Michael O’Leary, a légitársaság feje azt nyilatkozta, hogy Frankfurt-Hahn-ról, Weeze-ből és Brémából átköltözteti flottáit Spanyolországba és Hollandiába, ahol nem sújtják adókkal a légiközlekedést. O’Leary azt is hangsúlyozta, hogy felülvizsgálják a Ryanair terveit a németországi terjeszkedésre vonatkozóan.
A német kormány 2011-től minden német repülőtérről induló és oda érkező utasra kivetné a nemzeti ökológiai légiforgalmi illetéket, amelynek révén évi egymilliárd eurós bevételre számítanak. Az adó 12-15 euró között mozogna utasonként és járatonként a rövid távokon, hosszabb utakra 26 eurós többletköltség terhelné az utasokat. A szabályozás elsősorban az Európán belüli járatokat érintené. A magángépekre nem vetnék ki a sarcot, és az átszálló utasoknak csak egyszer kéne megfizetniük az adót.
A légitársaságok, a repülőterek és az utazási irodák azonban egyöntetűen ellenzik az elképzelést. A légifuvarozók és légikikötők többek között attól tartanak, hogy a német utasok – hogy kikerüljék a plusz költséget - tömegesen indulnak meg majd a német határokon túli, de azokhoz közel eső külföldi repterek felé.
Az ír fapados feje szerint az intézkedés sokkal többe kerül majd Németországnak, mint amennyi bevételre számít általa. O’Leary úgy véli, az adó jelentősen csökkenti a német turizmus versenyképességét, drágítja azt, és számos vendég, munkahely és jelentős mértékű bevétel elvesztését eredményezi a turizmusban.
Az adó ellen érvelt az ír az RDC Aviation független kutatásával is, amely rámutat, hogy minden olyan országban, ahol a turizmushoz kapcsolódó különadót vetettek ki, csökkent a légitársaságok kapacitása, forgalma és a turizmus is visszaesett. Így történt ez Írországban és az Egyesült Királyságban, ahol a többi európai országgal ellentétben nem indult meg a válságból való kilábalás – állítja O’Leary, aki szerint a légiadók kártékony hatását mi sem bizonyítja jobban, hogy Hollandiában az ötlet már egyszer megbukott.