Egyénileg utaznak a fiatal kínaiak

A kínai turisták új generációjának már esze ágában sincs befizetni a korábban hatalmas népszerűségnek örvendő csoportos utakra - derült ki az ITB World Travel Trends jelentéséből.

A fiatal, iskolázott, tehetős, és már a digitális korban felnőtt kínaiak az egyéni utazás élményére vágynak, és az idegenvezetők követése helyett a kezükbe akarják venni az irányítást. Az ország gazdasági fejlődése miatt pedig meg is van a megfelelő keretük arra, hogy egy olcsóbb csoportos út helyett maguk fedezzék fel a látnivalókat, szórakozzanak és vásárolgassanak a különböző butikokban. A kínai turisták többségének ugyanis a shoppingolás az egyik kedvenc időtöltése külföldön - derül ki a jelentés mutatóiból.

A változó igények kielégítéséhez a szolgáltatóknak jócskán fel kell kötniük a gatyájukat. Többek között kínaiul beszélő személyzetre lesz szüksége, és kínai fogásokat kell felvennie a szálloda éttermének kínálatába azoknak, akik azt szeretnék, hogy az ázsiai országból származó turisták új hulláma elégedetten távozzon. Ezekkel a szolgáltatásokkal azt éreztetik a látogatókkal, hogy tisztelik a kultúrájukat - írja az International Travel Daily News utazási portál.

Az ITB jelentéséből azonban az is kiderül, hogy bár az egyéni, internetes repjegy- és szállásfoglalás aránya rohamtempóban növekszik, az utazási irodák piacvezető helyzetén ez még nem változtatott. Az utazásszervezőknek azt tanácsolják, hogy a kínaiak tőlünk eltérő internethasználati szokásaira is fordítsanak figyelmet. Számításba kell venniük, hogy Kínában a legnépszerűbb keresőmotornak a Baidu számít, a betiltott oldalakra - Facebook, YouTube - mutató linkeket pedig nem igazán jó ötlet elhelyezni. “Itt a közösségi kommunikáció más módon és csatornákon folyik, mint Nyugaton. Erre mindenképpen figyelni kell” - mondta el az utazási portálnak Dr. Martin Buck, a fent idézett utazási trendekről szóló jelentést készítő szervezet igazgatója.

Miért fordítanak ekkora figyelmet a kínai turisták igényeire? Az ENSZ Turisztikai Világszervezete szerint 66 millió kínai állampolgár utazott külföldre idén, 15 százalékkal többen, mint tavaly. Jövőre pedig további növekedésre számítanak. Ázsiában Hong Kong nagyon népszerű célpont, Európában Németország és Franciaország a legkeresettebbek. (forrás: Travelo)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?