Azaz már 700 ezer fölött járunk. Czeiszingék szívét lelkét nagyban segíti a fapados járatok növekvő száma, melynek szintén köszönhetően egyre szexibbé válik Németország. Tavaly a Ryanair indított Nürnbergbe járatot. Az airberlin kiesésével szintén megnőttek a diszkont kapacitások a németországi városlátogatásoknak amúgy is a toplistáján végző Berlinbe. „Hiába csukta be az airberlin a kapuit” — így a képviselet-vezető. De természetesen nem szabad megfeledkeznünk a Budapestről Frankfurtba és Münchenbe induló járatainak frekvenciáját egyre növelő Lufthansáról sem. A darumadaras német fuvaros hétfőn jelentette be, hogy a 2018-as nyári menetrendben heti 5-re növeli München-Debrecen járatainak számát. is. De ugyanaznap tette be lábát a Wizz Air Frankfurt Mainra a budapesti viszonylaton.
Németországba nem csak azért jó utazni, mert nagy, hanem mert van mit látni, és amit látni lehet, azt célirányosan kommunikálják az utazók felé. Évekkel előre… A DZT-nél akár 5 évre előre képesek eldönteni, hogy milyen téma köré építsenek fel egy-egy évet. Az idei Luther-emlékév már 2010-ben evidencia volt, ahogy a 2019-es, 100 éves Bauhaus évforduló is az. 2018-at a gasztronómiának szentelik a németek. Kerek egy esztendő áll rendelkezésre, hogy megértessék a világgal: a német konyha nem csupán savanyú káposztából és krumpliból áll. Ahány szövetségi állam, ahány régió, annyiféle konyha létezik. Szóval késre, villára fel, irány a német gasztrokaland!
„Ha a jövő évünk olyan lesz, mint a mostani, egy rossz szót sem szólhatunk” — búcsúzott 2017-re Czeiszing Miklós és csapata.