Az LMBTQ közösség elérése hasznos lehet a turisztikai szakmában

A Pink Marketing Brunch rendezvényt hagyományoknak megfelelően minden évben január 31-én tartják, mely most sem volt másképp. A Humen Media Hungary, Magyarország egyetlen, célzottan az LMBTQ célcsoport marketingkommunikációjával foglalkozó vállalkozás, amely a marketinges és turisztikai szakmának ismertette a gazdasági szempontból az LMBTQ célcsoport fontosságait.

A Humen Media Group ügyvezetője, Erdei Zsolt szemléltette az LMBTQ közösségre vonatkozó piackutatási adatokat, amelyből a célcsoport költési hajlandóságát ismerhettük meg. Az LMBTQ közösségbe az emberek 5-8%-a tartozik bele, jellemzően 23%-al magasabb a jövedelmük az átlagnál. Rendszeresen járnak szórakozni, szeretik a kulturális, gasztronómiai programokat, és évente legalább kétszer utaznak. Ennek oka, hogy körükben jellemzően magasabb az iskolázottság szintje, valamint a közösség közel 60% magasabb fizetéseket kínáló nagyvárosokban él. A nyitott és innovatív, trendkövető csoporton belül kiemelkedően magas a márkahűség aránya is, amely 68%-ot közelíti meg, mely nem mondható el más célcsoportra. Ezek mellett az LMBTQ közösség 89%-a aktív életmódot folytat, azaz rendszeresen sportolnak. 82%-uk követi a médiát, közösségi hálóként pedig a facebook-ot használják legtöbben. A piackutatást online mérték 150 országban, 45.000 válaszadóval.  Magyarországon 18-37 év közöttiek aktivitása volt a legnagyobb az online kérdőív kitöltése kapcsán.

A nemzetközi statisztikák és felmérések megállapításai Magyarországon is megállják a helyüket, ezt Márkus Éva, a Live Nation koncertszervező cég marketing- és PR-igazgatója is megerősítette. Saját tapasztalataik szerint megéri folyamatosan kommunikálni és jelen lenni a közösség életében, mert a számok azt mutatják, hogy 5x-6x nagyobb az átkattintási arány a meleg oldalakon elhelyezett hirdetéseken, mint akár a tematikus zenei oldalakon vagy az országos híroldalakon. A Live Nation itthon először a meleg ikonoknak számító előadókat hirdette közvetlenül a közösségnek, mint például Madonna vagy Kylie Minogue. Az első lépéseket követte aztán a felismerés, hogy a nemzetközi felmérések eredményeire itthon is lehet építeni, hiszen az LMBTQ csoport 23%-al többet költ koncertekre, fesztiválokra, ahol jellemzően a drágább jegyeket választják.

A magyar lakosság 60%-a úgy véli, hogy az LMBTQ embereknek ugyanolyan jogokkal kellene rendelkezniük, mint heteroszexuális társaiknak. Ahogy nő a közösség társadalmi elfogadottsága, a célcsoport fokozatosan felértékelődik. A Z generáció hozzáállása már sokkal elfogadóbb a LMBTQ közösséggel, 82%-ukat nem érdekli a nemi beállítottság. Fontos, hogy aki még nem tette, az felvállalja a másságát, hogy boldogabb és hosszabb életet élhessen.


Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?