Interneten foglal szállást és repjegyet a magyar

A Nielsen legfrissebb európai felmérése szerint honfitársaink túlnyomó többsége az interneten foglalja le szállását és repülőjegyét. A magyar adat még az európai átlagnál is magasabb. 

Mind inkább elmosódik a hagyományos és az online vásárlói platformok közötti határ, és azok a fogyasztók, akik korábban már vásároltak tartós terméket vagy szolgáltatást az interneten, jellemzően hajlamosabbak még több pénzt elkölteni a világhálón - a többi között ez derül ki a Nielsen globális e-kereskedelemmel kapcsolatos felméréséből, amely szerint a válaszadók 58%-a vásárolt már a neten. Ez egy százalékos emelkedés a 2015-ös évhez képest.

A boltokban használatos, vásárlásösztönző digitális technológiák népszerűsége is emelkedik; a fogyasztók nyitottak az online és mobil kuponok felhasználására, és hűségprogram alkalmazások letöltésére is. A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb.

Európában vezet az utazások online foglalása 67%-kal, ezt a válaszadók döntő többsége végzi inkább az interneten, a válaszadók negyede (26%) online és utazási irodán keresztül is foglalja le nyaralásait, és csupán 7%-uk ragaszkodik az utazási irodához. A magyaroknál ez a szám kiugróan magas: száz honfitársunkból 78 online foglalja le jegyeit illetve a szállását. Rendezvényekre jegyet az európaiak 57%-a vált online, 34%-uk vallja, hogy is-is vásárol, azaz a világhálón és/vagy jegyirodában.

Dobogós helyen végeznek Európa szinten a videojátékokkal kapcsolatos termékek, ezt a válaszadók 56%-a inkább a neten veszi meg. Magyarországon ezzel szemben a harmadik helyen az étel házhozszállítás végzett: ezt honfitársaink mintegy fele (49%) végzi az interneten keresztül.

„A marketing szakemberek tisztában vannak azzal, hogy digitális eszközökkel újszerű és innovatív módon érhetik el a vásárlókat, és a jövőben ily módon tudnak hatni a fogyasztói döntésekre” – mondta Kristen Cocco, a Nielsen globális e-kereskedelmi mérésért felelős alelnöke. „Ahhoz, hogy a befektetés egy ilyen többcsatornás környezetben minél inkább megtérüljön, a vezető márkáknak és kereskedőknek jól kell ismerniük vásárlóikat. Tudniuk kell az igényeiket keresleti oldalról, tudniuk kell, hogy mit, hogyan és mi alapján vásárolnak online és hagyományos üzletekben.”

Divatáru vásárlásakor a fogyasztók körében az adott bolt honlapja (43%) és maga az üzlet (39%) bizonyul legfontosabb információforrásnak Európában, fogyasztói elektronika esetén ez az arány 43% és 38%. A márkák honlapját vásárlás előtt kategória szerint a fogyasztók 24, illetve 36 százaléka böngészi át döntéshozatal előtt. Szépség- és testápolási termékeknél messze a hagyományos bolti tájékozódás vezet 37%-kal, míg az ismerősök ajánlására a potenciális vásárlók 24%-a hallgat. Frissáru vásárlása esetén jóval óvatosabbak vagyunk Európában: a válaszadók 42%-a boltokból tájékozódik, és ezzel toronymagasan elhúz a szájmarketing mellett (20%). Honfitársaink hozzáállása is hasonlóan körültekintő, ugyanakkor mi odafigyelünk a szórólapokon kapott információkra is (32%).

A friss zöldség-gyümölcs, hús- és pékáru online értékesítésének ösztönzője lehet a pénz visszafizetési garancia, amennyiben a kiszállított termék nem felel meg az elvárásaiknak: ez bizonyul a leghatékonyabb vonzerőnek a „kipróbálók” (korábban már vásároltak online, de régebben) és a „fontolgatók” (jelenleg nem vásárolnak a neten, de hajlandóak lennének rá) körében. A vásárlást segítő, boltokban használatos, ún. in-store és digitális technológiák még nem számítanak elterjedtnek, de mind inkább teret nyernek, ami nem csak a vásárlói kosár méretének növekedését, hanem a bevonódást, a fogyasztói élményt és a boltban eltöltött idő mennyiségét is emeli. Online és mobil kuponok térnyerése is folyamatos, és mind több fogyasztó hajlandó letölteni egy-egy kereskedő hűségprogramra kifejlesztett alkalmazását. A mobil bevásárlólisták is mind népszerűbbek

MÓDSZERTAN

A Nielsen Globális összekapcsolt kereskedelmi felmérését több mint 30 000 ember bevonásával végezték 63 országban: Ázsiában, Európában, Latin-Amerikában, Közel-Keleten, Afrikában és Észak-Amerikában 2016. október 31. és november 18. között. A felmérésben olyan internethasználók vettek részt, akik beleegyeztek a részvételbe, és a mintavételben arányosan jelenik meg az egyes országok nemre és életkorra jellemző aránya. Az internethasználók az adott országra való reprezentatív leképződése érdekében lettek súlyozva. Mivel a mintavétel beleegyezéses alapon készült, elméleti mintavételi hibaszámításra nincs lehetőség. Ugyanakkor azonos nagyságú felmérésnél a valószínűségi mintánál ±0,6%-os hibahatár van bekalkulálva globális szinten. Az internethez hozzáférők aránya országonként változik. A Nielsen a kutatást csak olyan országokban végzi, ahol az internet penetrációja legalább 60 százalék vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik internet-hozzáféréssel. 


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?