Ne érje be senki egy Balatonra leugrással!

Virtuális videók barlangtúrákról, VR-szemüvegen keresztül bejárható tengerszem, NatGeo-s fotópályázat, és a hazai úti célokat a közösségi médiában bemutató ismert emberek - sosem volt ennyire gazdag digitális tartalma az országjárást népszerűsítő márkakommunikációnak. A Magyar Turisztikai Ügynökség idén nyáron Magyarország rád vár! címmel indított élményszerzésre buzdító kampányt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Azt szeretnénk, hogy akik az utolsó pillanatra hagyták utazásuk megtervezését, azok is inkább belföldi úti célt válasszanak. Vagy ha idén mégis a tengerpartra készülnek, jövőre már itthon nyaraljanak” – fogalmazott Bánhegyi Zsófia a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese, aki április óta vezeti a Magyarország turisztikai márkáján dolgozó csapatot.

Hozzátette, ma egy család átlagosan 2,4 napot tölt el belföldi nyaralással; a terv azonban az, hogy az utazási időtartam és a belföldi vendégéjszakák száma is növekedésnek induljon.

Ehhez azonban élményeket kell kínálni, még a legnépszerűbb desztinációkon belül is. Olyan látnivalót, amiről eddig kevésbé lehetett hallani, vagy amely több napos maradásra bírja utazókat. Mert a turizmust is elérte az a globális fogyasztói trend, amely a minél rövidebb idő alatt, minél több élmény begyűjtéséről szól. Ezért aztán nagyon nem mindegy, hogy a különböző desztinációknak milyen kalandokkal sikerül megugrani a turisták egyre magasabb ingerküszöbét.

Szeretnénk, ha azt is látnák, amit eddig talán sosem

Ezt már Kassitzky Attila, az MTÜ kommunikációs igazgatója mondta, miközben hozzátette, a Magyarország rád vár! kampány legfőbb célja, hogy leszámoljon a nyaralás berögzült, elavult paneleivel. Hogy ne érje be senki egy Balatonra leugrással, hogy ne csak egy hazai termál- vagy gyógyfürdő medencéinek partján töltsék el azt a néhány napot, hanem mellette induljanak el más élményeket is keresni. „A népszerűbb hazai desztinációk mellett olyan rejtett, kevésbé ismert látnivalókat is szeretnénk megmutatni, amit sokan akár újdonságként fedezhetnek fel maguknak. És akkor ezek már arra a kérdésre is választ adnak, hogy miért maradjanak tovább egy adott helyen.”

Az MTÜ magyar háztartások utazási szokásaira és utazási terveire vonatkozó kutatásainak adataiból ugyanis nemcsak az derül ki, hogy a családok hány napra foglaltak szobát maguknak, de az is, hogy mivel szokták, és mivel tervezik tölteni nyaralásukat. Az MTÜ felmérése arra is rámutatott, hogy ha a kevésbé ismert, érdekes helyszíneket, azaz a rejtett kincseket is reklámoznák, akkor a családok akár hosszabb időt is eltöltenének egy-egy ilyen helyen. Ezért a kampány egyik célja, hogy minél többen megismerjék Magyarországot, a kevésbé ismert pontjait és látnivalóit.

Generációkat összekötő, intenzív digitális kampány

A kampányt ezért klasszikus és újmédiás elemekre építették. Egyrészt azért, hogy az okoseszközökön élő generációtól kezdve a tévét néző, rádiót hallgató korosztályig minden célcsoportot elérhessenek. Másrészt pedig azért, mert a vizuális ingerkeltésre alapozó kampányüzenetet a digitális média eszközeivel lehet a leghatékonyabban közvetíteni. Így aztán a korábbi évekhez képest jóval nagyobb szerep jutott a digitális csatornáknak, a kampány kommunikációjának 45 százaléka itt zajlik. Ezeknek pedig ugyanúgy részei az online display és támogatott tartalmak, mint a VR-technológia, vagy a 360 fokos videókban és fotókban kifejezetten erős kampányweboldal. Ezt egészítik ki aztán az elektronikus médiában futó reklámszpotok, a közterületi plakátok és az egyéb sajtómegjelenések.

De először tesztelik az influencerek hatását is, amelyeket a családos, az idősebb és a millenáris generáció célcsoportjainak elérésére választottak ki. Így kerültek a kampányba social influencerek, akik a szervezett tanulmányutakról generálnak tartalmakat azoknak, akik a tévé helyett a videós csatornán lógnak, és celebek helyett a saját erőből véleményvezérré vált sztárokat követik.

De így lett a kampány arca Mádai Vivien, televíziós műsorvezető, vagy a magyar férfi kézilabda-válogatott csapatkapitánya, a Telekom Veszprém kézilabdacsapatának tagja Nagy László is, akik a népszerűbb helyeket igyekeznek megmutatni, legfőképp a családbarát turizmus motorját beizzítva. „Szeretnénk elérni, hogy egy családon belül több generáció nyaralhasson együtt. Ezért is választottunk a kampányunk élére olyan embereket, akik egyrészt ismertek a közösségi médiában, másrészt nemcsak sokat, de családjaikkal együtt utaznak” – utalt Bánhegyi Zsófia egyben a kampány Facebook és Instagram-vonalára, amelyben több ismert ember az általuk felfedezésre ajánlott látnivalóról jelentkezik be fotókkal és kisvideókkal, hogy minél több követőjüket győzzék meg arról, itthon is van miért útra kelni.

Cselekvésre ösztönző szlogenek

És amióta a turisztikai ügynökség a nemzetközi trendet követő térségi brandépítésben gondolkodik, az idei nyári kampányát már nem borvidék-, gasztrotérkép vagy fürdőváros alapon határozta meg, hanem például a kompakt élményeket kínáló balatoni, tokaji és soproni desztinációk bemutatásával vezette be. Ezek bővülnek azóta is hétről-hétre újabb állomásokkal, amelynek minden mélységi és magaslati pontját egy többszörösen díjazott természetfotós kapta lencsevégre, értékes pixelei pedig a kampányoldalon köszönnek vissza. Július közepén még a National Geographic magazin Fedezd fel! Éld át! Fotózd le! című pályázatához is becsatlakozott az ügynökség, hogy még tovább bővítse utazási inspirációs palettáját. A pályázatra beküldött #fedezdfel_natgeo hashtaggel megjelölt fotóinak közönségszavazása szintén az Instagramon zajlik.

De egy intenzív Mozdulj ki és fedezd fel! szlogen köré épülő kommunikációval fedik le a nyári fesztiválokat is, amelyben két koncert között igyekeznek a legközelebbi látnivalóhoz csábítani a legfiatalabb célcsoportot. Így kerültek pl. az idei Soundra, a Voltra és a Sziget Fesztiválra MTÜ-logós pihenő szigetek, ahol 360fokos felvételeken és VR-szemüvegen keresztül lehet bejárni Sopron belvárosát, az egerszalóki sódombot vagy a tapolcai tavasbarlangot.

„A kampány augusztus 31-ig tart, de nem csak nyárra szól. Szándékosan olyan látnivalókat mutatunk be, amelyek ősszel, télen ugyanolyan érdekesek” – utalt Kassitzky Attila arra, hogy az MTÜ a jövőben még inkább ráfekszik arra a marketingkommunikációs stratégiára, amely az utazással járó élményszerzést igyekszik megszabadítani szezon-függőségétől.

(X)

Forrás: Kreatív Online


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.