hirdetés
hirdetés

A MUISZ is aláírta a EU-s kereskedelmi szervek kezdeményezését

A kereskedelmi szervek és fogyasztói csoportok koalíciója írt az EU felelős szervének azért, hogy vizsgálatot kérjen a légitársaságok nem versenyképes gyakorlatairól, beleértve a Lufthansa és a British Airways által kiszabott GDS rendszereken keresztül foglalt jegyek pótdíjairól.

hirdetés

A kereskedelmi szervek és fogyasztói csoportok koalíciója írt az EU felelős szervének azért, hogy vizsgálatot kérjen a légitársaságok nem versenyképes gyakorlatairól, beleértve a Lufthansa és a British Airways által kiszabott GDS rendszereken keresztül foglalt jegyek pótdíjairól.

A koalíció nyílt levelet írt Violeta Bulc, közlekedési biztosnak, melyben arra kérte az EU-t, hogy akadályozzák meg a légitársaságok konszolidációját.

A levél aláírói közé tartozik többek között az Európai Utazási Irodák Szövetségeinek Szervezete (ECTAA), az Egyesült Királyság Utazási Vállalkozói Szövetsége és a magyarországi MUISZ is. 

"A független forgalmazók és a légitársaságok fogyasztói képviselőjeként írásban kifejezzük súlyos aggodalmunkat az átláthatóság, a verseny és a fogyasztói választást fenyegető veszélyeivel kapcsolatban a légitársaságok piacán, és kérjük a támogatásukat, hogy megvédjük a nyitott és versenyképes, az Európai Unió által az 1990-es években meghatározott légiközlekedési piacot."- írták a levélben. 

A levél arra volt reakció, hogy a British Airwayst is üzemeltető, International Airlines Group (IAG) bejelentette, hogy novembertől a GDS-en keresztül lefoglalt BA és Iberia járatokra £ 8 foglalási díjat kíván bevezetni.

A Lufthansa már 2015. szeptemberében 16 eurós GDS díjat szabott ki minden foglalásra. 

"Sajnos ezekre a gyakorlatokra eddig nem reagáltak az Európai Bizottságtól, és a várakozásoknak megfelelően ez arra ösztönözte a többi nagy légi fuvarozót is, hogy kövesse a Lufthansa-csoport példáját.

Minél nagyobb légitársaságok csatlakoznak ehhez a gyakorlathoz, annál nehezebb lesz egy független és semleges elosztócsatorna fenntartása, ahol a fogyasztók objektíven összehasonlíthatják a légitársaságokat." - olvasható a levélben. 

(forrás: TravelMole)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk