Tudásmegosztásra ösztönzik a gasztronómia szereplőit

A Piqniq Budapest és a Mastercard kampánya a fejlődésre nyitott szakmabelieket célozza.

A Piqniq Budapest a Mastercarddal együttműködve nyitott közösségként köti össze a gasztronómia szereplőit, teret adva a fejlődésnek és a kapcsolatépítésnek, tudásmegosztásnak. 2020-ban három hónap leforgása alatt több mint száz szakember megszólaltatásával, 25 gasztrotémát feldolgozva futtatott közös kampányt: a Tanulj, fejlődj! Nagykép a gasztronómiáról elnevezésű projekt keretében nem mindennapi történeteket, inspiráló szakembereket, izgalmas kulisszatitkokat ismerhettünk meg a vendéglátás színes világából - írja testvérlapunk a Kreatív.hu.

A 2021 végén induló Piqniq 2.0 kampányban a tudásmegosztásra és a tapasztalásra kerül majd a hangsúly. A kampányelemek megtervezéséhez készült Az év gasztro-felmérése – 2021 kutatásban 400 vendéglátós és 1600 a terület iránt érdeklődő gasztrorajongó válaszai alapján azt vizsgálták, hogy mennyire vonzó az iparág az abban és az azon kívül dolgozóknak, illetve honnan tájékozódnak a témában a szakmabeliek és a gasztrorajongók.

A most induló kampány a gasztronómiai iránt rajongó és a saját vállalkozás indítását mérlegelő “laikusokra”, valamint a tanulásra és fejlődésre nyitott szakmabeliekre fókuszál.

"A célunk, hogy 2022 végére a tavalyi aktív tagjaink számát minimum megduplázzuk, azaz akár résztvevőként, nézőként, hallgatóként vagy mentorként, előadóként bővüljön a Piqniq közösségét alkotó emberek, szakemberek, vállalkozások száma, akik közös gondolkodással szeretnének fejlődni." - mondta el Bánhalmi Kata, a Piqniq Budapest társalapítója. 

“A gasztronómia igazi mainstream terület lett a szó legjobb értelmében: a híresebb séfek igazi sztárok, a jó éttermek kultusza az egekben van, az evés-ivás pedig az egyik legfontosabb örömforrásunkká vált a pandémia alatt. Fontos számunkra, hogy a vendéglátásban ne csak a fizetésnél, hanem az élmény egészénél jelen legyünk – ennek biztosítására pedig tökéletes partner a Piqniq, ami az ország top éttermeit, szakembereit és a gasztrorajongóit ülteteti egy virtuális asztalhoz” - mondta el Szalkai Réka, a Mastercard marketing igazgatója.

A Piqniq 2.0 november végén olyan, folyamatosan bővülő programokkal indul, mint a Piqniq Patronok mentorprogram már létező gasztrovállalkozásoknak, itt az ország legmenőbb gasztrovállalkozásait tömörítő közösség tagjai közül 25-en (pl. Masterclass, a Dreher, az Eisberg, a We Love Budapest) mentorálják a jelentkező gasztrovállalkozásokat. Készül egy podcast sorozat laikusoknak és szakmabelieknek, ahol a hazai gasztronómia legfontosabb trendjeit elemzik. Készülnek How-to anyagok, amely egy gyorsan befogadható és beépíthető, iparági szakemberek tudásából építkező cikksorozat lesz vállalkozásfejlesztés témában, ezek leginkább az üzletvezetőknek és a nyitás gondolatával játszó laikusoknak szólnak majd. Készül több, a hazai gasztroélet kulisszái mögé bepillantást engedő riportsorozat, ahol rövid videókon keresztül ismerhetjük meg a hazai gasztronómia ismert és kevésbé ismert arcainak történetét.

Forrás: Kreatív Online


Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?