Mindez abból a levélből derül ki, melyet a Turizmus Főosztály a Nettravel.hu Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft. résézére küldött válaszként. Mint azt Kőteleky Lászlótól, a Nettravel stratégiai igazgatójától megtudtuk, cégük augusztus 26-án kérte a Főosztály állásfoglalását az ügyben.
Válaszában a Turizmus Főosztály kifejtette, hogy a Karya Tour július 8-i csődjét követő biztosítói gyakorlatra vonatkozóan elfogadhatatlannak tartja, hogy az utasnak közvetlenül kelljen visszaigényelnie az általa befizetett teljes részvételi díj közvetítői jutalék részét az utazásközvetítői irodától. A Főosztály álláspontja szerint a biztosító téríti meg az utasnak az általa befizetett előleget vagy részévteli díjat a kárenyhítés szabályainak értelmében. Tehát ezt a biztosítónak kell rendeznie, az utas nem lehet részese a két utazási vállakozó illetve a biztosító közötti elszámolásnak.
Arra vonatkozóan, hogy ki téríti meg az utazásközvetítő kárát a megbízó utazásszervező becsődölése esetén, arról a közvetítő és a szervező közötti szerződésnek kell rendelkeznie, ez ebből fakadó jogviták eldöntése bírósági hatáskör, így egyértelmű, hogy - mint azt Kőteleky László közölte - a QBE nem léphet a Karya helyére a szerződésbe, nem jogosult levonni a kártérítési alapból a közvetítői jutalékra eső részt a Karya és a közvetítők közötti szerződés értelmében.
Kőteleky szerint a PTK-val ellentétes és rendkívül inkorrekt lenne, ha a megbízó, az utazásszervező hibájából meghiúsult szerződésnek a közvetítők lássák kárát.