Megteltek a szálláshelyek a húsvéti hétvégén

A húsvéti hosszú hétvégén 553 ezer vendégéjszakát töltöttek el a vendégek a hazai szálláshelyeken, ami az előzetes várakozásokat is meghaladja, és 40%-kal a kiemelkedőnek számító március 15-i hétvége forgalmát is felülmúlta. A fővárosba leginkább a külföldiek, míg vidékre a belföldi vendégek foglaltak. Budapest, Balaton, Mátra-Bükk és a főváros környéke voltak a legnépszerűbb úti célok - írta a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Kiegyensúlyozott volt a hazai és a nemzetközi utazók megoszlása, a belföldi vendégek 337 ezer (61%), a külföldiek 216 ezer (39%) éjszakát töltöttek el a magyarországi szálláshelyeken. Budapesten a forgalom negyede koncentrálódott (139 ezer vendégéjszaka), amelynek többsége (85%) külföldi vendégektől származott. A vidéki Magyarországon eltöltött 414 ezer vendégéjszaka 77%-a hazai utazókhoz volt köthető, akik körében a legnépszerűbb települések Hajdúszoboszló, Balatonfüred, Zalakaros, Gyula és Eger voltak. A külföldiek leginkább Budapestre, Hévízre, Bükre, Sárvárra és Hajdúszoboszlóra utaztak.

Országos szinten a vendégéjszakák felét (49%) szállodákban, több mint egyharmadát (35%) magán- és egyéb szálláshelyeken töltötték el a vendégek. A fővárosban magasabb volt a szállodák részesedése (55%). A szállodák kapacitás-kihasználtsága a pénteki és szombati napokon (04.15-16.) a négy- és ötcsillagos egységekben érte el a legmagasabb értéket, a fővárosban megközelítette a 80%-ot, a vidéki szállodákban a 70%-ot.



Az ünnepi hétvége forgalma a bevételekben is megmutatkozott, 9,6 milliárd forint realizálódott a szálláshelyeken, ebből 5 milliárd forint a belföldiekhez köthető. A vendéglátóhelyek árbevétele meghaladta a 18 milliárd forintot. Csütörtökön, pénteken és szombaton is napi 4 milliárd forint feletti bevételt könyvelhettek el a vendéglátóegységek, ami kiemelkedő teljesítmény.

A március 15-i hétvége után a húsvéti időszak alapján is minden esély megvan rá, hogy az idei forgalom felülmúlja a tavalyit. A legközelebbi, pünkösdi hosszú hétvége már a nyári szezon kezdetének lesz tekinthető, amelyre várhatóan már most megkezdődnek a foglalások.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?