Hévíz a favorit, Cserkeszőlő a nagy meglepetés

A "településszintű kereskedelmi szálláshelyek egyes mutatóit 2014. február 19-20-án hibásan generálta a rendszer".

Egy héttel ezelőtt beszámoltunk arról, hogy Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nyilvánossá tette az általa TOP 50-nek besorolt helyek 2013 évi turisztikai forgalmáról gyűjtött adatait a kereskedelmi szálláshelyekkel kapcsolatban.

Akkor a vendégéjszakák szerint mutattuk be, hogyan is alakult a listában szereplő települések, budapesti kerületek sorrendje a külföldi, a belföldi és az együttes forgalom alapján.

Mint jeleztük, az adatbázis más mutatókkal foglalkozó részei közül némelyik valószínűleg hibásan jelent meg. Feltételezésünket visszaigazolta a KSH cikkünk megjelenése után kihelyezett nyilatkozata, ami szerint a "településszintű kereskedelmi szálláshelyek egyes mutatóit 2014. február 19-20-án hibásan generálta a rendszer". Mint írták, a hiba elhárítása megtörtént, így folytatni tudjuk az adatok feldolgozását.

Az alábbiakban a vendégek átlagos tartózkodási idejével kapcsolatos adatokat mutatjuk be egy hellyel csökkentett körrel, mert a már korábban is csak 48 településből, illetve kerületből álló TOP50-es lista mostanra 47-re csökkent, ugyanis Budapest 4. kerületének adatait teljesen törölték az adatbázisból. Hogy miért, arra nem találtunk magyarázatot a KSH oldalán.

Az átlagos tartózkodási idő szerint az érintett települések és kerületek között az igazi favoritnak Hévíz tekinthető, mert a fürdőváros nem csak az "összetettben" - a vendégeket együtt számolva - szerezte meg az elsőséget az 5,1 éjszakás átlagos tartózkodási idejével, hanem külföldi és belföld bontásban is dobogós lett.

A teljes vendégkört együtt számolva a második Hegykő (4,8 éjszaka), 3. Bük (4,2), 4. Alsópáhok (3,8), 5. Berekfürdő (3,8), 6. Gyula (3,7), 7. Hajdúszoboszló (3,6), 8. Tihany (3,6), 9. Zalakaros (3,5), 10. Keszthely (3,4), 11. Zánka (3,2), 12. Balatonfüred (3,2), 13. Harkány (3,2), 14. Cserkeszőlő (3,1), 15. Balatonszemes (3).

A budapesti kerületek közül a 13. szerepelt a legjobban. A 2,9 éjszakás átlagával a 16. helyet szerezte meg. A lista végén szereplő 10. kerületben 1,9 éjszaka volt a vendégek átlagos tartózkodási ideje.

Bizonyára sokakat meglep a külföldi vendégek átlagos tartózkodási idejének eredménye. Az első helyet rendkívül magas, 8,3 éjszakás átlagos tartózkodási idővel Cserkeszőlő szerezte meg. A 2. Alsópáhok (6,8), a 3. Hévíz (6,5), a 4. Berekfürdő (6), az 5. Tihany (5,8), a 6. Hegykő (5,7), a 7. Balatonfüred (4,9), a 8. Harkány (4,9), a 9. Zalakaros (4,8), a 10. Balatonszemes (4,7), a 11. Hajdúszoboszló (4,5), a 12. Bük (4,4), a 13. Zánka (3,9), a 14. Zamárdi (3,9), a 15. Keszthely lett 3,7 éjszakás tartózkodási átlaggal. Budapestről a 13. kerület szerepel itt is a legjobban. A 3,1 éjszakás átlaga a 19. helyre volt elég a külföldi vendégek tartózkodása szerint.

A belföldi vendégeket Bük tudta legtovább magánál tartani a 3,9 éjszakás átlagos tartózkodási ideje szerint. A második Gyula (3,7), a 3. itt is Hévíz (3,5), a 4. Alsópáhok (3,4), az 5. Berekfürdő (3,4), a 6. Keszthely (3,3), a 7. Budapest 11. kerület (3,3), a 8. Hajdúszoboszló (3,2), a 9. Zalakaros (3,2), a 10. Zánka (3,2), a 11. Cserkeszőlő (2,8), a 12. Hegykő (2,7), a 13. Tihany (2,7), a 14. Harkány (2,7), a 15. pedig Balatonszemes lett a 2,7 éjszakás átlagos tartózkodási idejével a belföldi vendégek esetében.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?