Kötelező éjféli záróra Kecskeméten

Csütörtöki ülésén tárgyalni fog a kecskeméti képviselőtestület a belvárosi szórakozóhelyek nyitva tartásáról. Zombor Gábor polgármester előterjesztése szerint a jövőben már éjfélkor be kellene zárni az összes városközponti diszkónak, kocsmának - írja a Petőfi Népe.

"Városunk lakói bejelentéseikben, panaszaikban számtalan esetben kifogásolták a vendéglátó üzletek éjszakai üzemelését, valamint az egység előtt tartózkodó, illetve az érkező és távozó vendégek közterületen tanúsított magatartását. A szórakozóhelyek környezetében tapasztalható éjszakai hangoskodás, randalírozás, vandalizmus, kukaborogatás, szemetelés, az érkező-induló gépjárművek zaja, ajtócsapkodás, az egységnél parkoló autókból kihallatszó hangos zene, valamint az ott élő lakókkal szembeni arrogáns magatartás Kecskemét szinte valamennyi városrészét érinti" - az előterjesztés ezzel indokolja a nyitva tartás rendkívüli szigorítását. Azt is hozzáteszik: "alig kezdődött meg a szórakozóhelyek nyári nyitvatartási rendje, máris érkeznek a lakossági panaszok a kereskedelmi hatósági feladatot ellátó osztályra".

A problémák megoldásának módját az önkormányzat a nyitva tartás korlátozásában látná. Az előterjesztésben emlékeztetnek arra: több önkormányzat élt a törvény adta lehetőséggel. Zuglóban például be kell zárni a hétvégéken éjjel 1-kor, de a szigor talán Budapest VI. kerületében a legnagyobb, ahol a terézvárosi önkormányzat valamennyi kocsmára, szórakozóhelyre vonatkozóan előírta, hogy azok 22 óra és másnap reggel 6 óra között nem tarthatnak nyitva.

Kecskeméten - ha ezt a közgyűlés is megszavazza csütörtökön – éjféltől reggel 6-ig kellene zárva tartaniuk a vendéglátóhelyeknek, mégpedig a "város panaszokkal leginkább érintett közigazgatási területén". Ez a rendelet-tervezet szerint a Dobó István körút - Kisfaludy utca - Katona József tér - Kálvin tér - Csányi János körút - Móricz Zsigmond utca - Hornyik János körút - Kápolna utca - Széchenyi körút -Mária körút - Petőfi Sándor utca által határolt rész, és a korlátozás érintené a "határutcák" mindkét oldalán lévő szórakozóhelyeket is. A szigorítás ugyanakkor nem vonatkozna a szállóvendégeket kiszolgáló egységekre, az éttermekre, menzákra, a szilveszteri, az iskolai, főiskolai rendezvényekre, a szalagavató bálokra, érettségi bankettekre.

A tervezetben az is szerepel: a nyitva tartás korlátozása alól kaphatnának mentességet a szórakozóhelyek. A társasházban működőknek például nem kellene bezárniuk, ha a társasház közgyűlése hozzájárul az éjfélen túli nyitva tartáshoz. Akkor is mehet tovább a buli, ha a vendéglátó-egység szomszédainak - hivatalosan a "telekhatáros lakóingatlanok tulajdonosainak" - többsége ebbe beleegyezik. Az eltérő nyitva tartást a Jogi, Ügyrendi és Bűnmegelőzési Bizottság engedélyezné. Az előterjesztés szerint ugyanakkor ezek a hozzájáruló nyilatkozatok, bizottsági engedélyek visszavonhatóak, "amennyiben az érintett vendéglátó egységek visszaélnek a lakók jóhiszeműségével, működésükkel lehetetlenné teszik a környezetükben élők éjszakai pihenését". Ha pedig az eltérő nyitvatartási engedélyt visszavonták, ilyet egy éven belül nem kaphat a szórakozóhely.

A rendelet hatályba lépésének időpontjául Zombor Gábor május 1-jét javasolja. A szabályok a már működő üzletekre is vonatkoznának. Azok a szórakozóhelyek, amelyek jelenleg is működnek éjfél után, június 1-jéig nyújthatnának be kérelmet az eltérő nyitva tartás engedélyezésére. A kérelem jogerős elbírálásáig a kocsmák, diszkók a mostani rend szerint üzemelhetnének. (Petőfi Népe)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?