Furcsa népség szállja meg a szállodákat

Farkas Erika szállodai online marketinggel foglalkozó tanácsadó úgy gondolja, óvatosnak kell lenniük a hoteleknek a kuponos akciókban való részvétellel. Írását – amely nem feltétlenül tükrözi a szerkesztőség véleményét– teljes terjedelmében közöljük.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Fogyasztóként lehet, hogy rendkívül kihagyhatatlannak ítélhető meg egy féláras ajánlat - pl. wellness hétvégék - azonban szolgáltatóként, szállodai marketing szakértőként azt javaslom: Ne dőljünk be! Sokkal többet árt magának a hotel, ha csatlakozik, mint azt elsőre hinnénk...

Valójában üzletileg sem éri meg ennyire leárazni a szállást, hiszen itt harmadárat kap a hotel a csomagárból vissza, és lehet, hogy hirtelen megtölti a házat - és jól alakul a telítettség rövidtávon - azonban semmi profitot, de még csak fedezetet sem fog tudni realizálni. Nem is beszélve az erkölcsi károkról, amiket visszatornázni a piacon szinte lehetetlen:

1.) Hogyan fog a hotel újra magasabb - valós - árakat kommunikálni, ha egyszer már elhitte a piac, hogy hála a kuponos oldalaknak, féláron is létezik náluk teljes értékű szolgáltatás? Erre marketinges legyen a talpán, aki ki tud találni újra felfelé ívelő vendégszerző kommunikációt. A szállodaigazgató pedig nehezen fogja hosszú távon megoldani a helyzetet, és helyt állni a tulajdonosok előtt.

2.) Azok a vendégek pedig, akik élnek a féláras lehetőséggel, és felvonulnak a hotelben a bőröndjeikkel - nem bántóan írom, de - az "olcsóbb" vendégek lesznek. Ők a helyszínen nem fognak fogyasztani, viszont mindent úgy használnak ki, "laknak le", "spájzolnak el", mintha az járna nekik. Úgy érzik, nekik a hotel ugyanazt kell, hogy nyújtsa, mint másoknak, és nem ritkán reklamálnak mindenért, miközben olcsó szatyraikban kintről behozott dugi-italok lapulnak. Furcsa népség szállja meg a hotelt…

Ha a hotel nem akarja, hogy egy leárazott, olcsó, középszerű házzá alakuljon, ne dőljön be a féláras akcióknak! A kuponos oldalak jól járnak, a fogyasztók szintén – a hotel viszont nagy árat fizet azért, amit egyébként hosszú távon nem kívánna magának.

Mi az egyetlen módszer azonban, amivel a hotel kiaknázhatja a kuponos oldalak akcióit?

Ha a hotel nem tud más módszert arra, hogy gyorsan megtöltse a házat, akkor találjon ki olyan akciót a kuponos oldalakra, amik valóban egyszeriek, és amik tulajdonképpen csak "belépő termékek". Ezzel az érhető el, hogy a kupon megvásárlói kipróbálják a hotelt, és ott a helyszínen meggyőzhetők legyenek egy jobb szolgáltatásokat jelentő csomag igénybevételére.

Konkrét példával:

- Adjon a kuponos oldalon csupán maximum 1 kedvezményes éjszakát - semmiképp sem azonnal egy hétvégét! Ez legyen hétköznapra eső éjszaka, amikor egyébként is kevesebb vendég van.

- Vagy adjon vasárnap-éjszakai csomagot - ami valóban holt szezon megtöltését jelentheti. Ezek, ha olcsóbbak, akkor jogosan magyarázhatóan olcsóbbak, nem csökkentik a hotel renoméját, és ha már ott a vendég, egy-két ügyes trükkel eladható neki egy későbbre szóló jobb csomag is! Ez már a hotelen, és munkatársain, a helyszíni értékesítési trükkön múlik.

Egy mentő-övet kívántam adni a hoteleknek ezzel a szakértői tanáccsal, mert látható trend, hogy a hotelek sorra esnek bele a kuponos cégek hálóiba, és utólag csalódottan számolgatják veszteségeiket.

Ne így legyen, marketingezzen, szerezzen vendéget okosan!”

A szerzőről:

Farkas Erika jogi szakokleveles közgazdász, kis-és középvállalkozási szakértő. Diplomáit a Külkereskedelmi Főiskolán, az ELTE Jogi Továbbképző Intézetében, illetve BGF Pénzügyi és Számviteli Főiskoláján szerezte. Főleg a turizmus és vendéglátás területén dolgozott eddig: a Kék Duna Wellness Hotel**** piaci bevezetése és marketingmunkája fűződik a nevéhez, illetve a Szállodaszoba.hu online szállásfoglalási portál működtetése. Rendszeresen publikál a Kulinárium című vendéglátó-ipari menedzsment szaklapban, illetve néhány internetes blogon, mint pl: a www.hotelaudit.eu.

e-mail: farkas.erika@marketingszoveg.hu

web: http://www.szallodaimarketing.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.