Tajpej nem csak egy megálló!

Valóban nem az - derült ki a tajvani EVA Air csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján. Egészen elképesztő dolgok vannak a szigetországban, amiket látni kell.

A látnivalókat Tajvan turisztikai hivatalának Európáért felelős frankfurti képviseletének munkatársa ismertette színes kisfilmek kíséretében. Ezekből kiderült, hogy a sziget, bár rengeteg hi-tech nagyvállalat kirendeltsége működik ott, nem csak az üzleti turizmusnak szól. A bő egyharmad Magyarországnyi Tajvan trópusi-szubtrópusi éghajlata alatt több mint 200, háromezer méter fölötti csúcs található. Köztük kitűnő infrastruktúrán körbebringázható tavak, mint a legnagyobb, Sun Moon Lake. Bringatúrázásra a beszámoló tanúsága szerint az egész sziget remek lehetőségeket kínál. Nem mellesleg számos nagy európai és amerikai kerékpártgyártó hegeszteti a bringavázakat Tajvanon. Egy hosszúra nyúlt bringatúrát követően bármikor be lehet esni a nagyvárosok - például Tajpej - éjszakai piacára, ahol meggyőződhet az utazó a helyi, japán és kínai legjavát ötvöző konyha kitűnőségéről. Vagy éppenséggel tesztelheti, hogy az ottani gyógyfürdők felveszik-e a versenyt a magyarországiakkal.

Már csak oda kell jutni

valahogy, amire Tóth Attila, a légitársaság magyarországi képviseletét ellátó Aviareps igazgatója az EVA Air Bécs-Schwechatról induló járatában látja az első számú megoldást. A hetente négyszer közlekedő járat Bangkokon át repül Tajpejbe, ami az esetben remek megálló, ha a térségben - Japán, Korea, Kína - repülnénk tovább valahova. Csak a szárazföldi Kína felé heti ezer járatuk közlekedik. Bangkok szintén betöltheti az átszálló megálló szerepét, mivel a Bangkok Airways-szel szerződve további 14 desztináció érhető el Thaiföldön, Burmában, Vietnámban, Laoszban vagy Kambodzsában.

Az EVA Air bécsi járata jövőre lesz 25 éves. Az évforduló alkalmából a jelenleg repülő A330-200-as típust a lényegesen nagyobb kapacitású Boeing 777-300 váltja - árulta el a Turizmus Online kérdésére Edward P.H. Ho, a légitársaság európai képviseletének Ausztriáért, Közép- és Kelet-Európáért felelős igazgatója. Mint elmondta a magyar utasok száma évi 5-10%-os növekedést mutat. Az ezres nagyságrendben utazó magyarok zöme Bangkokba repül. A járat kimenő és bejövő töltése 50-50% ázsiai és európai utasok között. Előbbiek inkább a nyári szezonban érkeznek nagyobb létszámban. Érdeklődésünkre, hogy az Öböl „rettegett” légitársaságai nem szipkázzák-e el Bangkok felé tartó utasaik egy részét, Ho azt válaszolta: a közvetlen összeköttetés kényelme miatt nem tartanak mérhető csökkenéstől. Bár nem közvetlen járat, de kényelmes átszállást biztosíthat a Budapestről indulóknak, hogy az EVA Air jövőre járatot nyit Isztambulba és code-share megállapodást köt a szintén Star Alliance-tag Turkish Airlines-szal a budapesti vonalra - tudtuk meg az igazgatótól.

Isztambulba 2016-ban még biztos nem a Dreamliner fog repülni, de 2-3 éven belül a Boeing 787-es legnagyobb változata, a 10-as is megkezdi üzemelését az EVA-flottában. Csütörtöki bréking: 24 darabot vásárol a típusból az EVA Air. Na meg kettőt a 777-300-ból.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?