”Állj a magyar ízek mellé!” - mozgalom indul

A magyarországi és határon túli magyar régiók szerint elrendezett 5000 íz mellett, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is képviselteti magát a budapesti Millenárison március 9-11. között, a 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán. A látogatók az NFH standjánál termékeket ajánlhatnak a Nemzeti Fogyasztói Termékkosárba, valamint a helyszínen jelenlévő szakértőkkel általános fogyasztói problémákat is megvitathatnak. Mindezek mellett a Kézműves Magyar Ízek elindította az "Állj a magyar ízek mellé!" mozgalmat is, amelyhez a facebook-on lehet csatlakozni.

A szerdai sajtótájékoztatón az NFH képviselőjének jelenlétében a Kézműves Magyar Ízek cégvezetője Pap Krisztián leplezte le Magyarország legnagyobb íztérképét, amelyen a hét magyar (Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Közép-Dunántúl, Észak-Magyarország, Közép-Magyarország, Észak-Alföld, Nyugat-Dunántúl) és négy határon túli magyar régió (Kárpátalja, Erdély, Délvidék, Felvidék) gasztronómiai különlegességei vannak feltűntetve.

Ezeket a különlegességeket lehet majd együtt kóstolni március 9-11. között a 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán is. A térképről leolvasható, hogy a különböző régiókból érkező magyar ízek a vásárra összesen 145 ezer kilométert utaznak. Ehhez kapcsolódik a Kézműves Magyar Ízek által meghirdetett "Állj a magyar ízek mellé!" mozgalom is, amelyhez bárki csatlakozhat.

A rendezvény három napja alatt az NFH standjánál bárki ajánlhat magyar ízeket a Nemzeti Fogyasztói Termékkosárba, illetve a látogatók általános fogyasztói problémáikat is megvitathatják a helyszínen jelen lévő fogyasztóvédelemi szakemberekkel.

Csákiné dr. Gyuris Krisztina az NFH főigazgató-helyettese szerint: "A hatóság a helyszínen is szeretné arra ösztönözni a látogatókat, hogy ne csupán a problémákat jelezzék, hanem vegyék észre a valódi értéket és minőséget, tapasztalataikat pedig a Termékkosáron keresztül is osszák meg egymással."

A szervezők a régiókra berendezett 5000 íz mellett a 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán színes színpadi programokkal és különleges receptötletekkel népszerűsítik a tradicionális magyar ízeket. A rendezvény fővédnöke Schmittné Makray Katalin, szakmai védnöke Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, a vásár háziasszonya pedig Borbás Marcsi szerkesztő, műsorvezető lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?