És tényleg repül a Wizz Air Debrecenből!

Június 18-tól heti három alkalommal repül a Wizz Air Debrecenből London Luton repülőterére.

A hétfőn, szerdán és pénteken közlekedő járattól eleinte évi 50 ezer utast vár a légitársaság. A debreceni repülőtéren jelenleg is jelentős fejlesztések folynak, azonban a Wizz Air járatindításával összefüggésben a szolgáltatási színvonal növelése érdekében további mintegy 500 millió forint értékű fejlesztést terveznek megvalósítani. A Debrecen-London járat közvetlenül 15-20 fővel növeli a repülőtéri munkahelyek számát, mondta el Herdon István, a debreceni repülőteret üzemeltető társaság tulajdonosi képviselője.

Az 500 milliós fejlesztés - mint azt Papp Csabától, az Airport Debrecen ügyvezetőjétől megtudtuk - a kiszolgáló infrastruktúrát érinti. Ebben benne van az informatikai háttér fejlesztése, gépek beszerzése. A fejlesztéseknek május második feléig meg kell valósulniuk, majd ezt követően egy hónapnyi próbaidő áll rendelkezésre a járat június 18-i indulásáig - tette hozzá az ügyvezető.

Elmondta: nem csupán Debrecenből remélik a több tízezer utast, hanem az egész - határon is átnyúló - régióból. Így Nagyvárad, Kassa, Kárpátalja valamint Szatmárnémeti térsége egyaránt szóba kerül vonzáskörzetként. Amennyiben hozza a járat a kívánt kihasználtságot, többszörösére nőhet a reptér személyforgalma. Tavaly mintegy 19000 utast szolgált ki a repülőtér 1386 gépmozgás mellett.

A városvezetés négy éve már megkereste a légitársaságot járatnyitási szándékkal, melyet akkor a Wizz Air hárított. A jelenleg charter személyforgalmat bonyolító Airport Debrecennek nem ez az első próbálkozása menetrendszerűen közlekedő járatnyitással. Kérész életű volt 2005-ben a Münchenbe közlekedő OLT járat, melyet 2006-ban sok évnyi kihagyás után első belföldi járatként Budapestre repülő járat követett. Ez sem tartott sokáig az alacsony kihasználtság miatt. Szintén felmerült a Ryanair, mely műszaki okokra hivatkozva nem kívánt berepülni a cívisvárosba. Állításuk szerint Boeing 737-800-as típusú gépeik számára túl keskeny volt a debreceni, 40 méter széles pálya. Ráadásul a gyártó minimálisan 31 métert ír elő erre a típusra.

Az AD volt és jelenlegi vezetése a Turizmus Online-nak korábban nyilatkozva egyaránt elismerte, hogy egy "hagyományos" - full service - légitársaság nagy gyűjtő-elosztó repülőtérre történő ráhordása igazán bekapcsolná a várost és a régiót a légi közlekedés körforgásába. Papp Csaba elárulta: erről továbbra sem tett le a repülőtér és a város vezetése, tárgyalások jelenleg is folynak. Mi több, még az idén eldől, hogy mely társaság és hova hordja rá a térség utasait, akik így egy átszállással akár Tokióig meg sem állnak.

Korábbi értesüléseink szerint a Star Alliance-tag Lufthansa-t tartotta volna a repülőtér vezetése legkívánatosabbnak, mely Frankfurtra vagy Münchenre hordhatna rá. A németországi átszállás ideális lehetne a számos egyetemmel, iparral és határon átnyúló vonzáskörzettel bíró Debrecen számára.

Nagy fegyvertény a fapados megjelenése a debreceni légikikötőben, de annyiban nem elég önmagában, hogy szövetségi tagság, közös kód alatti üzemelés hiányában, két pont közt repül, így aki máshova kíván eljutni, mint London és Anglia, illetve máshonnan kíván Debrecenbe és környékére érkezni, annak egy full-service járat beindulásáig továbbra is Budapeste kell utaznia. Így annak a nagyszámú norvég diáknak, akik Debrecennben hallgatnak orvostudományt, üzletembereknek, politikusoknak stb.


Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?