Nyugat-Magyarországra kedvezményesen

Nyugat-Magyarország kiemelkedő rendezvényeire a turisták kedvezményesen utazhatnak a GYESEV-vel kötött megállapodás szerint - erről  számolt be a Turizmus Kiállításon megtartott rögtönzött sajtótájékoztatóján a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regi­o­nális Marketing Igazgatóságának vezetője. 

- A Szent Márton-napi rendezvényre például külön vonatok indulnak – mondta Tama István. Szerinte az azonos törekvés volt a megállapodás alapja: a közösségi közlekedés és a turizmus összekapcsolódásával az utazók könnyebben érik el a céljukat.

Az idei kiállítás első napján már most több az érdeklődő, mint tavaly, igaz, nagyobb a standjuk is. Az érdeklődők áttekintést kaphatnak a térség turisztikai kínálatáról, a 40 társkiállító között vannak a falusi turizmus szövetségek, a kereskedelmi és iparkamarák, a tourinform irodák, vasi, zalai és Győr-Moson-Sopron megyei vállalkozások, valamint a városok is.

A régióról szólva Tama István elmondta: az emberek utazási döntéseikben egyre inkább meghatározó lesz a környezettudatosság, és az egészségtudatosság, valamint az, hogy minden egyes területen, ahol elérhető a közösségi közlekedés, azt veszik igénybe. Érezhető a turizmusban tapasztalható trendforduló: a vendégek a pár óra alatt elérhető célpontokat részesítették előnyben, így egyre több a cseh, a horvát, az osztrák, a szlovák és a szlovén vendég.

A külföldiek jórészt a szomszédos országokból, míg a belföldi vendégek leginkább a fővárosból és a Dunántúlról érkeztek. A vendégek 50-60 százaléka a főváros és vonzáskörzetéből kerül ki.

A jövő terveiről szólva elmondta: a külföld tekintetében jól teljesítettünk, belföldön egy kicsit rosszabbul, ezt szeretnénk most úgy megfordítani, hogy az eddigi eredmények növekedjenek. A következő teendőjük, hogy a vásári szezonnal foglalkozzanak, felkeresik majd a Pécsett, Szegeden, Debrecenben és Veszprémben megrendezendő turisztikai vásárokat, mert ezekre kell most nagyobb figyelmet fordítani, mivel egyre erősebb küldő területté válnak – tette hozzá.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?