Mikor fog csökkenni a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma?

2017. decemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 6,0, a belföldi vendégek által eltöltötteké 8,8%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 14%-kal emelkedett. 2017-ben a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 6,7%-kal nőtt, a szálláshelyek összes bruttó árbevétele 16%-kal emelkedett 2016-hoz képest - tájékoztatott pénteken honlapján a KSH.

2017. decemberben az előző év azonos hónapjához képest: A külföldi vendégek száma 6,6, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 6,0%-kal emelkedett, és elérte a 945 ezret. A vendégéjszakában mért forgalom mindegyik szállástípusban jelentősen nőtt.

A vendégéjszakák 92%-át realizáló szállodákban 5,5%-os volt a növekedés mértéke. A külföldi vendégéjszakák száma a Közép- és Nyugat-Dunántúl kivételével valamennyi turisztikai régióban nőtt. A belföldi vendégek száma 9,1, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 8,8%-kal bővült, és meghaladta a 929 ezret.

A vendégéjszakában mért forgalom mindegyik szállástípusban emelkedett. A vendégéjszakák száma Dél-Dunántúl kivételével mindegyik turisztikai régióban nőtt, különböző mértékben. A szállodák szobakihasználtsága 2,5 százalékponttal, 51,9%-ra nőtt.

Az összes bruttó árbevétel 14%-kal (36 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 13%-kal (20 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 9,9%-kal (8 milliárd forintra), az egyéb szolgáltatások bevétele 18%-kal (8 milliárd forintra) emelkedett folyó áron. A külföldi szállásdíjbevétel 12, a belföldi 14%-kal magasabb volt az előző év decemberinél.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 3,6%-kal kevesebbet, 1,1 milliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. SZÉP-kártyával 1730 szálláshelyen, köztük 796 szállodában fizethettek a vendégek.

2017. december 31-én az előző év azonos időpontjához képest: 38 egységgel több, 2491 kereskedelmi szálláshely működött hazánkban. A kiadható szobák és férőhelyek száma nem változott számottevően.

2017. január–decemberben az előző év azonos időszakához képest: A kereskedelmi szálláshelyek 6,7%-kal több, összesen 29,5 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 7,9 (14,9 millió), a belföldi vendégek 5,6%-kal több (14,6 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A szállodák szobakihasználtsága 3,4 százalékponttal 59,6%-ra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 16%-kal több, 466 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 17%-kal nőtt, és meghaladta a 278 milliárd forintot.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?