hirdetés

Az új magyar imázsfilm leszámolna a sztereotípiákkal

Think Hungary – More than expected (Magyarország – több, mint amit várt) – ez a szlogen mostantól sokszor lesz hallható. És remélhetőleg nemcsak idehaza, hanem a világban sokfelé mások is megismerik majd. Hiszen e jelmondattal, és a hozzá tartozó imázs filmmel debütál a hétfőn kezdődő londoni WTM-en (Word Travel Market), a világ egyik legjelentősebb szakmai kiállításán a Magyar Turizmus Zrt.(MT Zrt).

hirdetés

A most elkészült film 90, illetve 140 másodperces változatát október 31-én mutatták be a szakmai közönségnek.

„Új kommunikációs keretrendszert dolgoztunk ki” - kezdte tájékoztatóját Horváth Gergely, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, majd hozzátette: az új rendszert azért valósították meg, hogy megújítsák Magyarország külföldi stratégiai márkakommunikációját. Hiszen a mostantól használatos szlogen arra is utal, hogy Magyarország sokkal több, mint amire emlékeznek, amit sejtenek, amire számítanak, amit képzelnek rólunk a hozzánk látogató, vagy korábban már nálunk járt turisták.

A külföldre irányuló kommunikáció egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszközének különben a külföldi sajtó és turisztikai szakemberek számára szervezett magyarországi tanulmányutak jelentik, vélte a szakember. Az MT Zrt. ezért az elmúlt három évben 8 ezer főt látott vendégül szervezett tanulmányútjai keretében.

Az új imázsfilm feladata, hogy leszámoljon az eddigi Magyarországról kialakult sztereotípiákkal: a puszta, gulyás, csikós klisékkel, amelyek a 80-as évek hangulatára utalnak, viszont sajnos továbbra is a külföldi vendégek nagy része ezek alapján azonosítja be hazánkat - érvel a marketingszervezet.

A vadonatúj promóciós film hazánk külföldiek számára legfőbb négy üzenetre, a kiemelt turisztikai termékekre összpontosít: ez Budapest, Balaton, konferencia- és egészségturizmus. A klasszikus helyszínek mellett (Hősök tere, Lánchíd) feltűnik például Budapest modern oldalát szimbolizáló Művészetek Palotája is. Hévíz és Balaton képe szintén feltűnik néhány pillanatra. A Rubik-kocka a jóval korábbi, míg a Prezi aktuális kreatív sikereinkre utal.

A kisfilm rendezője a magyar és üzbég származású, jelenleg Barcelonában élő Kostil Danila és Kostil Luka rendezői testvérpáros. A film fülbemászó kísérődalát Berger Dalma énekesnő adja elő, a zenét Linczényi Márk szerezte.

Ami még érdekes és fontos: ezentúl az MT Zrt. egységes koncepció alapján képviseli majd hazánkat külföldön – e koncepció új meghatározó eleme az új imázs film. És ha a hozzánk utazást tervezőknek csak egy részének szöget üt a fejében, vajon mi lehet az a változás, amely Magyarországon történik, és érdemes lenne közelebbről is megtapasztalni – már elérik azt a célt, amelyért megújították a szakértők hazánk külföldre irányuló teljes marketingkommunikációját.

Magyarország legújabb imázs filmje az alábbi linkeken tekinthető meg 90 és 140 másodperces verzióban.

Vágó Ágnes - Kassai Dávid
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai