Az LMBTQ közösség elérése hasznos lehet a turisztikai szakmában

A Pink Marketing Brunch rendezvényt hagyományoknak megfelelően minden évben január 31-én tartják, mely most sem volt másképp. A Humen Media Hungary, Magyarország egyetlen, célzottan az LMBTQ célcsoport marketingkommunikációjával foglalkozó vállalkozás, amely a marketinges és turisztikai szakmának ismertette a gazdasági szempontból az LMBTQ célcsoport fontosságait.

A Humen Media Group ügyvezetője, Erdei Zsolt szemléltette az LMBTQ közösségre vonatkozó piackutatási adatokat, amelyből a célcsoport költési hajlandóságát ismerhettük meg. Az LMBTQ közösségbe az emberek 5-8%-a tartozik bele, jellemzően 23%-al magasabb a jövedelmük az átlagnál. Rendszeresen járnak szórakozni, szeretik a kulturális, gasztronómiai programokat, és évente legalább kétszer utaznak. Ennek oka, hogy körükben jellemzően magasabb az iskolázottság szintje, valamint a közösség közel 60% magasabb fizetéseket kínáló nagyvárosokban él. A nyitott és innovatív, trendkövető csoporton belül kiemelkedően magas a márkahűség aránya is, amely 68%-ot közelíti meg, mely nem mondható el más célcsoportra. Ezek mellett az LMBTQ közösség 89%-a aktív életmódot folytat, azaz rendszeresen sportolnak. 82%-uk követi a médiát, közösségi hálóként pedig a facebook-ot használják legtöbben. A piackutatást online mérték 150 országban, 45.000 válaszadóval.  Magyarországon 18-37 év közöttiek aktivitása volt a legnagyobb az online kérdőív kitöltése kapcsán.

A nemzetközi statisztikák és felmérések megállapításai Magyarországon is megállják a helyüket, ezt Márkus Éva, a Live Nation koncertszervező cég marketing- és PR-igazgatója is megerősítette. Saját tapasztalataik szerint megéri folyamatosan kommunikálni és jelen lenni a közösség életében, mert a számok azt mutatják, hogy 5x-6x nagyobb az átkattintási arány a meleg oldalakon elhelyezett hirdetéseken, mint akár a tematikus zenei oldalakon vagy az országos híroldalakon. A Live Nation itthon először a meleg ikonoknak számító előadókat hirdette közvetlenül a közösségnek, mint például Madonna vagy Kylie Minogue. Az első lépéseket követte aztán a felismerés, hogy a nemzetközi felmérések eredményeire itthon is lehet építeni, hiszen az LMBTQ csoport 23%-al többet költ koncertekre, fesztiválokra, ahol jellemzően a drágább jegyeket választják.

A magyar lakosság 60%-a úgy véli, hogy az LMBTQ embereknek ugyanolyan jogokkal kellene rendelkezniük, mint heteroszexuális társaiknak. Ahogy nő a közösség társadalmi elfogadottsága, a célcsoport fokozatosan felértékelődik. A Z generáció hozzáállása már sokkal elfogadóbb a LMBTQ közösséggel, 82%-ukat nem érdekli a nemi beállítottság. Fontos, hogy aki még nem tette, az felvállalja a másságát, hogy boldogabb és hosszabb életet élhessen.


Programkavalkád a Tokaj Fesztiválkatlanban

Programkavalkád a Tokaj Fesztiválkatlanban 

Huszonöt programmal várja nyáron látogatóit az ország egyik legnagyobb szabadtéri színháza, a Tokaj Fesztiválkatlan.
Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója

Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója 

Keserü Ilona drámai képe 40 millió forintos kikiáltási árról indul a Virág Judit Galéria árverésén.
 Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen

Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen 

Új távokkal és felejthetetlen hangulattal ünnepelte 18. születésnapját a BSI kerékpáros eseménye.
Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket

Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket  

A korlátozáson kívüli területeket érintik a változások.
Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat

Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat 

Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk élményeit.
A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.