Folyamatosan nő a beutazó turizmus Németországban

Idén január és augusztus között a Szövetségi Statisztikai Hivatal összesen 51,6 millió külföldi vendégéjszakát regisztrált a tíz és több ággyal rendelkező szálláshelyeken. Ez az előző év ugyanezen időszakához képest 2,6 millióval több vendégéjszakát jelent, ami 5,3 százalékos növekedésnek felel meg.

„A beutazó turizmus Németországban folyamatosan nő, így stablilzálja az úticél Németország kiváló pozícióját az európai versenyben – mondja Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. – Az első nyolc hónap 5,3 százalékos növekedésével még az előző év kiemelkedő 4,0 százalékos növekedési eredményét is leköröztük. Ez az évközi eredmény a 2014-es év további fejlődésének fontos mutatója. A jelentős küldőpiacok nem egységes fejlődése ellenére a nyári hónapok továbbra is döntő szerepet játszanak az év összesített vendégéjszaka-mérlegénél” – magyarázza Petra Hedorfer.

Stabil eredmény a hagyományos európai piacokon

A legfontosabb európai küldőpiac, Hollandia augusztusban 2,2 százalékos vendégéjszaka-növekedést generált, így összesített eredménye kicsivel haladja meg a 2013-as időszak számait. A kiemelt TOP 10 európai piac között az első nyolc hónapban ismét Svájc (plusz 6,8 százalék), Ausztria (plusz 7,1 százalék), Dánia (plusz 5,7 százalék) és Lengyelország (plusz 12,3 százalék) mutat dinamikus növekedést. Ezen piacok növekedése kompenzálja az oroszországi csökkenést, amely augusztus végéig 3,0 százalékra rúgott.

Délkelet-Európa mutatja a trendeket

Számos délkelet-európai ország tovább erősíti pozícióját a németországi turizmus fontos küldőpiacainak listáján. Így például Csehország 9,2 százalékos pluszt könyvelhet el, míg Románia (plusz 14,7 százalék), Görögország (plusz 13,1 százalék), Bulgária (plusz 24,3 százalék), Szlovénia (plusz 22,7 százalék) és Horvátország (plusz 31,7 százalék) kétszámjegyű növekedéssel büszkélkedhetnek.

Erős impulzusok Ázsiából

Az ázsiai utazók továbbra is átlagon felül járulnak hozzá a németországi beutazás dinamikus fejlődéséhez: egyedül a Golf-öböl arab államaiból augusztus végéig 1,3 millió vendégéjszakát regisztráltak. Ezáltal Szaúd-Arábia, az Egyesült Arab Emirátusok és Kuvait arab vendégei megelőzték a kínai küldőpiacot, így az Egyesült Államok mögött az előkelő második helyet foglalják el a tengerentúli piacok listáján. A harmadik helyen Kína áll 16,5 százalékos növekedéssel, amely majd 1,3 millió vendégéjszakát jelent az úticél Németországnak.

Magyarországon továbbra is népszerű úticél Németország

A magyarországi kiutazásban továbbra is stabilan tartja helyét Németország a második helyen,13%-kal. A szokásosan erős bajor, baden-würtenbergi és berlini úticélok mellett a legnagyobb fejlődést a Szászországba ezen belül Lipcsébe irányuló forgalom mutatja. Erős az érdeklődés Türingia irányába. Kiemelkedő Erfurt mint közkedvelt úticél.

Forrás: Német Turisztikai Hivatal


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.