Német csábítás: a "fiatal Duna"

A németországi Duna mentén található sokrétű természeti- és kultúrtáj kis városaival és a hozzá tartozó vidéki élettérrel áll a Német Turisztikai Hivatal (DZT) egyik marketingkampányának középpontjában.

A DZT Baden-Württemberg és Bajorország tartományi marketinghivatalával és a „Deutsche Donau” munkaközösséggel közösen szeretné az EU a Duna-régióra vonatkozó stratégiájának (EUSDR) keretén belül külföldön ismertebbé tenni a németországi Dunát, és ezáltal növelni a régió turizmusát.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke óriási növekedési lehetőséget lát a régióban, amelyet célzott marketingtevékenységgel ki lehet aknázni: „Németországból indulva a Duna majd háromezer kilométeren és hat országon át jelentős turisztikai úti célokat és gazdasági térségeket köt össze egymással. Ám már Németország területén is számos érdekes város és táj szegélyezi a folyó útját, amelyeket különböző aspektusok szerint reklámozunk. A németországi Duna-városok fontos piaca Hollandia, Svájc és Ausztria – ezek az országok kereken 30 százalékos összesített piaci részesedésükkel fontos szerepet játszanak egész Németország beutazásában is. „A fiatal Duna” márkával fogjuk össze a különböző partnerek ajánlatait és vezetjük össze ezeket a legfontosabb piacok keresletével.”

Időutazás Európa forrásához

Andreas Braun, a Tourismus Marketing GmbH Baden-Württemberg igazgatója szerint: „Itt a Fekete-erdőben nem csupán a Duna fakad: a folyó mentén találhatók az emberiség kultúrájának legrégebbi lelőhelyei is. Ezért neveztük el mottónkat úgy, hogy „Vissza a forráshoz”. A turisták nálunk időutazást élhetnek át Európa forrásához.” Jens Huwald, a Bayern Tourismus Marketing GmbH ügyvezetője pedig így nyilatkozott: „A marketingkampányban való részvételünk mottója Az árral szemben. Ennek része az olyan aktív turisztikai ajánlat, mint például a kerékpárral az árral szemben, de a név emellett utal a Duna menti emberek azon tulajdonságára is, hogy mindig nyitottak a szokatlan, különleges dolgokra.“

Értékesítési stratégia a kiemelt piacokon

A partnerek egy első workshop keretén belül kidolgoznak egy értékesítési stratégiát a kiemelt holland, osztrák és svájci piacra 2015-től, illetve 2016-tól ezen felül Olaszországra és az Amerikai Egyesült Államokra is. Második lépésben konkrét utazási ajánlatokat fejlesztenek ki, amelyek a termékmagot képező aktív pihenés, kulturális utazás és „Fiatal Duna” mellett olyan témákat is leképeznek, mint a vidéki élettér, a fenntarthatóság és az intermodalitás. Az utazáshoz kedvcsináló témákat a jövőben a „Fiatal Duna – az árral szemben/vissza a forráshoz” márka generál. A konkrét 2015-ös marketingtervről és finanszírozásáról november közepén születik döntés.

Bloggerek kalandjai

A Danube Competence Center (DCC) a Duna menti államok központi webes portálján (www.danube.travel) jelenleg már 32 németországi Duna-város megtalálható. Videóbloggerek osztják meg a Duna-menti utazási élményeiket, és a „My Danube Travel” Facebook-oldal képgalériája is felkelti a felhasználók utazási kedvét. A DZT 2012. márciustól a DCC tagja.

Geokódolás és interaktív térkép

A DZT partnereivel 2015-től felveszi a „Német Dunát” az alaptémák értékesítése közé, illetve integrálja tematikus kampányaiba. Itt mindenekelőtt a „Hagyományok és népszokások”, illetve a „Lenyűgöző természeti üdülés Németországban” tematikus kampány kínál számos kapcsolódási pontot. Az alaptémáknál, mint a kerékpározás vagy a túrázás speciális Duna-menti ajánlatok kerülnek bemutatásra. A www.danube.travel portált egy online kampány is erősíti. A DZT eseménynaptára a www.germany.travel oldalon 2014-es újraindítása után a jövő évben még tovább bővül: 2015-től már nem csak integrálódnak a Duna-menti események, hanem automatikusan importálódnak a szövetségi államokon keresztül. Az online kínálatot egy geokódolás és az interaktív térképen való megjelenítés teszi még érdekesebbé.


Impozáns termek, hatalmas csillárok – mindezt a föld gyomra rejti egy lengyel sóbányában

Impozáns termek, hatalmas csillárok – mindezt a föld gyomra rejti egy lengyel sóbányában 

Egy legenda szerint a lengyelországi helynek magyar kötődése is van.
Jól teszi, ha elhalasztja isztambuli városnéző programját

Jól teszi, ha elhalasztja isztambuli városnéző programját 

A sorozatos demonstrációk következtében a török hatóságok szigorú intézkedéseket vezettek be, többek közt utazási korlátozásokat rendeltek el Isztambulba és onnan kifelé.
Thaiföldre készül? Akkor mostanában kerülje el a magas épületeket!

Thaiföldre készül? Akkor mostanában kerülje el a magas épületeket! 

Péntek hajnalban két rendkívül erős földrengés is megrázta Délkelet-Ázsiát. A thaiföldi Bangkokban összedőlt egy épülő 30 emeletes toronyház, de külföldi turisták nem kerültek veszélybe.
Súlyos földrengés Délkelet-Ázsiában – Mianmar, Thaiföld is érintett – VIDEÓVAL

Súlyos földrengés Délkelet-Ázsiában – Mianmar, Thaiföld is érintett – VIDEÓVAL 

Erős, 7,7-es erősségű földrengés rázta meg pénteken Délkelet-Ázsiát. 
Belépés az Egyesült Királyságba: kötelező az ETA

Belépés az Egyesült Királyságba: kötelező az ETA  

Jön az ETA, vagyis az elektronikus utazási engedély, és máris emelik az árát.
OTP Travel: ütős katalógusbemutató exkluzív helyszínen

OTP Travel: ütős katalógusbemutató exkluzív helyszínen 

Az OTP Travel rendhagyó rendezvényén mutatta be viszonteladói partnereinek a 2025. évi utazási katalógusát.
Versenyeznek a művészek a Sagrada Familia főhomlokzatának kialakításáért

Versenyeznek a művészek a Sagrada Familia főhomlokzatának kialakításáért 

Mindhárom alkotótól „művészeti javaslatokat” rendelnek, és ezek alapján dönt majd a kuratórium arról, hogy kire vagy kikre bízzák az úgynevezett Dicsőség homlokzat elkészítését.
Indul a főszezon: Milánóban fokozottan védik a turistákat

Indul a főszezon: Milánóban fokozottan védik a turistákat 

Ezzel a Róma utáni második legnagyobb olasz városban nyolcra emelkedett az úgynevezett vörös zónák száma, ahol a megszigorított biztonsági intézkedések érvényesek.
Tavaszi kalandfesztivál a Bécsi Városházán

Tavaszi kalandfesztivál a Bécsi Városházán 

Szabadtéri kalandok, kreatív foglalkozások, színházi előadások és izgalmas felfedezések a programban.
Elsüllyedt Hurghada partjainál egy turistákat szállító tengeralattjáró

Elsüllyedt Hurghada partjainál egy turistákat szállító tengeralattjáró 

Egyiptomban történt a baleset, hatan meghaltak a jelentések szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.