Az esemény célja, hogy megteremtse az üzleti tárgyalások lehetőségét az MTÜ Kiemelt Partnerei és a magyar turisztikai piac iránt érdeklődő olasz iparági szereplők között.
Az utazásszervezéssel foglalkozó olasz szakemberek a magyar résztvevők felületre feltöltött profiljai alapján találhatták meg a számukra legrelevánsabb partnereket és foglalhattak időpontot hozzájuk online megbeszélésre. Az online platform újítása, hogy a magyar partnereknek csak akkor kellett bejelentkezniük, amikor megbeszélésük volt, így ez a formátum lehetővé tette, hogy a résztvevők a tárgyalások között a napi ügymenettel is foglalkozzanak.
Az MTÜ részéről Terjék Máté piacszakértő korábban sales-call-ok formájában személyesen is népszerűsítette a magyarországi turizmust az olaszországi Marche és Emilia Romagna régiókban, ahonnan a statisztikák szerint a legtöbb turista utazik külföldre utazási irodákon keresztül. Emellett ezt a két régiót két repülőtér is kiszolgálja (Rimini és Bologna), ahonnan közvetlen járat is repül Budapestre.
„Az Emilia Romagna-i utazási ügynökségek felkeresését többek között az indokolta, hogy a régiót Olaszország autós központjának tartják, itt gyártja autóit például a Ferrari, a Lamborghini, a Maserati és a Ducati is. Ez azt jelenti, hogy sok helyi család az ágazatban dolgozik, emiatt más régiókhoz képest nagyobb költségvetéssel rendelkeznek a nyaralásra fordítható kiadások tekintetében” – hangsúlyozta az MTÜ Olaszországért felelős piacszakértője, aki a térség két legerősebb Tour Operator-ával (TO) együttműködve különböző célcsoportokkal dolgozó utazási irodákat is igyekezett B2B együttműködésre megnyerni.
A Go World TO-val együttműködve a Civitanova Marche és Pesaro városokban tartott rendezvényeken az MTÜ szakembere a magyar terméket az élményturizmus szemszögéből mutatta be, amely olyan érdekesnek bizonyult a Go World termékmenedzserei számára, hogy kezdeményezték Magyarország bevezetését a Go Europe, GO Horse és GO Diving szegmensekben. A Malatesta Viaggi Tour Operátor utazási irodái számára az MTÜ Ancona, Bologna és Parma városokban szervezett rendezvényeket. Ezeken az eseményeken Terjék Máté egy, a résztvevő olasz szakemberek számára addig még ismeretlen Magyarországot mutatott be, az újdonságokat és a rejtett kincseket népszerűsítve. Az eseménysorozat megerősítette a TO érdeklődését a különböző, Magyarországot tartalmazó csomagok felvétele iránt, az Olaszország teljes területén történő értékesítésre.
Forrás: MTÜ / Turizmus Online