Imádnak minket a kínai turisták, de a cseheket még jobban

A szomszédos országokkal összehasonlítva nem állunk rosszul a kínai beutazókat tekintve, ám Csehország több mint kétszer annyi kínait vonz, Ausztria pedig toronymagasan vezet a térségben.

A kínai turisták több mint 97,3 millió alkalommal utaztak külföldre 2013-ban, ami több mint a duplája a 2009-es kiutazások számának (abban az évben 47,7 millió kiutazást regisztráltak). Az előrejelzések szerint 2018-ra ez a szám 160 millió körül alakulhat, ami óriási növekedésnek számít. Nem beszélve arról, hogy utazásaik alkalmával a kínaiak költik a legtöbbet a világon az összesített adatokat tekintve. Bár a kínai gazdaság fejlődésének üteme az elmúlt években kissé lassult, még így is várható, hogy az a következő öt évben gyors növekedésnek indul. Ez azt jelenti, hogy még több turista fog útnak indulni.

A külföldre utazó kínai turisták többféleképpen is csoportokba oszthatók: aszerint, hogy fiatalok vagy idősek, egyéni vagy csoportos utazók, illetve, hogy tapasztalt turisták vagy netán először utaznak országukon kívül.

A kínaiak legnépszerűbb úti céljai közé tartoznak a dél-kelet-ázsiai országok, illetve a két különleges igazgatású terület, Hongkong és Makaó.

A megállíthatatlan városiasodásnak az a következménye, hogy egyre több kínainak lesz kapcsolata a külvilággal, a kormány pedig olyan irányelveket határozott meg, amik még inkább elősegítik a turisztikai szektor terjeszkedését. Bár a három gigászi városon – Pekingen, Sanghajon és Kantonon – kívül a légiközlekedés még limitált, éppen ezért ennek kiterjesztésére van szükség ahhoz, hogy még inkább növekedhessen a kiutazó kínai turisták száma.

Milyenek a kínai turisták?

Akad néhány jellemző, amely általában elmondható a kínai utazókról.

Például az, hogy legtöbbjük számára presztízskérdés a külföldi utazás, főleg, mivel erre csak az utóbbi néhány évben lett lehetősége a népesség egy részének. Éppen ezért az élmények, képek, videók megosztása a közösségi oldalakon különösen fontos számukra, ugyanúgy, mint az adott desztinációra jellemező szuvenírek vásárlása.

Másrészt a kínaiak elvárják a magas minőségű szolgáltatásokat, illetve azt, hogy tisztelettel és udvariasan forduljanak hozzájuk úti céljukon.

A kínai turisták egyre többet kutatnak az interneten és tervezik meg külföldi utazásaikat a világhálón elérhető információk alapján, ám az online foglalások aránya még meglehetősen alacsony. Egy felmérés szerint kevesebb mint 15% foglalja le útját a weben keresztül.

A kínaiak eddig főként csoportos utazásokon vettek részt, azonban az egyéni utak száma sokkal dinamikusabban növekszik, mint a csoportosé. Ez nem azt jelenti, hogy egyedül indulnának el, a legtöbbször családtagokkal, barátokkal utaznak. Kevesebb mint 10% az a kínai, aki teljesen egyedül veszi a nyakába a világot.

Természetesen vannak átfedések az egyes kategóriák között. Például az idősebbek általában utazási csomagokat vásárolnak, az egyénileg utazók pedig szinte mindig tapasztaltabb turisták. Akik először hagyják el az országot, lehetnek bár idősek vagy fiatalok, legtöbbször csoportos utazásokon vesznek részt.

A kínai turisták 20 legnépszerűbb úti célja 2013-ban

1. Makaó
2. Hongkong
3. Thaiföld
4. Dél-Korea
5. Tajvan
6. Szingapúr
7. Vietnám
8. Amerikai Egyesült Államok
9. Malajzia
10. Olaszország
11. Franciaország
12. Japán
13. Oroszország
14. Indonézia
15. Németország
16. Ausztrália
17. Svájc
18. Egyesült Arab Emirátusok
19. Kambodzsa
20. Fülöp-szigetek

2013-ban Magyarországra 75.603 kínai turista érkezett, ezzel a 38. helyet foglaljuk el a népszerűségi listán. Érdekesség, hogy Csehország 174.263 kínai turistával a 31. helyen áll, Lengyelország a 47. helyre jutott 37.604 beutazó kínaival, Szlovákia pedig 21.467-tel az 50. helyen van. Ausztria már jóval népszerűbb: a 21. helyen áll 408.509 érkező turistával.

Nem meglepő, hogy Ausztriába ennyi kínai turista érkezik: Bécs és Peking között ugyanis közvetlen légi járat működik. Csehországnak is van ázsiai kapcsolata – a Korean Air köti össze Prágát és Szöult, de még inkább megemelkedhet az ide érkező kínaiak száma, ha realizálódik a nemrég bejelentett Prága-Sanghaj közvetlen járat.

Forrás: Skift


Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.