Reykjavíkba, Ibizára és Liverpoolba indít Budapestről járatokat a Wizz Air

Három új desztinációba indít járatot Budapestről a Wizz Air: március 27-től szerdánként és vasárnaponként Liverpoolba, szintén március 27-től ugyanezeken a napokon Reykjavíkba, június 18-tól pedig szombatonként kifejezetten nyaraló járatként Ibizára fog repülni a fapados légitársaság, a jegyek már foglalhatók a Wizz Air weboldalán.

Magyarázatra a három járat közül leginkább Reykjavík szorul. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondása szerint a tavaly indított Gdansk-Reykjavík járat tapasztalatai alapján döntöttek úgy, hogy egy budapesti járatnyitás is beváltaná a hozzáfűzött reményeket. A jegyeladások szerint a gdanski járatra a légitársaság számos piacáról vásároltak jegyeket. Váradi úgy látja, hogy a járat mindkét oldalról tölthető, elsősorban turistákkal. Valóban az eddig csak átszállással elérhető Izlandot számos hazai kiutaztató programozza évek óta. A beutazó forgalmat illetően a KSH tavaly óta méri az izlandi érkezéseket és vendégéjszakákat. Előbbi mintegy 2 500 volt, míg az éjszakák száma 8 ezer körüli - tudtuk meg a térséget jól ismerő ágazati szakértőtől. Székely György, a Magyar Turizmus Zrt. korábbi észak-európai külképviselője úgy véli, a közvetlen járat hatására ez a szám könnyen emelkedésnek indul. A kiutazók számára pedig azzal a jó hírrel szolgált, hogy a válság hatására a korábban drága Izland árai mára egészen barátivá váltak. Ez nagyjából a svéd áraknak felel meg, ami olcsóbb mint a több kiutaztató által szintén programozott Norvégia.

„Méltán tekinthetjük magunkat Magyarország nemzeti légitársaságának” - mondta Váradi József. Magyarázatképp hozzátette: cége elkötelezett a magyar gazdaság és utazási piac mellett. Szavainak nyomatékot adva arról tájékoztatott, hogy a hazai utasforgalom 27,8%-át a Wizz Air viszi, míg a diszkont vetélytársak közül a Ryanair 14,6, az easyJet 4,7%-ot szállít. „2016 legalább olyan nagy év lesz, mint 2015” - adott hangot Váradi optimizmusának. Tavaly valóban sok minden történt a vállalat háza táján: tőzsdére mentek, új dizájnt alkottak, forgalomba állították a keskeny törzsű Airbus-ok legnagyobbikát, az A321-est, melyből idén a meglévő 2 géphez további kettő érkezik a budapesti bázisra, valamint Debrecenben megnyitották második magyarországi bázisukat. A cívisváros repülőterén 1 gép állomásozik, 6 útvonal érhető el és tavaly 153 ezer utast csak a Wizz fuvarozott. A budapesti utasaik száma 2,7 millió volt 46 útvonalon, míg a tavalyi teljes utasszámuk 19,2 millió volt 22%-os növekedéssel 2014-hez képest. 

Arra a kérdésünkre, hogy vetélytársaikhoz hasonlóan tervezik a GDS-ekkel való együttműködést Váradi József nemmel felelt. Elmondta: utasaikat szeretnék továbbra is maguknak megtartani, nem a GDS-eknek, nincs rajtuk olyan pénzügyi nyomás, amiért ehhez az értékesítési formához kéne nyúlniuk. Hozzátette: a GDS-ek díja a kiegészítő bevételeikből csípne le jelentős mértékben. A kiegészítő bevételek aránya Váradi József tájékoztatása szerint mintegy 1/3-nyit tesz ki.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?