Az utazási irodák szabályozásának átalakítását javasolja a FEOSZ
Az utazási irodák szabályozásának átalakítását, esetleg a vagyoni biztosíték emelését vagy más kötelezettségvállalás előírását javasolja a Green Holidays csődjével összefüggésben a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), amely nem tartja alkalmasnak a jelenlegi szabályozást arra, hogy valóban megvédje az utasokat egy utazási iroda fizetésképtelensége esetén.
A FEOSZ keddi közleménye kiemeli: a szervezet évek óta jelzi a jogalkotónak, hogy át kell alakítani a szabályozást. Ez minden utazási iroda érdeke is - hangsúlyozták. Emlékeztettek, hogy az Uniqa Biztosítónál 500 millió forintos vagyoni biztosítéka van a Green Holidays Kft.-nek, de úgy vélték, hogy az összeg nem lesz elég az utasok teljes körű kártalanítására.
Kitértek arra, hogy a vagyoni biztosíték kizárólag három célra használható fel, az utasok hazahozatalára, a kényszerű kint tartózkodás finanszírozására és a befizetett részvételi díjak visszatérítésére, így minden más kárigénnyel az utazásszervező felé léphetnek fel az utasok, illetve a megkötött utasbiztosítások feltételeit kell átnézni, azok mire terjednek ki.
"Tehát nem fedi a valóságot, hogy az utazásszervező moshatná kezeit, és minden igényt elutasít a biztosítóra mutogatva "- olvasható a közleményben.
Az Uniqa Biztosító keddi közlése szerint kedden délután 194 utas érkezik haza Magyarországra a vasárnap csődöt jelentett Green Holidays Kft. törökországi Antalyában rekedt utasai közül, szerdán pedig három további charterjárattal mindenki hazatérhet.
A társaságnak közel ezer utasa tartózkodik Törökországban, de vannak további károsultak is, akiknek befizetett útjuk van az irodánál, de még nem utaztak el.
