hirdetés
hirdetés

Bezárt a Robinson Tours

Félő, hogy Jakócs Áron és csapata ugyan idehaza az első, de valószínűleg nem az utolsó szakmai áldozata a pandémia okozta turizmus világszintű leállásának.

hirdetés

A Robinson Tours mérlegelve a jelenlegi helyzetet, és elemezve a várható lehetőségeket, lehúzta a rolót. Betudható ez többek közt annak, hogy komoly bevételt reméltek idén a februárban induló Hainan-charter járattól - ahol az előzetes számításokat az akkor már tomboló kínai járványhelyzet alaposan átírta.

Az iroda többek közt ezt írta parnereinek, a szakma képviselőinek, és barátainak:

"25 évnyi több százezer magas színvonalon kiszolgált Vendég után eljött egy nehéz pillanat a Robinson Tours életében. A mai nappal utazási irodánk leteszi a lantot, ezzel lezár egy korszakot.

Mi áll a döntés mögött? 2019 decembere óta egy olyan helyzet állt elő, amely a Covid-19 vírusra hivatkozva idáig még nem tapasztalt utazási, és egyéb korlátozásokat hozott. Határokat zártak le, leállt a légi forgalom, bezártak a szállodák, éttermek, múzeumok és a hétköznapi életünk is korlátok közé szorult. Beláthatatlan időre leállt a beutaztatás és a kiutaztatás is. Hogy mindez indokolt volt-e vagy sem? Nem tisztem ezt eldönteni, és ha lecseng ez a helyzet, jobban ki lehet elemezni. Egy viszont tény: több hónapra leállt az üzleti élet sok gazdasági szektorban, elsőként a turizmusban, teljesen lenullázva a bevételi oldalt.

Senki nem tudja megbecsülni, hogy világszinten a szabad, korlátozások nélküli élet mikor áll helyre. Az azonban biztos, hogy legalább hónapokban mérhető ez az idő. A Robinson Tours mindig is konzervatívan, megfontoltan állította össze az üzleti tervét, de egy ilyen több hónapos rendkívüli, teljes leállást nem megszokott dolog betervezni egy költségvetésbe. Az Utasok az út lemondása esetén 14 napon belül vissza kell, hogy kapják az szerződésük szerint őket megillető összeget. Ezt idáig minden esetben betartottuk, és rögtön teljesítettük a visszafizetéseket. Így volt ez 2020 januárjában is, amikor több száz utas előlegét kellett visszafizetnünk a hainani járataink március-szeptember közötti járattörlései miatt. Beutaztatási részlegünk pár nap alatt több száz Utasunk hazautazását segítette, többletköltségeket is bevállalva, márciusban Magyarország határainak lezárásakor.

Azonban a mostani, nagy mennyiségű lemondott utak száma mellett, az új utak foglalásának elmaradása példátlan esemény. Sok országban a szállodáknak és az utazási irodáknak lehetősége van a pénzben való visszatérítést voucherrel helyettesíteni (mint például Spanyolország, Görögország, Franciaország, Olaszország, Belgium vagy Portugália), sok légitársaság már ugyancsak vouchereket ad vissza pénz helyett - vagy ha vissza is fizet, akkor több hét vagy hónap után teszi azt. Ezt a tényt tapasztalhatják azok is, akik maguknak szervezik az útjaikat.

Az utazási irodákat sokkal nagyobb kötelezettségvállalásra kényszerítik, mint amilyen lehetőséget biztosítanak nekünk a külföldi partnereink, nincs összhangban a magyar szabályozás a külföldi szabályozással. Magyarországon ilyen voucheres lehetőséget nem biztosítottak, és a Kormány munkahelymegtartó és vállalattámogatási intézkedései nem nyújtanak tényleges segítséget a 80 munkatárs foglalkoztatására, megtartására.
Kilátástalan és tervezhetetlen a jelenlegi helyzet rendeződésének időpontja, ezért szerintünk ugyancsak egy felelős döntés részünkről, hogy leállunk. Felelősen kimondjuk, hogy ezen a nyáron nem tudjuk hogyan, hova és egyáltalán lehet-e majd külföldre utazni. Ezzel a döntéssel lehetőséget adunk Utasainknak, hogy visszakapják befizetett előlegeiket. Még mindig sokan szeretnének utazni, de sok ember elveszítette munkáját, elfogyott a szabadsága, vagy fél a sajtó által keltett hisztéria miatt. Nem szeretnénk, ha utasaink kényszerként élnék meg az utazást, amely az élményekről és feltöltődésről kell, hogy szóljon.
Ha valaki külföldi útját tervezi, éppen a fent leírtak miatt azt ajánlom, hogy utazási irodát válasszanak! Hiszen az utazási irodák kötelezettségei és vagyoni biztosítása, anyagi garancia arra, hogy az utas ne maradjon egyedül egy csődbe ment légitársasággal vagy szállodával szemben. Az utazási iroda helyben van, jobban számon kérhető és biztosan segít utasainak, ha baj van.

A Robinson Tours szervezésében egy utas sem tartózkodik külföldön. Cégünk vagyoni biztosítása 380 millió forintra szól. Ez a biztosítási tétel teljes mértékben fedezi az utasoknak még vissza nem fizetett utazási csomagok értékeit, tehát az ügyintézés során mindenki teljes mértében visszakapja az útra befizetett díját, vagy a lemondott utazási csomagok esetén a visszatérítésre váró összegeket.  

                                                                                                                                                  Jakócs Áron"

(forrás: Facebook)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai