Mire vágyik a vendég? Énidőre

Leginkább színvonalas wellness-szolgáltatásokkal, valamint többgenerációs programkínálattal segíthetik a szállodák, hogy a náluk töltött időt vendégeik minőségi énidőként éljék meg – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából a 18-59 éves korosztály körében végzett országos reprezentatív kutatásból. A saját magunkra fordítható időt több szempont szerint vizsgáló felmérés alapján a magyarok 82 százaléka szerint legalább napi egyórás énidőre van szükségünk.

Az országos, reprezentatív kutatás eredményei alapján a magyarok többsége tisztában van az énidő jelentőségével: a megkérdezettek 37 százaléka szerint naponta többször, 44 százalékuk szerint pedig legalább naponta egyszer fontos lenne beiktatni legalább egyórás énidőt.

Dr. Somogyi Katalin, a hévízi NaturMed Hotel Carbona főorvosa szerint érdemes rendszeresen a megszokottól eltérő helyszínen programot tervezni, így biztosítva, hogy nem az otthoni feladatok, például a takarítás vagy egyéb ház körüli munkák jutnak eszünkbe, ha felszabadul végre egy kis saját időnk.

A kutatás ehhez kapcsolódóan kitért arra, hogy egy szálloda miként biztosíthatja leghatékonyabban az énidő eltöltését. A válaszadók közül legtöbben a minőségi wellnesskezeléseket jelezték (41%). Sokan tartják fontosnak ugyanakkor, hogy a család minden tagja találjon érdekes elfoglaltságot (34%), tehát a hotel kínáljon programokat több generáció számára is. Ezek mellett a nyugodt alvást biztosító szolgáltatások is dobogósok lettek (30%): bár nem kapcsolódnak közvetlenül az aktívan töltött énidőhöz, a válaszadók minden bizonnyal úgy gondolták, hogy a megfelelő alvás része vagy legalábbis elősegítője a magunkra fordított minőségi időnek.

A kutatás szerint a válaszadók 27 százaléka akár többször is, 33 százalék pedig egy alkalommal naponta tud egy órát magára fordítani. Magas ugyanakkor azoknak az aránya is, akiknek erre nem jut mindennap idejük: 22 százalék hetente néhányszor, 8 százalék egyszer tud saját időt teremteni magának, 9 százalék pedig még ennél is ritkábban.

Dr. Somogyi Katalin szerint a saját idő megteremtésében sokat segít, ha rendelkezünk valamilyen napi rutinnal, például rendszeresen ugyanabban az időpontban sportolunk. A kutatás eredményei alapján ilyen módszert a megkérdezetteknek csak harmada (34%) használ napi, és 22 százalékuk heti rendszerességgel. A résztvevők 44 százaléka pedig egyáltalán nem rendelkezik olyan rutinnal, amely segítségével biztosítja önmaga számára az énidőt.

 

A felmérés alapján az énidőt biztosító rendszeres elfoglaltságok között a legtöbben sporttevékenységeket, valamint az olvasást említették. Ezek mellett a tévézés és a családi programok szerepeltek még a legtöbbször jelzett időtöltések között.

 

 

 


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?