikus egység köré felépítve nyújtja át olvasóinak a BFTK hamarosan megjelenő „Brilliant Budapest” kiadványa. Az invitatív kiadvány a nyár elején jut el a Budapestinfo Point irodákba.

A Baltikumból Magyarországra irányuló vendégforgalom volumene szempontjából meghatározó a Riga-Budapest légihíd. A 2018-as nyári menetrendi időszak kezdetétől, március 28-tól az airBaltic a világ egyik legkorszerűbb sugárhajtású utasszállítóját (Bombardier) állította forgalomba ezen az útvonalon, így jelentősen lerövidült a menetidő a két város között, 2 óra 20 percről 1 óra 55 percre. Az airBaltic ma az egyetlen légitársaság, amely közvetlen, menetrendszerinti légijárattal köti össze a Baltikumot Budapesttel. Ugyanakkor a szakma döntéshozói számolnak azzal, hogy a közeli jövőben valamelyik, a magyar piacon meghatározó diszkont légitársaság rárepül az airBaltic által kiszolgálatlanTallinn-Budapest, illetve Vilnius-Budapest útvonalakra.

Budapest desztinációs marketing szervezete, hagyományos nagy küldőpiacai kiszolgálása mellett, üzleti kapcsolatokat teremt más ígéretes küldőországok utaztató irodáival is. A mostani roadshow-ról a BFTK tájékoztatta a diplomáciai képviseleteket, külgazdasági attasékat is, akik helyi sajtókapcsolataik mozgósításával támogatják Budapest népszerűsítését a balti államokban.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.