A Baltikumban népszerűsítette a fővárost a BFTK

2018. május 22-24. között kerül megrendezésre a Travel Trade Roadshow Baltic a B2B Baltic.Travel PR cégszervezésében. Az egymást követően három helyszínen – Tallinn, Riga, Vilnius – megrendezésre kerülő workshopokon a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) is részt vesz, Budapestet és ezzel együtt a főváros hivatalos turisztikai városkártyáját, a Budapest Cardot is népszerűsítve. A TTR Baltic állomásain a megelőző évben Litvániában 46, Lettországban 77, Észtországban pedig 50 utazási iroda képviseltette magát buyerként. A roadshow-n a BFTK Nonprofit Kft.-t Pap Mária turisztikai divízióvezető és Dedák Angéla hálózati vezető képviseli a turisztikai divízió részéről - tudtuk meg kedden a BFTK-tól.

2017-ben a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma Litvániából 19,8%-kal növekedett a 2016. január-decemberi időszakhoz képest, Lettországból pedig – az airBaltic közvetlen járatának köszönhetően – 14,2%-os növekedést regisztrált a KSH. A légitársaság idestova nyolcadik éve üzemelő járatával lényegesen javult Magyarország megközelíthetősége, nem csupán a balti államokból, hanem – a kényelmes összeköttetésnek köszönhetően – Skandináviából, Oroszországból, sőt a FÁK országokból is. A magyar fővárosba 2017-ben a skandináv és a balti térségből mindösszesen 220.948 vendég érkezett, akik 643.151 vendégéjszakát töltöttek el Budapesten. Ez hozzávetőleg a német küldőpiac egész éves teljesítményének feleltethető meg. A roadshow célja a régióból Budapestre irányuló, ígéretes vendégforgalmi trend további dinamizálása.

A Baltikum, mint küldőpiac 2016-ig az MT Zrt. skandináv képviselete alá tartozott, így a régió összességében egy rendkívül fizetőképes piacnak számít. Az időközben megváltozott feltételek mellett, turisztikai képviselet bezárása, miatt aktuálissá vált új partnerek felkutatása, viszonteladók akvirálása a skandináv és a balti térségből. A BFTK a háromnapos road show során mintegy 50 új üzleti partner bevonását kívánja realizálni a Budapest Card értékesítésébe a feltörekvő úticélként számon tartott baltikumi piacon. Az adott piacról mélyebb ismeretekkel bíró B2B Baltic Travel számos helyi és regionális, valamint ázsiai és tengerentúli referenciával rendelkezik az értékesítés-szervezés és üzleti tanácsadás területén.

A háromnapos roadshow során a baltikumi szakemberek a magyar fővárost elegáns és élettel teli, sokszínű és biztonságos közép-európai desztinációként ismerhetik meg, amely olyan élményígéretekkel csábít, mint a megelevenedő történelem és világörökség, a római, törökkori és újkori fürdőkultúra, a „fin-de-siècle” életérzéssel párosuló kávéházi miliő, a Kelet és Nyugat békés találkozópontját megjelenítő spirituális-vallási örökség és az egyedien izgalmas filmforgatási helyszínek. De Budapesthez olyan hívószavak is kapcsolódnak, mint a bravúros sportsikerek, a multikulturalitás, a különleges bejárási módok elérhetősége, a lépten-nyomon felbukkanó zöld oázisok, valamint a mindinkább gyermek- és családbarát turisztikai kínálat. Mindezeket a hívószavakat élményszerűvé „csomagolva”, egy-egy tematikus egység köré felépítve nyújtja át olvasóinak a BFTK hamarosan megjelenő „Brilliant Budapest” kiadványa. Az invitatív kiadvány a nyár elején jut el a Budapestinfo Point irodákba.

A Baltikumból Magyarországra irányuló vendégforgalom volumene szempontjából meghatározó a Riga-Budapest légihíd. A 2018-as nyári menetrendi időszak kezdetétől, március 28-tól az airBaltic a világ egyik legkorszerűbb sugárhajtású utasszállítóját (Bombardier) állította forgalomba ezen az útvonalon, így jelentősen lerövidült a menetidő a két város között, 2 óra 20 percről 1 óra 55 percre. Az airBaltic ma az egyetlen légitársaság, amely közvetlen, menetrendszerinti légijárattal köti össze a Baltikumot Budapesttel. Ugyanakkor a szakma döntéshozói számolnak azzal, hogy a közeli jövőben valamelyik, a magyar piacon meghatározó diszkont légitársaság rárepül az airBaltic által kiszolgálatlanTallinn-Budapest, illetve Vilnius-Budapest útvonalakra.

Budapest desztinációs marketing szervezete, hagyományos nagy küldőpiacai kiszolgálása mellett, üzleti kapcsolatokat teremt más ígéretes küldőországok utaztató irodáival is. A mostani roadshow-ról a BFTK tájékoztatta a diplomáciai képviseleteket, külgazdasági attasékat is, akik helyi sajtókapcsolataik mozgósításával támogatják Budapest népszerűsítését a balti államokban.


Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?