Az európaiak 66 százaléka hajlik a belföldi nyaralásra az idén
A nagy küldőpiacokra alapozó desztinációk kevésbé sínylik meg a válságot, a távoli úti célok viszont annál inkább. És ahogy szinte minden tanulmány jósolja, a legrosszabb idők az üzleti turizmusra és a MICE szegmensre jönnek majd – mondta el az IPK International ügyvezetője, Rolf Freitag egy a kutatócég 2009-es előrejelzéseit felfedő előadásában a berlini ITB-n. A felmérés 58 ország 500 000 megkérdezettjének véleményén alapul. Az IPK szerint az európaiak 66, az ázsiaiak 60 százaléka változtatja meg utazási terveit a válsághoz mérten vagyis inkább belföldön marad, rövidebb időre utazik, vagy olcsóbb úti célt választ, és kevesebbet is költ. Freitag szerint 2009-ben a globális utazási kereslet 50 százaléka Európából jön. A 20 000 euró feletti jövedelemmel rendelkező családoknál továbbra is magas marad az utazás prioritása, az ennél rosszabbul kereső háztartások viszont belföldi utak, vagy olcsóbb úti célok után fognak nézni.