Idén is dobogó a cél Észak-Magyarországon

Ebben az évben a térségben harmincezerrel szeretnék tovább növelni a vendégéjszakák számát - tájékoztatta lapunkat Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Régió Marketing Igazgatóságának vezetője. Ehhez a piaci feltételek adottak és a kínálat is erősödhet.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy nemrég elkészült szakmai elemzés szerint 2013. januárjától november végéig, a teljes vendégforgalmat mérlegelve a Budapest-Közép-Dunavidék régió az éllovas, ahol - 2012 hasonló időszakához képest - 484 ezerrel több vendégéjszakát könyvelhettek el. Ez 6,3 százalékos növekedést jelentett.

A dobogó második helyén az észak-magyarországi régió következik, amely az előző év azonos időszakához képest 173 ezer vendégéjszakával növelte teljesítményét, ami 11,5 százalékos emelkedést jelez.

„Ez a siker a közös munka eredményeként jött létre” - erősítette meg Molnár Anita. „Tavaly a négy évszak minden hónapjában folyamatosan érkeztek turisták a régióba, köszönhetően az új turisztikai termékeknek, programoknak. Így 2013-ban újra érdekessé vált Észak-Magyarország azok körében, akik kikapcsolódást, pihenést kerestek itt. Tavaly a régió valamennyi térségében sokat tettek azért, hogy jól érezzék magukat a vendégek. Így több külföldi - elsősorban lengyel és szlovák - töltötte szabadságát a régióban” - mondta. Természetesen a belföldi turisták is szép számmal jöttek Észak-Magyarországra, többen, mint 2012-ben.

A marketing igazgatóság munkatársai áttekintették tavalyi sikeresek akcióikat, melyeket 2014-ben is folytatnak, de a rendelkezésükre álló pénzforrások alapján új elemekre is szükségük lesz.

A tavalyi eredmények után, idén is kampányolnak Lengyelországban. Áprilisban és májusban több nagy rendezvényt és kitelepülés terveznek Lublinban, Krakkóban, Zakopánéban és Crossnoban. Többek között Tokaj és Eger is bemutatkozik kiváló boraival, kézműves termékekkel, valamint közreadják az Észak-Magyarországról szóló újabb turisztikai információkat is. Az együttműködés bővítésére nagyszabású online kampányt indítanak és a közös munkára száz lengyel utazási iroda bevonására számítanak.

Itthon szintén több rendezvényre készülnek. Februárban például német, francia, szlovák, kuwaiti, brit és skandináv szakemberek részvételével Észak-Magyarország több pontján tartanak nemzetközi partnertalálkozót. A tervezett egészségturisztikai tanulmányút keretében - többek között - ellátogatnak Nógrádgárdonyba, Mátrafüredre, Mátraderecskére, Egerbe és Mezőkövesdre is.

Áprilisban Londonban, az úgynevezett Prémium-napon a külképviselők partnertalálkozóját tartják, ahol kiemelt turisztikai régióként mutatkozik be Észak-Magyarország. Novemberben pedig a hevesi megyeszékhelyen rendezi éves közgyűlését a Szlovák Utazási Irodák Szövetsége, melyre 130 iroda részvételére számítanak.

Öt hétvégén Kecskeméten, Szolnokon, Szegeden, Debrecenben és Nyíregyházán települ ki a marketing igazgatóság azzal a céllal, hogy a helyi lakosokat tájékoztassák az észak-magyarországi üdülési programokról, lehetőségekről. Újdonságként rendhagyó kampánnyal segítenék idén azokat a vendégeket, akik a régióban kívánnak túrázni, kerékpározni, vagy síelni.

A kulturált borfogyasztókra is gondolnak azzal, hogy az Észak-Magyarország négy borvidékén termő legjobb fajtákat népszerűsítik. Ugyancsak szeretnék megnyerni azokat a belföldi turistákat, akik az egészségük megóvására szolgáló programajánlatok közül választanak. Így a jó levegőn tartózkodás előnyeitől, a fürdők, a barlangok jelentőségén át sok mindenre irányítják rá az érdeklődők figyelmét.

Az igazgatónő véleménye szerint mielőbb szükség lenne az Észak-Magyarországra érkező vendégek körét vizsgáló motivációs kutatásra. Ezzel ugyanis még pontosabban megismerhetnék, hogy ki miért érkezik ide, mennyi időt tölt el, ismeri-e a régió turisztikai kínálatát, milyen a térségek imázsa valamint, hogy melyek az ajánlatokkal kapcsolatos elvárásaik. Bíznak abban, hogy erre a kutatásra valóban minél hamarabb sor kerülhet a szakmai partnerek közreműködésével.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.