A ProWein továbbra is a csúcson van

Március 18-20. között a nemzetközi bor- és szeszesital ágazat képviselői a szakma elsőszámú rendezvényén, a düsseldorfi ProWein szakvásáron találkoztak egymással.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

64 ország több mint 6.870 kiállítója (2017: 62 országból 6.615 kiállító) egyedülálló áttekintést nyújtott a világ bor- és szeszesitalkínálatáról. 60.000 szakmai látogató (2017: 58.500) élt a platform nyújtotta lehetőségekkel, adta le megrendeléseit vagy gazdagodott új információkkal. Mindezzel a 2018. évi ProWein ismét kimagasló eredményt könyvelhet el magának. A Messe Düsseldorf ügyvezető igazgatója, Hans Werner Reinhard szavaival: „Aki a borral és a szeszesitalokkal való tevékenységeket hivatásának tekinti, nem teheti meg, hogy nem jön el a ProWein-ra”.

A ProWein mindenekelőtt kiemelkedően magas nemzetközi részvételi arányával és szakmai színvonalával büszkélkedhet. A Düsseldorfba érkező látogatók közül minden második Németországon kívüli volt, ők összesen 133 országot képviseltek. A látogatók 70 százaléka top- illetve közép menedzseri státusszal rendelkezett. Számukra már egyszerűen kihagyhatatlan esemény a ProWein. A látogatók 85 százaléka elsősorban a megrendelések leadásának helyszíneként tartja számon a ProWein szakvásárt. 90 százalékuk az intenzív networking lehetőségeként és fontos információforrásként is tekint a ProWein-ra. Ebben az évben a látogatók többsége mindenekelőtt a német, francia és olasz évjáratok iránt érdeklődött. De általánosságban is a legjobb értékelést kapta a vásár: minden második látogató erősítette meg, hogy új szállítókat ismert meg. A látogatók kétharmada a trendekkel és újdonságokkal kapcsolatos, új információk birtokában utazhatott haza. Kereken 95 százalékuk nyilatkozta, hogy kitűzött vásárlátogatási célját elérte.

Világviszonylatban is egyedülálló kínálat

Ebben az évben 64 ország 6.870 kiállítója mutatkozott be a ProWein alkalmából. Így a szakmai látogatók a vásár három napja alatt megismerhették a világ minden részéről érkező borok és szeszesitalok teljes kínálatát. A nagy termelőországok – mint Olaszország (1.700 kiállító), Franciaország (1.550 kiállító), Németország (990 kiállító) – mellett az újvilágból is érkeztek kiállítók (700), elsősorban az USA, Dél-Afrika, Argentína, Chile, Ausztrália és Új-Zéland színeiben. Ebben az évben különleges hangsúlyt kaptak Németország borvidékei. Készült többek között egy „Wine made in Germany” című külön kiadvány, melyben bemutatják mind a 13 német borvidéket, a ProWein-on szereplő német kiállítókat, valamint a szervezett kóstolóprogramokat is.

A Deutsches Weininstitut (DWI) ügyvezető igazgatója, Monika Reule szerint: „Az idei ProWein szakvásáron a külföldről és belföldről érkező szakmai látogatók nagy érdeklődést mutattak a német borvidékek borai iránt. Különösen a 2017-es évjáratú, könnyebb, de rafinált fehérborok voltak keresettek, ezek felelnek meg leginkább a fogyasztók aktuális ízlésvilágának. A német kiállítók így a vásár végeztével pozitív mérleggel zártak, és különösen elégedettek voltak a látogatók szakmai felkészültségével is.” Sok újdonság jellemezte a ProWein szeszesital szekcióját is. 30 ország közel 400 kiállítója mutatta be különleges specialitásait, volt köztük többek között brandy, gin, whiskey, cognac, single malt, grappa, pálinka és az egzotikus cachaça.

Új bemutatóteret kaptak a kézműves italok

A ProWein szakvásáron a kézművesség – „same but different” mottó alatt – egy teljesen új bemutatkozási formát kapott. Elsősorban a gasztronómia területén trendik a kézműves italok, amelyek bemutatásához a ProWein ideális platformot kínált. A trendnek megfelelő légkörben 15 ország 76 kiállítója külön pavilonban (7.0) prezentálta kézműves söreit, különleges szeszesitalait és cidereit. „Új kínálatunk kiemelkedően jó fogadtatásnak örvendett. Ez azt mutatja, hogy célba találtunk, sikerült felkeltenünk a szakma érdeklődését. A legjobb úton haladunk és örülünk annak, hogy lehetőségünk nyílik a koncepció jövőbeni továbbfejlesztésére is” - mondta Marius Berlemann, a Messe Düsseldorf bor- és szeszesital vásárokért felelős globális vezetője, a ProWein igazgatója.

