Már kevesebbel is beérné a főváros a Szigettől

Csütörtökön már a Szigettől behajtandó közterület-használati díj 1-1,5 milliárdos csökkentéséről beszélt Tarlós István. A díj pontos mértékéről jövő héten kezdődhet az egyeztetés a Sziget Fesztivál szervezői és a Tarlós István vezette főváros között.

Mint arról szerdán a Népszabadság cikke nyomán beszámoltunk, 2,5 milliárdos közterület-használati díjat vetne ki a főváros önkormányzata a Sziget Fesztiválra, az esemény egyhetes időtartamára. A fesztivál szervezői szerint ezzel egy kicsit túllőtt a célon Tarlós apparátusa , sőt még ennek töredékét, 25 millió forintot is soknak tartanának a szervezők.  Az Index tudósítása szerint az összeget a főváros úgy számolta ki, mintha a Hajógyári-sziget egyetlen, óriási kocsma lenne. Tarlós ugyanakkor azzal biztat, hogy a színpadok és a vendéglátóhelyek díjszabása eltérhet egymástól.

De nyugi!

Megnyugtatásként a Tarlós István és tanácsadója, Atkári János csütörtökön elmondta: nem csupán a Szigetet érinti a közterület-használat díja, hanem egy sor, eddig nem fizető eseményt. Ezek közt szerepelnek állami ünnepek csakúgy, mint a Nemzeti Vágta vagy egy pálinkafesztivál. De a Turizmus Online szerkesztősége nem megerősített forrásból úgy értesült, hogy a Vörösmarty téri karácsonyi vásárra is közterület-használati díjat vetnek ki idén. Persze előfordulhat, hogy egyes események a díj egy részét támogatás formájában visszakapják.  Ilyen formában a Sziget akár másfél milliárdos engedményt kaphat a 2,5-ből.

„Nem akarjuk ellehetetleníteni a Szigetet. Ha valóban nincs pénzük, keressenek gazdag városokat, kerületeket, akik támogatják őket a saját költségvetésükből. Én viszont erről senkivel nem fogok egyeztetni, hiszen ez már nem az én dolgom, hanem a szervezőké” - fölényeskedett Tarlós István.

Mennyi az annyi?

Tarlós arra az újságírói felvetésre, hogy a 2,5 milliárd forintos közterület-használati díj a fesztivál egész költségvetését felemésztené, azt válaszolta, a Sziget Gerendai által vázolt költségvetési számaival szemben az ő számaik valósak, és „tényekkel tudják alátámasztani” azokat.

Atkári tájékoztatása szerint 2010-ben összesen mintegy 4,5 milliárd forint értékben biztosított a főváros közterületet különböző események részére, az új vezetés szeretné, ha ez az összeg idén inkább a város kasszájában csilingelne.  

A szerb példa

A Sziget szervezői szerint – számolt be az Index - egy ekkora fesztiváltól Nyugat-Európában nem szokás pénzt kérni, hiszen nőnek a turisztikai bevételek, és a fesztivál növeli a város ismertségét is. Ha megnézzük a tényleges helyzetet, Európa egyetlen más nagy fesztiválját sem rendezik valamely nagyváros belterületén, önkormányzati földön. Így bár igaz, hogy nem szokás területfoglalási díjjal sújtani a nagy fesztiválok szervezőit, a szituációk általában nehezen hasoníthatók össze a budapestivel. Talán Belgrád esete állítható ide, a szerb főváros annyira szívesen csábítaná át az újvidéki Exit fesztivált, hogy sarcolás helyett jelentős pénzügyi támogatást is felajánlottak a szervezőknek. Ráadásul a Forma-1-et például milliárdokkal támogatja a magyar állam.

Mit mond a turizmus marketing?

A Turizmus Online érdeklődésére Molnár József a főváros turizmusáért felelős marketingszervezet, a BTH utód Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) ügyvezetője elmondta: nem szívesen kommentálná a történteket, a két félnek, a tulajdonos fővárosnak illetve a sziget szervezőinek kell megoldani ezt problémát. (Turizmus Online/Index)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?