Létrejött Magyarország legújabb natúrparkja, a Szatmár-Beregi

Létrejött Magyarország legújabb natúrparkja, a Szatmár-Beregi Natúrpark. A natúrpark címet 67 Szatmár-beregi település kapta meg. A címet viselő települések nagy hangsúlyt fektetnek a turizmusra, fontosnak tartják a térség természeti, táji értékeinek megőrzését, illetve az egészséges környezet fenntartható használatát és szükséges fejlesztését.

 

Gombos Edina
rádiós és televíziós műsorvezető

Szabó Győző
színész
Melyek a kedvenc márkái?
Nem vagyok márkafüggő, inkább az „ugrálós” kategóriába tartozom. Ezt is, azt is kipróbálom, és ha valami beválik, akkor megszeretem. Ebben pedig elsősorban a minőség a döntő. Ha mégis meg kellene valamit nevezni, akkor a Thomas Sabo-ékszereket mondanám, vagy a Cango és Rinaldit, amire nemrég találtam rá. Sok van. Ruházatban a North Face, a Helly Hansen, a Pull and Bear, az Abercrombie & Fitch vagy a Zara, autó-motorban a Fiat, az Alfa Romeo és a Vespa. Ami a számítástechnikát illeti, szeretem az Apple minden termékét.
Milyen márkákhoz adta az arcát eddigi pályafutása során? Csak olyanhoz, amiben hiszek. A Poli-Farbe Neo teflonos festékkel – aminek most vagyok a reklámarca – kifestettük az egész házunkat, a Sarantisnak, aminek a Carroten naptej márkáját képviselem, pedig minden termékét kipróbálta és használja a család – még a lefolyótisztítót és a csomagolóanyagokat is. Nagyon sokáig voltam Yamaha-támogatott, de szponzorált az Oakley és a Chrysler is. Volt ezenkívül a Pannon és a magyar pálinka, most pedig a Blikk. Nagyon régen szerepeltem egy Venus napraforgóolaj- és egy OTP-reklámfilmben is, ezeket kifejezetten a rendező, Antal Nimród személye miatt vállaltam el.
Volt olyan márka, amit visszautasított? Legutóbb egy arcvasalással, otthon használható kozmetikai gépekkel foglalkozó márkának mondtam nemet. Megfizethetetlen árkategóriába tartozott, én pedig szeretem az átlagembert, főképp az édesanyákat képviselni. Ráadásul túl erőszakosak voltak, néhány napon belül többen is megkerestek, és ez nem tetszett. Volt egy praktikeres megkeresés, amit nem vállaltam el. Fontos, hogy valamennyire legyen közöm a dologhoz, és egyezzen az életfilozófiámmal, a barkácsolás pedig nem az én világom. Olyat sem vállalok, amikor valamilyen jelmezbe kell bújnom – csakis önmagamként vagyok hajlandó szerepelni egy reklámban, és csak akkor, ha rálátásom van a kreatívokra, és azokat igényesnek tartom.
Van olyan márka, aminek semmi pénzért nem lenne a reklámarca? Minden olyat visszautasítanék, ami károsítja a szervezetet, vagy árt a gyerekeknek, például bármilyen dohányterméket. És azt is, ami távol áll az egyéniségemtől, például alibi-hálózatokat, szexuális szolgáltatásokat. Óvszert ugyanakkor minden további nélkül szívesen népszerűsítenék. Gyógyszereknek, mondjuk aranyér, felfúvódás elleni vagy potencianövelő szernek semmiképpen.
Mennyit keres a reklámszereplésekkel?
Ha csak egynapos fotózásról van szó, az néhány százezres tétel, de ahol a szerződés része a filmforgatás, a folyamatos rendelkezésre állás, az interjúk, a konferálás, a jótékonykodás, ott milliókig el lehet menni. Egy műsorvezetői átlagfizetést tekintve egy reklámfilmforgatás akár fél-egyéves jövedelemnek is megfelelhet, de ehhez előtte sok mindent le kell tenni az asztalra. Tény, hogy viszonylag kevés munkával több pénzt lehet keresni, mint a játékfilmezéssel, de ez is relatív. Ebben benne van 10-15 év kemény munka, amit a legaljáról, statisztálással kezdtem, és az este elfogyasztott sörök is. Ilyenkor már az arcot fizetik ki, túl sok munkával nem jár, de ha így nézzük, pont annyit keresek vele, amennyit megérdemlek.
Volt-e valaha kellemetlen élménye azzal kapcsolatban, hogy egy márka reklámjában szerepelt? Épp ellenkezőleg. A legtöbb megjelenés inkább felfokozott érdeklődést generált körülöttem, az újságírók és a honlapomat látogatók is érdeklődni kezdtek a termék iránt, kérdezősködtek, látszik, hogy adnak az én véleményemre. Soha, mert mindig hosszabb-rövidebb mérlegelés után döntöm el, hogy miben szerepelek – a támogatottságok esetében ráadásul én keresem meg a márkát. A Blikken sokat morfondíroztam, mert elsősorban mégiscsak művész vagyok, nem celeb, és miután elvállaltam, tényleg sokan meglepődtek, de negatív megjegyzés nem volt. Nekem a barátaim véleménye a fontos, ők pedig tudják, ha valamit teszek, annak oka van.
Mit szeret legjobban a reklámfilmezésben? Nemrég, a Poli-Farbe szpotja volt az első reklámfilmes munkám. Egészen más volt, mint a tévés felvételek. Ez már inkább a nagyfilmes kategória, harmincfős stábbal, egész napos forgatással. Nagyon élveztem. Lehettem volna zavarban is, de inkább arra próbáltam koncentrálni, hogy a lehető legjobbat hozzam ki magamból, és hagytam, hogy irányítsanak. A játékfilmekkel összehasonlítva az eddigi három reklámfilm-forgatásom gyorsan, odakoncentrálva, flottul lement. Nem voltak több órás átállások, az egész fájdalommentes, lényegretörő volt. A Valami Amerika két részének forgatásai is valószínűleg azért mentek flottul, mert Herendi Gábor, a rendező is dolgozik reklámfilmesként.
 
Mit szeret legkevésbé a reklámfilmezésben? Az előkészületeket. Az órákig tartó sminkelés és ruházkodás nekem rémálom, ezt a tévében sem kedvelem. Nem bírok egy helyben ülni, annál sokkal pörgősebb vagyok. Amit gyűlölnék, de éppen ezért nem is vállalnám el, ha széles vigyorral kellene a kamerába a termék nevét mondanom. Mivel reklámgrafikusként végeztem, tudom, hogy előfordul, hogy hat-hét ügyféloldali ember is ott van a forgatáson, ami megnehezíti a forgatást, mert nem világos, kinek, mi a felelőssége, senki nem tud dönteni. De szerencsére a Blikknél nem így volt.
Melyik az a márka, aminek legszívesebben lenne a reklámarca? Amikor futott a Danone Activia kampánya, amiben a szituáció éppen az volt, hogy a szereplő reggel rádióban, este tévében dolgozott, akkor nem értettem, miért nem jutottam senkinek az eszébe. Hiszen én voltam akkor az egyetlen az országban, aki ugyanezt csinálta évekig. Hasonló a helyzet az Opel Gombossal. Emellett persze millió olyan márka van, amire büszke lennék, a Louis Vuitton vagy a Cavalli például biztos, hogy minden nőnek az álma. De ezek eszembe sem jutnak, annyira nem reális. Az összes kedvenc márkámnak.


{video|id=1311|width=480|height=385}



{video|id=1312|width=480|height=385}



 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?