Turisztikai évadzáró a Dél-Alföldön

A szarvasi Liget Wellness és Konferencia Hotelben tartotta évzáró szakmai fórumát a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága, 2011.december 7-én. 

Az ünnepi értekezleten részt vettek a régió turisztikai szolgáltatói és desztinációs szervezeteinek képviselői. A megnyitó után köszöntőt mondott Hodálik Pál, Szarvas város alpolgármestere, majd Mártonné Máthé Kinga, az MT Zrt. belföldi igazgatója „Új vizeken tovább” címmel ismertette a 2012. évi nemzeti turisztikai marketingterv fő irányait és kampányait. A Dél-alföldi RMI 2011.évben elért eredményeiről és 2012. évre szóló terveiről Gulyás Péter regionális igazgató számolt be. Az előadások után a résztvevők megtekinthettek egy, a régió idei fejlesztéseiről, beruházásairól szóló diashow-t. A szállodát Bogdán Tamás szállodaigazgató mutatta be.

A dél-alföldi régió turisztikai statisztikái kedvező képet mutatnak a 2011. január-októberi időszak számainak tekintetében. A kereskedelmi szálláshelyeken mért vendégszám több mint 5 %-os növekedést, a vendégéjszakák száma pedig 6 %-os növekedést mutatott az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül mind a külföldi mind a belföldi vendégszám növekedett (+16% illetve +2,4 %). A vendégéjszakák száma a külföldiek esetében közel 25 %-kal nőtt, a belföldiek esetében pedig enyhén pozitív tartományban volt. A hagyományosan belföldi célpontként ismert régióban kb. 80 % a belföldi és 20 % a külföldi vendégforgalom aránya. A külföldi növekedéshez kiugró mértékben hozzájárult Németország (+36 %), Románia (+34 %), Szerbia (+64 %) és Szlovákia (+78 %). 10 %-on felüli mértékben növekedett a vendégéjszakák száma Csehországból, Lengyelországból és Olaszországból is. A növekedés elérésében szerepet játszott a pusztai régió „újrafelfedezése” iránti igény, a turisztikai beruházások (fürdőlétesítmények, attrakciók) és a gazdasági érdeklődés. Ez utóbbi különösen tetten érhető a Mercedes gyár Kecskemétre településével kapcsolatban, ahol markánsan megugrott a német vendégforgalom.

Gulyás Péter regionális igazgató előadásában kiemelte, hogy a régió új attrakciói, minőségi fejlesztései állnak 2012-ben is a figyelem és a regionális marketing középpontjában. Az új és még újabb vizek zászlóshajói a hamarosan átadásra kerülő makói és kecskeméti fürdőfejlesztések, valamint a közelmúlt fejlesztései, mint a tiszakécskei Tisza-parti termálfürdő, szálláshely beruházások (Szeged, Kecskemét, Gyula, Békéscsaba, Szarvas, Mórahalom, Kiskunhalas), natúraktív és tágabb értelemben vett kulturális attrakciók (Császártöltés - Pincelakat, Szegedi Vadaspark, Baja – Kagyló, Ópusztaszer – Csillagösvény, Sándorfalva – Pallavicini kastély, közgyűjtemények, pálinkamanufaktúrák, kalandparkok). A promóciót a Dél-alföldi RMI a belföldi küldőterületekre és a közeli országokra koncentrálja, elsősorban vásári megjelenések és online kampányok formájában. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?