A vártnál nagyobb volt a vendégforgalom a Tisza-tónál

Az év első hét hónapjában az előzetes becsléseknél kedvezőbben alakultak a szálláshely-értékesítési adatok a Tisza-tavi régióban, ám jelentősen visszaesett a vendéglátóhelyek bevétele – közölte a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője az MTI-vel szerdán.

Molnár Anita elmondta: az elmúlt évhez képest várt 10 százalékos csökkenéssel szemben 2011 első 7 hónapjának adatai lényegesen kedvezőbb helyzetet mutatnak, a statisztikák azonban még így is sok tekintetben figyelmeztetőek és esetenként negatív folyamatokra utalnak.
A régió teljes vendégforgalma január első napjától július utolsó napjáig lényegében megfelelt a tavalyi év hasonló időszakában regisztráltnak. Ezen belül azonban számottevően eltolódtak az arányok, hiszen míg belföldi vendégből 3 százalékkal kevesebb, addig külföldiből mintegy 10 százalékkal több fordult meg a tó környékén működő kereskedelmi szálláshelyeken. Elmaradtak az osztrákok és a németek, látványosan megélénkült viszont a szlovák és lengyel vendégforgalom.
A belföldi vendégéjszakák száma még ennél is jobban: 9 százalékkal csökkent, így ebben a kategóriában jelenleg 2,8 nap az átlagos tartózkodási idő. Ezzel szemben a külföldi vendégéjszakák száma13 százalékkal bővült, ez utóbbi csoportba tartozók átlagosan bő 4 napot töltöttek el szálláshelyükön, mely alapvetően továbbra is a Tisza-tó vonzerejének köszönhető és meghaladja az országos átlagot – fogalmazott a szakember.
Ugyanez azonban már nem mondható el a kereskedelmi szálláshelyek kihasználtságára, mely 34,5 százalékkal a hazai átlag alatt marad. Kiemelkedő és javuló mutatókkal jobbára csak a gyógy- és wellness szolgáltatásokat nyújtó szállodák büszkélkedhetnek.
Földrajzilag is nagy a szóródás – hangsúlyozta az igazgató jelezve, hogy a Tisza-tavi régióhoz tartozó megyék rangsorát egyértelműen Heves vezeti, míg a kiugró számokat elért térségek és a települések esetében egy-egy hotel, Tiszafüreden pedig a kalandpark átadása hozott látványos fellendülést. Utóbbi eddig már több mint 8000 látogatót fogadott, mely várakozáson felüli eredmény. Hosszabb távon kedvezőtlen folyamatokat indíthat be ellenben Berekfürdőn a helyi fürdőkomplexum kútba esett, milliárdos fejlesztése – tette hozzá.
A régió turisztikai bevételeinek alakulásában még ugyancsak megmutatkoznak a válság hatásai: a szálláshelyek a tavalyinál is olcsóbbak lettek, ezzel a Tisza-tavi árak még inkább leszakadóban vannak az országos átlagtól. Ennek megfelelően a szálláshelyek összbevétele is csökkent. A vendéglátás területén még ennél is drámaibb volt a visszaesés, mely helyenként az 50 százalékot is elérte – közölte Molnár Anita.
Némi derűlátásra ad okot viszont a tározó és vízrendszerének növekvő népszerűsége a horgászok körében, mely a 19 százalékkal megnövekedett jegyértékesítésben is tetten érhető. Ugyancsak kitörési pont lehet a kerékpáros turizmus dinamikus fejlődése a régióban a vezető véleménye szerint.
Megjegyezte, hogy a nyár csapadékos és hűvös első felének rendkívül gyenge vendégforgalmát valamelyest ellensúlyozhatja a napsütéses, száraz nyárutó és kora ősz. Ez a Tisza-tó térségében is megnyújtotta a szezont: az augusztusi adatok felülmúlják a korábbi évek mutatóit, és amennyiben a szép idő folytatódik, a szeptember, sőt még az október is több vendéget vonzhat a régióba az ilyenkor megszokottnál.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?