Az egyik legjelentősebb változás, amit minden utas érezni fog, az árak emelkedése. A jegyek másodosztály kategóriában átlagosan 3,9 százalékkal kerülnek majd többe az ÖBB járatain, mint korábban. A dinamikus árazásnak köszönhetően a korai foglalással továbbra is jelentős árelőnyt lehet elérni: minél korábban foglalunk egy adott járatra, annál kevesebb lesz a viteldíj.
Ahogy arról korábban beszámoltunk jövőre teljesen új Nightjet éjszakai vonatok állnak forgalomba nemzetközi viszonylatban. 2025-ig pedig összesen 33 darab garnitúra készül a Siemens bécsi telephelyén, amelyből az első újgenerációs szerelvények már 2023-ban kifutnak, összeköttetést teremtve az osztrák főváros és az olasz városok: Róma, Velence, illetve Milánó között. A Bécs környéki elővárosi szakaszra újabb 21 Cityjet emeletes szerelvényt szereznek be. Fokozzák a frekvenciát Bécs – Villach viszonylaton, illetve a nyugati osztrák tartományok fővárosai és Bécs között. A Bécs és Milánó közötti Nightjet járatot pedig meghosszabbítják Genováig. A társaság 2030-ig harmadával növeli járművein a férőhelyek számát, amely így eléri a 70 ezer ülőhelyet.
A vasúttal történő utazás reneszánszát éli Ausztriában is, az elmúlt nyáron regisztrált 12,2 milliós utasszám, minden korábbi forgalmi adatot megdöntött. Az elkövetkezendő években további 4,1 milliárd eurót fordítanak új vasúti szerelvények beszerzésre, ezzel egyaránt növelve a járatsűrűséget és az utazási kényelmet. Az ÖBB Ausztria legnagyobb mobilitás-szolgáltatója, ahol 42 ezer munkavállaló gondoskodik az évi 323 millió utas és 94 millió tonna áruszállítmány pontos és biztonságos célba juttatásáért. Ausztria teljes területen immáron 100 százalékban megújuló energiaforrásból nyerik a vonatok az áramforrást, így a vasút egyben a leginkább környezetbarát közlekedési formának tekinthető. Az ÖBB járatai éves szinten 97 százalékos pontossággal tartják a menetrendjüket, ezáltal Európa egyik legmegbízhatóbb vasúttársaságai közé tartozik.