Nagy érdeklődés kísérte a bio szegmens bemutatkozását is. Itt a szakmai látogatókat az összes fontos német, olasz és francia bio szövetség képviselői, valamint a világ minden részéről érkező, számos egyéni kiállító várta – így összesen 300 termelővel találkozhattak. Az „Organic World” elnevezésű különbemutató is sok információval szolgált. A vezető német bio egyesülések - a Bioland, a Demeter és az Ecovin további, gasztronómiai koncepcióval kísért - információforrást kínáltak az Organic Lounge területén.

Tudástranszfer biztosítva

A ProWein szakvásár nem tekinthető pusztán a szakágazat bevásárló platformjának. Az információátadás és -szerzés is nagy jelentőséggel bír, most is erős igény mutatkozott iránta. Közel 500 informatív rendezvény és vezetett kóstoló várta az érdeklődőket a kiállítók standjain, valamint a 10. és 13. csarnokokban található ProWein Forum termeiben. A témaspecifikus rendezvények és a standokon szervezett kóstolók is bizonyítják, milyen mélyreható know-how-t kínált a vásár. A rendezvények középpontjában olyan témák álltak, mint pl. Champagne, a szeszesitalok, a kézműves italok, bio és biodinamikus borok, érlelés és potenciál, étel-bor párosítás, valamint a kereskedelmi marketing és logisztikai kérdések. A „Wine made in Germany” mottó alatt közel 70 rendezvényre került sor.

A ProWein mint trendplatform

Milyen témák játszanak különleges szerepet a jövőben? Erre a kérdésre is kereste a választ az idei ProWein szakvásár. A kínálat megmutatta, hogy mindenekelőtt a könnyű, egyszerű és terroir-specifikus borok az irányadók. Ide tartoznak olyan éghajlati zónákból származó borok is, melyekben 20 évvel ezelőtt még a minőségi borkészítés lehetetlennek tűnt - mint például Dánia, Lengyelország és Nagy-Britannia. A ProWein-ra készülve, majd a ProWein Forum helyszínén ezeket és további trendeket elemeztek és mutattak be a szakmai érdeklődőknek.

„ProWein goes city”: egész Düsseldorf ProWein-lázban égett

Mialatt az ágazat profi szakemberei a vásárcsarnokokban üzleti ügyeiket intézték, Düsseldorf városa is ProWein-lázban égett. A vásár nyitvatartását követően számos bortermelő prezentálta nemes cseppjeit előre meghirdetett helyeken. A „ProWein goes city” mottó alatt az éttermekben, hotelekben, szaküzletekben megrendezett 110 rendezvényen minden a borokról és szeszesitalokról szólt. A rendkívül széles kínálatban helyet kapott többek között egy szlovén borest, több kulináris borbemutató és egy csúcsborászok által vezényelt konyha-parti is.

Magyar részvétel

Mindkét közösségi stand, valamint az egyéni kiállítók is kiválóan szerepeltek az idei ProWein-on. Az Agrármarketing Centrum szervezésében a Spirit pavilonban mutatkoztak be a kiváló hazai pálinkák. A standon a Földművelésügyi Minisztériummal és a Pálinka Nemzeti Tanáccsal együttműködésben kóstoltatással egybekötött pop up előadások, illatfelismerő játék és pálinkakoktélok is voltak. A Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett boros közösségi standon összesen több mint 30 magyar borászat kapott helyet. Többségük a Tokaji borrégióból érkezett, de az összes hazai borrégió képviseltette magát a világ legnagyobb szakmai borvásárán. A standon önálló kóstolózóna, valamint egy, kifejezetten a tokaji aszúnak szentelt Botrytis Bar is volt; a kóstoltatások, workshopok mellett pedig élő zenével és egyedi magyar falatokkal szolgáltak a szervezők, egységes és komplex magyar élménycsomagot biztosítva a látogatóknak. A közösségi megjelenéseken kívül további 13 borászat volt jelen egyéni standokon, melyek nagy része a magyar standdal szemben kapott helyet, így a 15. csarnokban egy nagy magyar blokk alakulhatott ki. A ProWein Forum-on egymást követték a mesterkurzusok és a szervezett bemutatók. Közülük két előadás a magyar borokat, egy pedig a pálinkákat népszerűsítette.

Hogyan tovább?

Közvetlenül a düsseldorfi ProWein után, április 24-27. között rendezik Szingapúrban a ProWine Asia 2018 szakvásárt. Ezt követi november 13-15. között Shanghaiban a ProWine China. A következő düsseldorfi ProWein dátuma pedig 2019. március 17-19.

Forrás: Vendég & Hotel


Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.
Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai

Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai 

A két borválogatás ezúttal az olasz Veneto, illetve a magyar Villány lankáin termett szőlőkből készült.
Itt a vége: megtiltják az energiaitalok fogyasztását 18 év alatt

Itt a vége: megtiltják az energiaitalok fogyasztását 18 év alatt 

Tizennyolc év alattiaknak tilos lesz energiaitalt eladni – erről tárgyalt csütörtökön a parlament.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.