A feltörekvő piacokra fókuszál az Accor

Az európai piacon megszerzett vezető pozíció megerősítése és a feltörekvő piacokon vezető pozícióra törés szerepel az Accor szállodavállalat szeptember elején ismertetett terjeszkedési stratégiájában.

A szeptember 13-án tartott sajtókonferencián Denis Hennequin, az Accor elnök-vezérigazgatója elmondta, a cégcsoport további fejlesztésének stratégiai terveiben az európai piacon megszerzett vezető pozíció kiterjesztése szerepel. Kiemelt figyelmet fordítanak a feltörekvő piacokra, itt szintén vezető pozícióba igyekszik kerülni az Accor, és megtartani ezt a szerepet.

Európában 2010 végén 2368 szállodában közel 260 ezer szállodai szoba fogadta az Accor vendégeit. Az európai országok nagy részében vezető pozíciót tud magáénak a cégcsoport, főként a középkategóriás és economy szegmensben. Európában stratégiai fontosságú helyeken terveznek szállodanyitást. Londonban például 2012-ben nyílik az Ibis & Novotel London Blackfriars a város központjában, 297 Ibis szobával és 182 Novotel szobával.

A feltörekvő piacok egyik fontos területén, az ázsiai csendes óceáni térségben az Accornak 2010 végén 430 szállodája működött, összesen 83 600 szobával, amellyel a nemzetközi szereplők közül piacvezetőnek számít a térségben. Kínában igen aktívan jelen vannak a szállodaipar más nemzetközi szereplői is. Az Accor mellett az IHG, a Wyndham, Starwood, Marriott is számos szállodanyitás tervez az országban.

Kínában az Accor 2010 végén 107 szállodát működtetett, amelyet tervei szerint a közeljövőben 210-re növel, 2015-re pedig 400-ra bővül ez a szám. Stratégiája egyetlen olyan vállalatként jelen lenni a piacon, amely a kedvező árútól a luxuson át, a felső kategóriás, kifejezetten a kínai piacra kialakított szállodamárkáig kínál hotelszobákat. Erre egy új pozíciót is létrehozott az Accor: a szállodalánc kínai üzemeléséért felelős üzemeltetési igazgatót nevezett ki Samuel Shih személyében, aki szeptember eleje óta erősíti az Accor menedzsmentjét. Az Accor kínai piacra „optimalizált” márkája a Grand Mercure In China nevet viseli, amelynek bejelentését most októberre tervezik. A felső kategóriás hotellánc 14 szállodájára már megállapodás született, további 14 szállodáról pedig már előrehaladott tárgyalások folynak.

Indiába szintén vezető pozíciót szeretnének, a tervek szerint 2015-re 90 szállodában 20 000 szobát kínálnak itt. Ebből a kulcsfontosságú helyszíneken fekvő luxusszálloda 12 darab lesz, a közép kategóriás szegmensben 33, a budget és economy szegmensben pedig 45 szálloda fog működni az Accor kötelékében 2015-re Indiában.

Jelentős figyelmet fordítanak Dél-Amerikára is, ahol jelenleg 166 Accor szálloda található több mint 25 ezer szobával. Igazán erős vezető szerepet tölt be az Accor Brazíliában, de a nemzetközi szereplők között elől van Argentínában, Chilében, Kolumbiában, Peruban is. Brazíliában agresszív terjeszkedést tervez a szállodalánc, mostani 143 szállodáját hamarosan 217-re növeli, 2015-re pedig 250 Accor szálloda fog működni az országban, ebből 85 lesz közép- és felső kategóriás és 170 budget és economy szálloda.

Ha a következő évekre tervezett növekedési stratégáját nézzük, az Accor főként economy és budget szállodáinak számát fogja bővíteni világszerte. Az összes szállodanyitás 60 százaléka ebből a szegmensből adódik. Földrajzilag a feltörekvő piacokon bővít jelentősen: 54 százaléka az új házaknak itt nyílik, ezen belül 27 százalék Kína, India és Brazília részesedése.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.