A vendégéjszakák száma a szállodák kivételével mindegyik szállástípusban emelkedett

2018. szeptemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 0,5%-kal mérséklődött, a belföldi vendégek által eltöltötteké 7,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 11%-kal emelkedett. 2018. január–szeptemberben a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma 3,9, bruttó bevétele 9,4%-kal volt több, mint 2017 azonos időszakában.

2018. szeptemberben az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 0,8%-kal emelkedett, és megközelítette az 560 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 0,5%-kal csökkent az előző évi magas bázishoz képest, de így is megközelítette az 1,5 milliót. A vendégéjszakák száma a szállodák kivételével mindegyik szállástípusban emelkedett. A vendégéjszakák 83%-át realizáló szállodákban a csökkenés mértéke 2,2% volt. A vendégéjszakák több mint felét a Budapest–Közép-Duna-vidék régióban töltötték a külföldiek, 1,2%-kal kevesebbet, mint az előző év azonos hónapjában.

2018. szeptemberben az előző év azonos hónapjához képest a belföldi vendégek száma 7,7%-kal bővült, és meghaladta az 540 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 7,9%-kal nőtt, megközelítette az 1,2 milliót. A vendégéjszakák száma mindegyik szállástípusban és mindegyik turisztikai régióban emelkedett. A legnépszerűbb régióban, a Balatonnál, 10%-kal több vendégéjszakát regisztráltak a szálláshelyek.

A szállodák szobakihasználtsága 1,5 százalékponttal, 67,0%-ra nőtt. Az összes bruttó árbevétel folyó áron 11%-kal (49 milliárd forintra) nőtt, ezen belül a szállásdíjbevétel szintén 11%-kal (29 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 2,1%-kal többet, közel 1,2 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken. Ennek az összegnek a nagy része, mintegy 1 milliárd forint, a szállodákban realizálódott.

2018. szeptember 30-án az előző év azonos időpontjához képest 3207 kereskedelmi szálláshely 89 ezer szobával és közel 291 ezer férőhellyel várta a vendégeket. A szobák száma szinte változatlan volt, a férőhelyek száma 1,8%-kal csökkent.

2018. január–szeptemberben az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyek 5,2%-kal több, összesen 9,8 millió vendéget és 3,9%-kal több, 24,6 milliót meghaladó vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 2,7 (12,1 millió), a belföldi vendégek 5,1%-kal több (12,5 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A szállodák szobakihasználtsága 2,1 százalékponttal, 62,4%-ra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron 9,4%-kal magasabb – összesen 389 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 7,9%-kal nőtt, és meghaladta a 232 milliárd forintot.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?