„Szívvel-lélekkel csinálunk mindent”

- mondta Czeiszing Miklós, a DZT, Német Turisztikai Hivatal budapesti kirendeltségének vezetője, szerdán, Budapesten, a DZT évzáró eseménye alkalmából. Lehet okuk a büszkeségre: a németországi magyar vendégéjszakák száma csak az idei év első kilenc hónapjában 9%-kal haladta meg a teljes előző évit.

Azaz már 700 ezer fölött járunk. Czeiszingék szívét lelkét nagyban segíti a fapados járatok növekvő száma, melynek szintén köszönhetően egyre szexibbé válik Németország. Tavaly a Ryanair indított Nürnbergbe járatot. Az airberlin kiesésével szintén megnőttek a diszkont kapacitások a németországi városlátogatásoknak amúgy is a toplistáján végző Berlinbe. „Hiába csukta be az airberlin a kapuit” — így a képviselet-vezető. De természetesen nem szabad megfeledkeznünk a Budapestről Frankfurtba és Münchenbe induló járatainak frekvenciáját egyre növelő Lufthansáról sem. A darumadaras német fuvaros hétfőn jelentette be, hogy a 2018-as nyári menetrendben heti 5-re növeli München-Debrecen járatainak számát. is. De ugyanaznap tette be lábát a Wizz Air Frankfurt Mainra a budapesti viszonylaton.

Németországba nem csak azért jó utazni, mert nagy, hanem mert van mit látni, és amit látni lehet, azt célirányosan kommunikálják az utazók felé. Évekkel előre… A DZT-nél akár 5 évre előre képesek eldönteni, hogy milyen téma köré építsenek fel egy-egy évet. Az idei Luther-emlékév már 2010-ben evidencia volt, ahogy a 2019-es, 100 éves Bauhaus évforduló is az. 2018-at a gasztronómiának szentelik a németek. Kerek egy esztendő áll rendelkezésre, hogy megértessék a világgal: a német konyha nem csupán savanyú káposztából és krumpliból áll. Ahány szövetségi állam, ahány régió, annyiféle konyha létezik. Szóval késre, villára fel, irány a német gasztrokaland!

„Ha a jövő évünk olyan lesz, mint a mostani, egy rossz szót sem szólhatunk” — búcsúzott 2017-re Czeiszing Miklós és csapata.


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.