Nem hagyjuk veszni az orosz piacot

Húszmillió forinttal megtoldották az oroszországi magyar turisztikai reklámkampány költségvetését. Moszkva után decemberben Szentpétervár környékét célozzák majd a magyar reklámok.

Kiemelt magyar megjelenést valósít meg a szentpétervári INWETEX szakmai utazás kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. az orosz beutaztatásban érdekelt utazási vállalkozásokkal és szakmai szervezetekkel együttműködésben október 8. és 10. között. Az orosz nyelvű célpiac, beleértve a baltikumi orosz ajkú népességet és a négy FÁK-tagállam új, feltörekvő piacait, változatlanul fontos a magyar turizmus számára. Az INWETEX kiállítás kiváló fórumot biztosít az orosz utazási szakma döntéshozóival való találkozásra, ezért az MT Zrt. a legmagasabb vezetői szinten képviselteti magát: az eseményen részt vesz és tárgyalásokat folytat dr. Faragó Péter a társaság vezérigazgatója és Glázer Tamás turisztikai vezérigazgató-helyettes is. 

Az orosz beutazó forgalom élénkítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. a Hévíz TDM Egyesülettel, az önkormányzattal, hévízi szállodákkal, valamint az orosz piacban érdekelt utazási irodákkal együttműködésben forgalomélénkítő kampányt indított Moszkvában, melynek 28 millió forintos keretösszegét újabb, 20 millió forinttal egészítik ki a folytatás érdekében. A promóció második, december elején induló szakaszának fókuszában Szentpétervár és az Északnyugati szövetségi körzet áll. Ezek a kampányok folyamatos jelenlétet biztosítanak hazánk turisztikai kínálata számára az orosz piacon, egészen az idei év végéig.

A szentpétervári INWETEX kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. mellett a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft., a Hunguest Hotels Zrt., az 1000 Út Utazási Iroda, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, továbbá a Robinson Tours is megjelent. A szakmai rendezvényen részt vett az orosz turisztikai marketingszervezet vezérigazgató-helyettese Szergej Jevgenyijevics Kornyejev és a szentpétervári turizmusipari szövetség elnöke Jekatyerina Valerijevna Sádszkaja is.

A magas rangú orosz döntéshozók megbeszélést folytattak dr. Faragó Péterrel és Glázer Tamással a Magyarországra irányuló orosz beutazó turizmus élénkítésének lehetőségeiről. A magyar delegációhoz csatlakozott Nagy-Rébék Ferenc szentpétervári főkonzul is.

A kiállításon jelen van számos, hazánk számára kiemelten fontos orosz kiutaztató iroda is, köztük a Rossita Travel Agency, az ART Travel és a Petrotour. Oroszország jelenleg hazánk harmadik legfontosabb turisztikai küldőpiaca, a Magyar Turizmus Zrt. 2015-2017-es marketingstratégiájában a legnagyobb potenciált rejtő, stratégiai jelentőségű piacok között szerepel. A társaság kiemelt feladatának tartja továbbra is az orosz utazási piacon zajló folyamatok figyelését, az orosz turisták utazási szokásainak vizsgálatát és a releváns információk megosztását az orosz beutazó forgalomban érdekelt szakmai partnerekkel, városokkal. A szakmai vásárok, road-show-k és workshop-ok alkalmával az orosz turisták figyelmének középpontjában lévő gyógyturisztikai célpontok bemutatása mellett arra is felhívja a figyelmet a Magyar Turizmus Zrt., hogy hazánk nem csak a gyógyulást keresők és nem csak az idősebb korosztály számára lehet vonzó úti cél: több Michelin-csillagos étterem, kulturális események bőséges választéka és élénk éjszakai élet várja a fővárosba látogató fiatalabb utazókat is. 2015 szeptembere óta Oroszországban is a schengeni térség országaira kiterjedő Vízuminformációs Rendszer használatával adhatók be az orosz utazók magyar vízumkérelmei. A zökkenőmentes ügyintézés érdekében a Külkereskedelmi és Külügyminisztérium a közeljövőben bővíti az oroszországi vízumközpontok számát, ami azért is fontos, mert az érdeklődés hazánk iránt töretlen, és Magyarország a kedvező ár/érték arányú szolgáltatásainak köszönhetően továbbra is kedvelt desztináció.

