Hogyan érdemes megjelennie az online térben egy desztinációnak?

A Budapesti Metropolitan Egyetem és a Magyar TDM Szövetség közös kutatást indított 2015 novemberében a hazai desztinációs márkák online megjelenésének vizsgálatáért.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kutatás keretei között a Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus menedzsment mesterszakán a Desztináció- és örökségmenedzsment specializáció hallgatói a hazai desztinációs márkák elemzését, értékelését és fejlesztési lehetőségeit vizsgálták a Magyar TDM Szövetséggel, valamint annak tagjaival együttműködve. A kutatást dr. Sziva Ivett, a Turizmus menedzsment mesterszak vezetője irányította, ahol számos ehhez hasonló iparági projektekben vehetnek részt a hallgatók, és szimulációs gyakorlatokban próbálhatják ki magukat csoportos munkák során a desztinációfejlesztés és -menedzsment terén tanáraik mentorálásával.

A tanulmány célja az, hogy a szakmai körökben véglegesített dimenziók mentén a hazai desztinációs márkák online megjelenése fejlesztésre kerüljön, és a TDM szervezetek ezáltal egyre versenyképesebb, átfogó és a stratégiai irányoknak megfelelő online megjelenéssel rendelkezzenek. A 2015 novemberében megjelent GINOP-TDM pályázati források lehívásában is fontos szerepet kaphat a megfelelő alapokon nyugvó online kommunikációs tevékenység, így különösen aktuális volt az Egyetem és a Szövetség összefogásával létrejövő kutatás.

Az ide kattintva is letölthető kutatási összefoglalóból megismerhető a kutatás alapjául szolgáló elméleti és gyakorlatban látható értelmezési háttér, a desztinációs márkázás keretrendszere, a kutatás módszertana, a vizsgált dimenziórendszer is. A tanulmány a kutatás eredményei mellett a jó gyakorlatokat és a fejlesztési irányokat is bemutatja.

Jó úton a hazai desztinációmarketing, de vannak még hiányosságok

Az eredményekről elmondható, hogy a hazai desztinációk megkezdték a desztinációmárkázási folyamatot: szinte mindegyik vizsgált desztinációnak van logója és az egyediséghez kapcsolódó kínálati ajánlata. Ugyanakkor számos bizonytalanság jelentkezik, elsősorban a pozícionálás tekintetében, amely kapcsán a versenytársak és a konkrét, megkülönböztető jellemzők, értékek meghatározása terén látható gyengeség, amely kutatások folytatásával, gyakorlatorientált képzéseken való részvétellel megérthető, kialakítható. Az online megjelenés tekintetében is több bátorság szükséges az egyediség - üzenetek és látvány, kreatív, érdekes élmények, történetek - kialakításával, és a weboldalon, közösségi médiában való attraktív kommunikációjával.

Kiemelten fontos előremutató megoldásokat választani (például reszponzív dizájn alapú technológiát), tekintve, hogy a keresőmarketing és az optimalizáció rendkívül lényeges a potenciális látogatók elérésében. Látni kell azt is, hogy a Facebook egy igazán dinamikus versenytér, ahol tudnunk kell élni a közönség aktivitásával, figyelve az aktualitásokra, a friss szellemiségre.

Összességében a hitelesség, a kikristályosítás a kulcsa a márkázásnak: a vendégoldalt és a helyi közösséget megkérdező kutatásra épülő egyedi értékek megtalálása, és erre épülő élményígéretek összeállítása hiteles, az egyediség irányába mutató szolgáltatásokkal, programokkal, védjegyekkel. Mindezt lehet stratégiai üzenetekkel közvetíteni a célcsoport részére, és végül összefogni egy meghatározó, fémjelző szlogen és logó alá. Számos szakmai kihívás látható a folyamatban, ugyanakkor primer kutatások végzésével feltárhatóak az egyedi értékek, és professzionalistással átlátható és kialakítható a potenciális vendég és a márka interakcióit hitelesen menedzselő ún. folyamatmenedzsment.

A teljes kutatás elérhető a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Magyar TDM Szövetség szakmai oldalán is, de a Letölthető fájlokból vagy ide kattintva is letöltheti.


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.