Az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel a pénzügyi beszámolóban szereplő adatok alapján az általános kapacitásnövekedés ellenére1,2%-kal, változatlan árfolyamon számolva 1,9%-kal, 63,31 GBP-re nőtt az easyJetnél. Az egy ülőhelyre jutó árbevétel növekedésének oka részben néhány digitális és jövedelemgazdálkodási kezdeményezés bevezetése, részben a tőkeallokáció fontosságának fenntartása volt. A második félévben az egy ülőhelyre jutó árbevétel változatlan árfolyamon számolva 1,9%-os növekedést mutatott.
Az ülőhelyszám 5,1%-kal, 71,5 millióra nőtt. A kihasználtság 1,3 százalékponttal, 90,6%-ra, az utaslétszám pedig 6,6%-kal, 64,8 millióra emelkedett.
A költségelőny megőrzése
Az egy ülőhelyre jutó költségek az üzemanyagköltségek nélkül a pénzügyi beszámolóban szereplő adatok alapján 1,2%-kal, változatlan árfolyamon számolva 0,6%-kal, 37,70 GBP-re nőttek. A növekedés hátterében a szabályozott repülőterek díjainak emelkedése állt, melyet a továbbra is zajló easyJet Lean program bizonyos mértékig ellensúlyozni tudott. A második félévben az egy ülőhelyre jutó költségek változatlan árfolyamon számolva 0,7%-kal nőttek.
Az easyJet Lean program az év során 32 millió GBP fenntartható megtakarítást eredményezett – ebből 18 millió GBP-t a második félévben sikerült realizálni.
A jelenlegi és új generációs repülőgépekhez a jövőben a CFM szállítja a hajtóműveket, ami egyszeri költségmegtakarítást eredményez.
Első és második pozíciók megszerzése az egyes hálózatokban
Az easyJet az év során új bázist hozott létre Hamburgban és Nápolyban, és bejelentette, hogy Amszterdamban és Portóban is új bázisokat fog nyitni.
A fapados 2014. március 30-ától átvette a Flybe korábbi gatwicki járatait, továbbá lehívta 35 darab A320-as repülőgépre vonatkozó opcióját, hogy kihasználhassa nyereséges növekedési lehetőségeit.
Fegyelmezett tőkegazdálkodási politika
A sajáttőke-arányos megtérülés 3,1 százalékponttal, 20,5%-ra nőtt.
Az easyJet a pénzügyi évet 985 millió GBP készpénz- és pénzpiaci tartalékkal zárta. Ez 252 millió GBP csökkenést jelent a 2013. szeptember 30-i állapothoz képest, mivel a légitársaság által termelt készpénz terhére az év során kifizetésre került 133 millió GBP közönséges és 175 millió GBP rendkívüli osztalék, az új repülőgépek vételár-előlege és a hitelek törlesztése.
Az Igazgatótanács a megnövelt rendes osztalék kifizetésére vonatkozó irányelv alapján (eszerint az éves adózott nyereség 40%-át kell osztalékként kifizetni a részvényeseknek) 180 millió GBP (vagyis részvényenként 45,4 penny) rendes osztalék kifizetésére tett javaslatot.
Forrás: Turizmus Online