Hol találják meg Önöket az érdeklődők?
A képviselet Budapesten a Roosevelt 7/8 irodaházban működik. Magyarország mellett a másik 15 kelet- és közép-európai ország aktuális ügyeit is innen intézzük.
Hol működik még irodája a Kínai Turisztikai Hivatalnak?
A budapesti lesz a 21. külföldi képviseletünk, Európában eddig Zürichben, Frankfurtban, Rómában, Madridban, Párizsban, Londonban és Moszkvában voltunk jelen önálló irodával.
Melyek az iroda legfontosabb feladatai?
Elsődleges célunk, hogy a Kína és a Közép- és Kelet-Európa közötti kétoldalú turisztikai kapcsolatrendszert erősítsük, a turistaforgalmat növeljük. Feladatunk, hogy a térségben élők jobban megértsék Kínát, a kínai kultúrát, gondolkodást. Továbbá azon is dolgozunk, hogy a kormányok és az emberek közötti együttműködést elősegítsük. Bár elsősorban Kína népszerűsítése a feladatunk, a régióba érkező kínai turistáknak is segítséget nyújtunk, ha valamilyen problémájuk akad.
Mennyire fontos Kína számára ez a régió?
A turisztikai képviselet megnyitása a harmadik fázisa egy stratégiai együttműködésnek: elsőként a Bank of China nyitotta meg Budapesten regionális irodáját, ezt követően tavaly elindult a közvetlen napi légi járat Budapest és Peking között az Air China jóvoltából.
Hány turista utazik a térségből Kínába?
Jelenleg jóval több kínai turista érkezik a régióba, mint ahányan innen oda utaznak. A kiutazók többsége is üzletember vagy diák, kevés a „valódi” turista – ezen szeretnénk változtatni. A magyarok legnépszerűbb úti célja Peking és Sanghaj.
Milyen desztinációkat szeretnének népszerűsíteni?
Elsőként a két metropolisz mellett Xi’an és a Guilin látnivalóira kívánjuk felhívni a figyelmet, ez a négy úti cél együtt ideális vonzerőt jelent egy 10-12 napos kínai körutazáshoz. A későbbiekben további régiók népszerűsítését is tervezzük, például a pandáknak otthont adó Szecsuánt vagy a sokszínű, többnemzetiségű Yünnant. Ugyanakkor kiemelt hangsúlyt kap a Kína északnyugati részén futó egykori Selyemút promóciója.
A marketingmunkában hová helyezik a hangsúlyokat?
Egy új képviseletnek először ki kell alakítania a megfelelő kapcsolatrendszert a kormányzatokkal, a turisztikai szakmai képviselőivel és a sajtóval. Még az idén tervezünk 3-4 tanulmányutat újságírók és szakmai szereplők részére. Díszvendégek leszünk hatalmas standdal a március 3-6. között megrendezendő budapesti Utazás 2016 kiállításon, jövőre pedig a régió más városaiban is lesznek vásári megjelenéseink. Óriásplakátokon már a nagyközönség figyelmét is felhívjuk Kína látnivalóira. Magyar nyelvű weboldalt és Facebook-profilt is készítünk az idén.
Mióta dolgozik a CNTA-nál?
Több mint húsz éve vagyok a turisztikai hivatalnál, ez idő alatt több alkalommal voltam külföldi kiküldetésen, például Kanadában, Ausztráliában és Svájcban. Budapestre Rómából költöztem át a családommal együtt.
Mik az első benyomásai?
Nem jártam Magyarországon korábban, de nagyon tetszik nekem Budapest. Szép, kellemes, nyugodt város.
Gyümölcsöző együttműködés |
Eredményes a Kína és 16 közép- és kelet-európai ország, köztük hazánk között a kínai miniszterelnök által 2013-ban kezdeményezett együttműködés. Elsőként a budapesti regionális turisztikai koordinációs központ kezdte meg működését tavaly, az idei Utazás kiállítás díszvendége Kína lett, a Kínai Nemzeti Turisztikai Hivatal (CNTA) pedig március 4-én, pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg regionális irodáját nyitott Budapesten, melyről ide kattintva olvashat bővebben. |