Országos TDM Konferenciát tartanak Tokajban

2011. május 18-20-án rendezik meg az V. Országos TDM konferenciát, amelynek a Tokaj-Hegyalja, Taktaköz, Hernád-völgye TDM szervezet ad otthont. A konferencia a februárban létrejött Országos TDM Szövetség első önálló rendezvénye.

A konferencia témái:

TDM pályázat után - előtt

Május 2-án zárult a TDM pályázatok 2011. évi első fordulója. Az Új Széchenyi Terv keretén belül kiírásra került TDM pályázatok már a helyi és térségi TDM szervezeteket is támogatják. A most létrejött TDM szervezetek még a szervezetfejlesztésre, a már 2009-ben pályázatot nyert szervezetek pedig szolgáltatásfejlesztésre, rendezvényszervezésre, marketingre, piackutatásra és az eddigi eredmények monitoring vizsgálatára is pályázhattak. Az első pályázati forduló után a tapasztalatok megvitatása ez egyik fontos feladata a konferenciának.

Turizmus Törvény

A TDM konferencia másik fontos témája a tervezett turizmus törvény megvitatása lesz. Jelenleg nincsen egyértelmű jogi szabályozása a TDM szervezetek működésének, a Turizmus Törvény a pénzügyi és szakmai anomáliáknak is véget vethet, amely a TDM rendszerfejlesztést sok helyen visszatartja jelenleg. A konferencián szó lesz az Idegenforgalmi Adó turizmusba való visszaforgatásának a lehetőségeiről is.

Az Önkormányzatok és a TDM-ek

Önálló panel lesz az önkormányzatok és TDM szervezetek viszonyának a tisztázása. A TDM pályázathoz kötelezően csatolandó mellékeletek ugyanis előírják az önkormányzatoknak, hogy a szakmai döntéshozatalt adják át a TDM-eknek, azonban ez az első TDM pályázat után nagyon kevés önkormányzat esetében történt meg. Ugyanakkor számos önkomrányzat félreértelmezi az alulról építkezést és közvetlen beleszólást követel a TDM szervezet munkájába - noha az alulról építkezés alapja a turisztikai szolgáltatók akarata az alulról építkezés jegyében.

Informatika a turizmusban

A konferencián önálló szekcióban mutatkoznak be azok az infoamtikai cégek, akik a TDM szervezetek és a turisztikai szolgáltatók számára fejlesztették / fejlesztik ki szolgáltatásaikat. Bemutatásra kerülnek foglalási rendszerek, mobil informatikai megoldások, amelyek a turisztikai információszolgáltatást vannak hivatva szolgálni.

Tourinformok - TDM-ek

Jelenleg közel 150 Tourinform iroda van az országban, részben önkormányzati fenntartásban, részben már a TDM-ek irányításában. A tapasztalatok megvitatása, a Tourinform irodák hatékonyságának a növelése és a TDM rendszerben a Tourinform irodák helyének kijelölése nagyon fontos feladat. 

A TDM szervezetek célja, hogy a mai Magyarország vendégváróból vendéglátó ország legyen, a szónak minden értelmében. Még nagyon hosszú az út addig, hogy a turista bármely településre betér, ne vendégéjszaka szám vagy bevétel növelő tényező, hanem VENDÉG legyen a helyi szolgáltatók vagy az önkormányzat szemében. A TDM Szövetség első, ünnepi konferenciája, az V. Országos TDM konferencia ennek elérésére ad tanácsokat, ötleteket turisztikai szolgáltatóknak, TDM munkaszervezeteknek és talán a helyi lakosságnak egyaránt.

A konferenciára a http://tokajikonferencia.destour.info.hu oldalon lehet regisztrálni. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?