2019: nőtt a beutazás, csökkent a belföldi turizmus

2019. decemberben a külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőházakban, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma 13%-kal nőtt, a belföldi vendégek által eltöltötteké 3,4%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A szezonális és naptárhatás figyelembevételével a külföldivendég-éjszakák száma 12%-kal több, a belföldivendég-éjszakáké 1,6%-kal kevesebb lett. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 16%-kal emelkedett. 2019-ben a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma 0,8, bruttó bevétele 8,8%-kal volt több, mint 2018-ban.

2019. decemberben az előző év azonos hónapjához képest:

A külföldi vendégek száma 15, a vendégéjszakáké 13%-kal nőtt. A szálláshelyekre érkezett 453 ezer vendég közel 1,1 millió vendégéjszakát töltött el. Utóbbiak száma az üdülőházak kivételével mindegyik szállástípusban jelentősen emelkedett. Tíz külföldi vendégéjszakából nyolcat Budapest–Közép-Dunavidék régióban regisztráltak a szálláshelyek, 15%-kal többet, mint az előző év azonos hónapjában.

A belföldi vendégek száma 0,4, a vendégéjszakáké 3,4%-kal csökkent. A vendégszám 431 ezer, az eltöltött vendégéjszakák száma 920 ezer volt. Utóbbi mutató értéke a közösségi szálláshelyek kivételével mindegyik szállástípusban kisebb volt. A legnépszerűbb szállástípus a vendégéjszakák 81%-át realizáló szállodák, a leglátogatottabb régiók a Balaton és Budapest-Közép-Dunavidék voltak.

A szállodák szobakihasználtsága 2,0 százalékponttal, 54,0%-ra emelkedett.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 16%-kal (44 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 17%-kal (25 milliárd forintra) növekedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken összességében 2,4 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok, ami 93%-os növekedést jelent.

2019. december 31-én az előző év azonos időpontjához képest: 32-vel kevesebb, 2625 kereskedelmi szálláshely 80 ezer szobával és 221 ezer férőhellyel működött.

2019. január–decemberben az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyek által regisztrált vendégéjszakák száma 0,8%-kal nőtt, összesen 31,3 millió volt. A külföldi vendégek 2,3%-kal több, a belföldi vendégek 0,6%-kal kevesebb (15,7 millió, illetve 15,6 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 0,5 százalékponttal, 61,7%-ra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 8,8%-kal több, 557 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

Forrás: Turizmus Online


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?