A Magyar Turizmus Zrt. oroszországi marketingtevékenysége során az üzletemberek közötti kommunikáció mellett online közösségi aktivitásait is erősíti. Emellett az oroszországi magyar képviseletek (Balassi Intézet, Kereskedelmi Képviselet) is összehangolják tevékenységüket a negatív hatások minimalizálása érdekében. Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission - ETC) és a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) szerint Oroszország továbbra is az európai desztinációk egyik legfontosabb küldőpiaca marad.

A turisztikai kereslet újbóli növekedésére legkorábban az idei év végétől lehet számítani, egy nagyon alacsony bázisról. 2015 és 2020 között, a közép-kelet-európai régióba irányuló orosz kiutazások számának évente átlagosan 4,3%-os növekedése várható. Ezzel a Magyarországot is magába foglaló régió részesedése 2020-ban (38,5%) a legnagyobb lesz Európában. Háttér-információ A nemzeti marketingszervezet az általános napi szakmai tevékenység mellett, 2015 hátralévő részében is különös hangsúlyt fektet az orosz utazásszervezők oktatására, elsősorban webináriumok keretében. A rendkívül népszerű és hatékony online oktatási forma célja, hogy az orosz utaztatók naprakész információt kapjanak a magyarországi turisztikai kínálatról és a hazánkba történő beutazás előnyeiről, módjairól.

A személyes szakmai kapcsolatépítést szolgálják azok a road show-k és szakmai előadások, amelyeket a Magyar Turizmus Zrt. magyar utazásszervezőkkel és szállodákkal bonyolít le Moszkvában és Jekatyerinburgban, továbbá Szentpéterváron idén. A most zajló szentpétervári INWETEX után a jekatyerinburgi EXPOTRAVEL kiállításon is megjelenést tervez az MT Zrt.

Fontos szerepe van a nemzetközi szakmai szervezetekkel megvalósított közös akcióknak is: Minszkben V4 szakmai prezentációt tartanak, Asztanában és Almatiban pedig közös road show-t szerveznek a V4 országok turisztikai szervezetei. Az orosz állampolgárok egyre nagyobb számban engedhetik meg magunknak, hogy költsenek az egészségük megőrzésére, így a vonatkozó nemzetközi trendekkel összhangban nő a lakosság egészségtudatossága, aminek következtében felértékelődött az a turisztikai termék – az egészségturizmus – amelyben Magyarország is versenyképes kínálattal rendelkezik.

Fontos szempont az is, hogy hazánk kiváló ár-érték arányú szolgáltatásokat kínál versenytársaihoz képest, ami szintén rendkívül vonzó az orosz vendégek számára. Az elmúlt években az orosz turisztikai piacon végzett aktív marketingtevékenységnek köszönhetően ma Budapest divatos közép-európai desztináció, Hévíz pedig rendkívül keresett gyógyturisztikai célponttá vált az orosz utazók körében is.

Hévíz esetében 10 évvel ezelőtt indult el egy mintaértékű, tudatos, egy irányba mutató szakmai összefogás, amelynek eredményeként a Magyar Turizmus Zrt., a Hévíz TDM Egyesület és a helyi vállalkozók segítségével az orosz piac igényeinek megfelelő turisztikai terméket sikerült fejleszteni, mellyel állandóan jelen vagyunk az orosz piacon, Jekatyerinburgtól Kalinyingrádon át Moszkváig. Oroszország mellett az MT Zrt. 2013-tól kiemelten foglalkozik a négy FÁK-tagállam – Azerbajdzsán, Kazahsztán, Üzbegisztán és Fehéroroszország – új, feltörekvő piacaival is.


Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.