Az utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlenek a közösségi média csatornák

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, hétfőn a budapesti Larus Rendezvényközpontban az MTÜ új programsorozatának első eseménye zajlott, melynek célja, hogy külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit. Ezen az eseményen két piacszakértő tartott előadást: Sarmon Zsuzsanna Észak-Amerikát, és Kanadát, Yao Yao pedig Kínát mutatta be.

Sarmon Zsuzsanna január elseje óta látja el az észak-amerikai régió értékesítési feladatait. Elmondása alapján Észak-Amerika 326 millió lakosának utazási kedve folyamatosan növekszik, jelenleg ez a világ második legnagyobb küldő piaca. Tavaly a 69 millió utazásból 3,8 millióan választották úticélként Közép-Európát. Magyarország 2011-ben még 247 ezer vendégéjszakával részesült erről a piacról ez 2017-re csaknem 80%-kal nőtt. A főszezoni hónapok kiemelkednek, de az őszi és a téli hónapokban is növekszik az érdeklődés. 2018 első negyedévben mintegy 10 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma 2017-hez képest, és további növekedést valószínűsítenek a LOT illetve az American Airlines közvetlen budapesti járatai.

Figyelemre méltó 17,7%-os a vendégéjszaka szám növekedés a vidéki desztinációkban (Észak-Amerikából). Ez egybeesik azzal a törekvéssel, hogy hosszabb ideig tartózkodjanak nálunk a turisták, akár azoknak a vidéki desztinációknak a bevonásával, amelyek megérettek erre. Sarmon Zsuzsanna szerint az észak-amerikai piac számára Magyarország előnye a kulturális gazdagság, jó ár-érték arány, és az, hogy a szomszédos országok könnyedén elérhetőek vízen és szárazföldön egyaránt.

Kanada

A szakember felel a kanadai piacért is. A kanadai lakosság általános jó életszínvonalának köszönhetően 36 millió lakosból annyian utaznak, amivel a világ 7. legnagyobb küldőpiaca. Tavaly a kanadaiak Magyarországon töltött 113 ezres vendégéjszaka száma 77%-kal magasabb, mint 2010-ben volt. Ezek az utazások főként a melegebb hónapokra koncentráltak. 2018 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest 23,6%-kal nőttek vidéken a vendégéjszakák, országos szinten pedig a növekedés elérte a 10,9%-ot.

Az előadásból megtudhattuk, hogy mindkét országra jellemző a nyugdíjas utazások túlsúlya, azonban emelkedik a többgenerációs utazások száma is. Hajlandóak magasabb összeget fizetni azért, hogy tökéletesen megszervezett utazáson vehessen részt. A szabadidős és az üzleti utazásaikat is a jól bevált travel agent-jeiken keresztül foglalják le.

Az elmúlt időszakban különböző idegenforgalmi szövetség tagjává váltunk (Virtuoso, Signature Travel Network, ASTA, USTOA), ezeken keresztül hazánk 34 ezer utazási tanácsadóval tudja felvenni a kapcsolatot.
Sarmon Zsuzsa beszélt továbbá a AFAR-ról, amely három éve vezető turisztikai médium, az utazások a partnereiken keresztül azonnal foglalhatók is. Négy újságírójuk, véleményvezérük látogat el Magyarországra még az idén.

Kína

Kína a világ legnagyobb küldőpiaca . Yao Yao országspecialista elmondta, hogy a 1,37 milliárd fős népesség jelentős része a városokba koncentrálódik. A gazdagabb térségek a következők: Peking, Shanghai, Kanton és a partmenti területek. 2016-ban 135,1 millió lakos tett többnapos külföldi utazást, ami 5,7 %-os növekedés az előző évhez képest. A UNWTO adatai szerint tavaly 4,7%-ot nőtt ez a szám. Az utazók 59%-a nő, jellemzően a 40+-os korosztályból és még mindig szeretik a csoportos utazást. A legnagyobb utazási iroda, C-Trip adatai alapján a csoportos és egyéni utazás aránya nagyjából fel-fele. Ezek mellett a személyre szabott utak is egyre népszerűbbek.

Kína hazánk legfontosabb Ázsiai küldőpiaca. Tavaly 228 ezer kínai turistát regisztráltak a magyar szálláshelyeken, ami 35%-os növekedés az előző évhez képest. Az általuk eltöltött vendégéjszaka 22%-kal nőtt, így meghaladta a 367 ezret. A szezon márciusban kezdődik, és októberig, az aranyhétig tart (egy hetes állami ünnep Kínában).

Idén tartották a második ITB China rendezvényt Shanghaiban, az MTÜ először jelent meg önálló standdal. Az üzleti ügyfeleket kiállításokon, roadshow-kon érik el, B2C kampányuk pedig a médiára koncentrál: az egyik legnézettebb TV csatorna sorozatának egyes részeit Budapesten forgatják, és aktívan jelen vannak a kínai utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlen közösségi média csatornákon, a Weibo-n és a WeChat-en. "Ahhoz, hogy Magyarország versenyben tudjon maradni a Kínai turisták megnyeréséért, szükséges, hogy kommunikáljunk a két legnépszerűbb platformon" - tette hozzá Yao Yao.

 


Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?