Tetszett Oroszországban a magyar stand

A Magyar Turizmus Zrt. pavilonja azon kevesek között van, amelyek elismerést kaptak az orosz szervezőktől a Szabadidő-2013 elnevezésű moszkvai őszi turisztikai kiállításon.

A pénteken záruló szakmai rendezvényen 71 ország, ezen belül is Oroszország 24 régiójából 1480 kiállító vesz részt.

"A kiállítás létrejöttéért" - ez áll az oklevélen, amelyet hét ország, köztük a magyarországi gyógyvizeket, az egészségturizmus kínálta pihenési lehetőségeket hirdető látványos pavilon is kapott - mondta el az MTI-nek Fábián Sándor, a Magyar Turizmus Zrt. moszkvai képviseletének vezetője.

A verseny hatalmas, gyakorlatilag az egész világ itt van - fogalmazott a szakember. Huszonkétezer négyzetméteren fizikailag nem, de átvitt értelemben nagy a tülekedés az orosz turisták kegyeiért. A hatalmas csarnokot több nagy teremre osztották, amelyekben a különböző régiók és az egymástól eltérő típusú és színvonalú üdülési lehetőségeket, utazási programokat kínáló országok versengenek egymással. Az olyan egzotikus országok, mint Kuba, Mexikó, Argentína, India vagy éppen Jamaica mellett még a kisebb európai országok sem tehetik meg, hogy kimaradjanak ebből a turisztikai seregszemléből, ugyanis Oroszországban jelenleg van kereslet. Fábián Sándor hozzátette: érdekes, hogy Csehország a moszkvai Szabadidő-2013-on most egy kicsi, szerény pavilonnal képviselteti magát, ugyanakkor az országos sugárzású orosz állami televíziókban hatalmas reklámkampányt indított.

A kiállítás forgalma meglepően kicsi, de a világon mindenütt érzékelhető ez a folyamat. A látogatottság itt is csökken, mert az érdeklődők többsége az interneten szervezi meg külföldi pihenését. Ez a Szabadidő kiállítás kifejezetten a szakmának szól - magyarázta Fábián Sándor.

Magyarország hagyományosan minden alkalommal jelen van az ősz legnagyobb oroszországi turisztikai rendezvényén, hiszen ez fontos az arculatépítés szempontjából - tette hozzá a Magyar Turizmus Zrt. moszkvai képviseletvezetője. Az Oroszországból Magyarországra utaztató, tapasztalt és bevált utazási irodák mellett az idén egy magánkézben lévő magyarországi fogászati vállalkozás is részt vesz a moszkvai kiállításon.

"Azért is vagyunk itt orosz területen, mert amellett, hogy Nyugat-Európából, Franciaországból, Angliából érkeznek hozzánk nagy számban páciensek, az orosz piacon növekvő tendenciát látunk. Már vannak innen betegeink, akik közvetlenül velünk vették fel a kapcsolatot, de a különböző ügynökségeken keresztül is érkeznek hozzánk - mondta el Ocskó Mihály, a Prémium Dental Budapest nevű cég ügyfélkapcsolati vezetője.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?