Gyorsabban elérhető lesz Eger

A munkahelyteremtést és az ehhez kacsolódó közlekedésfejlesztést - amely a turizmust is szolgálja - állítják középpontba Egerben, a város déli részén.

Ez volt a témája a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint az egri önkormányzat közös szakmai fórumának, amelyet vállalkozóknak tartottak. A találkozóval kapcsolatban Rátkai Attila, Eger főépítésze lapunknak elmondta, hogy elkészült a település déli iparterületének a városrészre vonatkozó szabályozási terve, amely további beruházásokra, a fejlesztésekre teremt majd konkrét lehetőséget. Így például lehetővé válik, hogy más irányból is megközelítsék az Eger-patak és a vasút közötti területrészt, amely eddig "elzárt" volt a városban.

A szabályozási terv - egyebek között - a turizmust segítő kerékpár-hálózat létrehozását is segíti, amely csatlakozhat majd Eger már meglevő nagy úthálózataihoz. Például azt is tartalmazza, hogy Eger déli részén, a várostábla közelében levő úgynevezett K2-es út felüljárója mellett kerékpárutat alakítsanak ki - hangsúlyozta a szakember. A kerékpárút-hálózat fejlesztéséhez szükséges támogatásra pályázott az egri önkormányzat. Ha elnyerik a támogatást, akkor előtérbe kerül a déli városrészen Egerszalókkal, az északi részen pedig Felnémettel, majd Felsőtárkánnyal való összeköttetés. Mindez a fejlesztés turisztikai szempontból is fontos. Az említett szabályozási terv azt is elősegíti, hogy az országos szabályozást figyelembe véve, Eger adottságai alapján tovább növeljék a beépítésre kerülő területeket.

Rátkai Attila arról is tájékoztatott, hogy a már említett K2-es egyik irányban Andornaktályával köti össze a várost, onnan pedig tovább a Zsóry-fürdőről nevezetes Mezőkövesddel, illetve Füzesabonnyal. A másik irányban pedig - a 25-ös főközlekedési utat érintve - Egerszalókra, Demjénbe a gyógyfürdőkhöz juthat el gyorsan az érdeklődő vendég. Hosszan évekig tartó várakozás után az idén nyáron elkezdődött Egernek az M3-as autópályával való összekapcsolását jelentő két sávos, M25-ös út építése. Az első ütemben Füzesabonytól Maklárig 2,6 kilométer hosszan alakítják ki az utat. A második ütemben pedig Maklártól Eger déli részéig, - a települések elkerülésével - folytatják az összeköttetést. Két évvel ezelőtt felülvizsgálták, hogy az említett út miként csatlakozik majd a hevesi megyeszékhely úthálózatához. Eszerint a K2-es környékén körfogalmi csomópontot alakítanak ki és majd onnan juthatnak el az autópálya felől érkező járművek a Kistályai-, illetve az Eger belvárosába tartók a Mátyás király út irányába.

A főépítész véleménye szerint Eger közvetlen összekötése az M3-as sztrádával jelentős előnyökkel jár. Ezzel a hevesi megyeszékhely még gyorsabban lesz elérhető Budapest, Miskolc, Nyíregyháza és Debrecen felől különböző rendezvényekre, konferenciákra. Emellett kedvezően hat majd a város turizmusának, iparának és kereskedelmének fejlődésére is. A kerékpárút-hálózat létrehozása pedig lehetővé teszi, hogy kétkerekű járművekkel is gyorsan elérhessék a látogatók például a közkedvelt egri strandot, az egerszalóki gyógyfürdőt, vagy a Felsőtárkányt és ezen keresztül a Bükköt. Hosszabb távon pedig megfelelő csatlakozással a Tisza-tavat is.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?