Weboldalak vásárlásával erősítette meg piacvezető pozícióját a maiUtazás.hu

Négy weboldalt – www.hotelkupon.hu, www.hotelkuponok.hu, www.napiakciok.hu, www.kedvezmenyorszag.hu – vásárolt meg a maiUtazás.hu. A kedvezményes szállásutalványok és utazások hazai piacát már eddig is uraló cégcsoport célja az új akvizíciókkal, hogy megkérdőjelezhetetlenné tegye vezető szerepét.

„A hotelkupon.hu 2017-ben közel 800 millió Ft értékben közvetített belföldön, míg a hotelkupononok.hu az egyik legnagyobb forgalmú, és minőségi látogatókkal rendelkező aggregátor oldal. Az új akvizíciók révén számításaink szerint 30-35 százalékkal magasabb lehet a közvetített vendégek száma, az eddiginél közel félmillió fővel többen érhetik el a weboldal ajánlatait, s még erőteljesebb lehet a növekedés belföldön.”– hangsúlyozta Szennay András, a cég ügyvezetője.

„A piac centralizálódása ránk is hatással volt, de örülök, mert úgy érzem, megfelelő helyen működnek tovább az általam létrehozott weboldalak, amelyek az évek során nagyon a szívemhez nőttek. A maiUtazással már 2011 óta partneri kapcsolatban vagyunk/voltunk, mivel a hotelkuponok.hu oldalon a kezdetek óta jelen voltak, mint meghatározó szállásközvetítők. Végigkövettem, hogyan válnak piacvezetővé az évek alatt ezen a piacon és mindig korrekt üzleti partnerek voltak.”  - nyilatkozta Besenyei Kálmán, a hotelkupon- hotelkuponok és napiakció-weboldalak korábbi tulajdonosa."

Szennay András szerint a mostani akvizícióik is jelzik, hogy a maiUtazás.hu-nál egyértelműen hisznek abban, a szállodai utalvány hosszú távon is népszerű értékesítési forma lesz, hiszen a szállodák értékesítését kiválóan támogatja. Az utalványok kibocsátásával kiválóan kisimítható a foglaltságban jelentkező időszaki és szezonális fluktuáció, mivel az utalvánnyal érkező vendégek a voucherek természetéből adódóan könnyebben mozgathatóak a felhasználási időn belül. Így ez az értékesítési forma az utóbbi időszakban egyre népszerűbb rugalmas árazást is kiválóan kiegészíti. Mindemellett az eddigi partnereknél is egyszerűsít az adminisztráción, hogy a jövőben egy felületen kell kezelniük az értékesítőknek a foglalásokat.

 

E koncentrálódás azért is lehet üdvözítő, mert az akciós szállás-ajánlatokat keresők egyre inkább a legnagyobb szereplőket keresik és választják. Minél nagyobb egy szereplő, annál nagyobb ismertséget és látogatottságot tud kiépíteni, elérni – állapította meg a GKI Digital a legutóbbi, tavaly áprilisában elvégzett kutatásában. Emiatt a közvetített vendégéjszakák, illetve az eladott csomagok száma is a legnagyobb szereplőknél tud igazán bővülni.

A nagy látogatottság, valamint az adott közvetítő oldal ismertsége nemcsak az eladott csomagok mennyiségére, hanem az eladás gyorsaságára is hatással van: a piacvezetők sokkal hatékonyabban és rövidebb idő alatt képesek az akciós utazási csomagok értékesítésére, mint a kisebb szereplők. Utóbbiak ráadásul csak – a szálláshelyek számára kedvezőtlen – árcsökkentés eszközével tudnak versenyben maradni, ez pedig megnehezíti számukra a minőségi szálláshely-kínálat biztosítását.

A koncentrálódást az is fokozza, hogy a szálláshelyek jellemzően kevés – például 2016-ban mindössze 1-2 – utalványokat értékesítő céggel állnak rendszeres kapcsolatban. S e trend várhatóan a jövőben sem törik meg, sőt a piacvezető szereplők súlyának további növekedésére lehet számítani, mindenekelőtt szeptemberben, a következő RED DAY-en – vagyis az utazók piros betűs ünnepén –, ami a maiUtazás.hu legnagyobb utazási eseménye. Azon ugyanis már az új értékesítési csatornák is támogatni fogják az ajánlatok értékesítését, amely így méltán célozza meg a napon belüli, 250 millió forintos közvetített forgalmat.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?