Német csábítás: a "fiatal Duna"

A németországi Duna mentén található sokrétű természeti- és kultúrtáj kis városaival és a hozzá tartozó vidéki élettérrel áll a Német Turisztikai Hivatal (DZT) egyik marketingkampányának középpontjában.

A DZT Baden-Württemberg és Bajorország tartományi marketinghivatalával és a „Deutsche Donau” munkaközösséggel közösen szeretné az EU a Duna-régióra vonatkozó stratégiájának (EUSDR) keretén belül külföldön ismertebbé tenni a németországi Dunát, és ezáltal növelni a régió turizmusát.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke óriási növekedési lehetőséget lát a régióban, amelyet célzott marketingtevékenységgel ki lehet aknázni: „Németországból indulva a Duna majd háromezer kilométeren és hat országon át jelentős turisztikai úti célokat és gazdasági térségeket köt össze egymással. Ám már Németország területén is számos érdekes város és táj szegélyezi a folyó útját, amelyeket különböző aspektusok szerint reklámozunk. A németországi Duna-városok fontos piaca Hollandia, Svájc és Ausztria – ezek az országok kereken 30 százalékos összesített piaci részesedésükkel fontos szerepet játszanak egész Németország beutazásában is. „A fiatal Duna” márkával fogjuk össze a különböző partnerek ajánlatait és vezetjük össze ezeket a legfontosabb piacok keresletével.”

Időutazás Európa forrásához

Andreas Braun, a Tourismus Marketing GmbH Baden-Württemberg igazgatója szerint: „Itt a Fekete-erdőben nem csupán a Duna fakad: a folyó mentén találhatók az emberiség kultúrájának legrégebbi lelőhelyei is. Ezért neveztük el mottónkat úgy, hogy „Vissza a forráshoz”. A turisták nálunk időutazást élhetnek át Európa forrásához.” Jens Huwald, a Bayern Tourismus Marketing GmbH ügyvezetője pedig így nyilatkozott: „A marketingkampányban való részvételünk mottója Az árral szemben. Ennek része az olyan aktív turisztikai ajánlat, mint például a kerékpárral az árral szemben, de a név emellett utal a Duna menti emberek azon tulajdonságára is, hogy mindig nyitottak a szokatlan, különleges dolgokra.“

Értékesítési stratégia a kiemelt piacokon

A partnerek egy első workshop keretén belül kidolgoznak egy értékesítési stratégiát a kiemelt holland, osztrák és svájci piacra 2015-től, illetve 2016-tól ezen felül Olaszországra és az Amerikai Egyesült Államokra is. Második lépésben konkrét utazási ajánlatokat fejlesztenek ki, amelyek a termékmagot képező aktív pihenés, kulturális utazás és „Fiatal Duna” mellett olyan témákat is leképeznek, mint a vidéki élettér, a fenntarthatóság és az intermodalitás. Az utazáshoz kedvcsináló témákat a jövőben a „Fiatal Duna – az árral szemben/vissza a forráshoz” márka generál. A konkrét 2015-ös marketingtervről és finanszírozásáról november közepén születik döntés.

Bloggerek kalandjai

A Danube Competence Center (DCC) a Duna menti államok központi webes portálján (www.danube.travel) jelenleg már 32 németországi Duna-város megtalálható. Videóbloggerek osztják meg a Duna-menti utazási élményeiket, és a „My Danube Travel” Facebook-oldal képgalériája is felkelti a felhasználók utazási kedvét. A DZT 2012. márciustól a DCC tagja.

Geokódolás és interaktív térkép

A DZT partnereivel 2015-től felveszi a „Német Dunát” az alaptémák értékesítése közé, illetve integrálja tematikus kampányaiba. Itt mindenekelőtt a „Hagyományok és népszokások”, illetve a „Lenyűgöző természeti üdülés Németországban” tematikus kampány kínál számos kapcsolódási pontot. Az alaptémáknál, mint a kerékpározás vagy a túrázás speciális Duna-menti ajánlatok kerülnek bemutatásra. A www.danube.travel portált egy online kampány is erősíti. A DZT eseménynaptára a www.germany.travel oldalon 2014-es újraindítása után a jövő évben még tovább bővül: 2015-től már nem csak integrálódnak a Duna-menti események, hanem automatikusan importálódnak a szövetségi államokon keresztül. Az online kínálatot egy geokódolás és az interaktív térképen való megjelenítés teszi még érdekesebbé.


Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.