Jubilál a Marriott

Igaz, még nem a 100 évet, de „ennyi idős” korban, az öt éveknek is nagy jelentősége. A budapesti Marriott jelenleg 95 éves, ebből az alkalomból rendeztek ünnepi fogadást a Duna-parti szálloda ikonikus épületében.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hogyan kezdődött? Tipikus amerikai karrierrel: egy kisvállalkozásból, egy üdítóital kereskedésből született 1927-ben a világ ma egyik legnagyobb szállodalánca. Mára a Marriott International a világ egyik vezető szállodaipari cégévé vált, világszerte több mint 3700 szállodával, 73 országban.

A céget J. Willard és Alice S. Marriott alapította 1927-ben, amikor megnyitották első A&W franchise üzletüket. Amikor csípős mexikói ételekkel bővítették kínálatukat, nevüket The Hot Shoppe-ra változtatták. 1957. január 18-án nyílt meg első házuk, a 365 szobás The Twin Bridges Marriott Motor Hotel. Az évek folyamán újabb és újabb márkák csatlakoztak a lánchoz, például a SpringHill Suites (1998), Bulgari Hotels (2004) vagy az AC Hotels (2011).



Willard Marriott halála után 1985 és 2012 között a Marriott International elnöke és vezérigazgatója az ifjabb J.W. Marriott lett. Pár éve a nagyvállalat vezérigazgatói posztjára Arne Sorenson-t nevezték ki – ez az első alkalom, hogy nem a családi nevet viseli a cég vezérigazgatója. A cég központja az amerikai Bethesdában található.
A szállodalánc híres vállalati ars poeticájának legfontosabb elemei:
• Helyezd előtérbe az embereket – becsüld meg munkatársaidat és ők gondoskodni fognak a vevőidről!
• Hajszold a kiválóságot – tökéletes kiszolgálással kötelezd el magad vendégeid iránt!
• Tedd magadévá a változást – a siker sosem végleges!
• Cselekedeteid legyenek feddhetetlenek – a mód, ahogy viselkedünk az üzleti életben legalább olyan fontos, mint az üzlet maga!
• Szolgáld világunkat – a vállalati kultúránk minket élettel telivé, cégünket erősebbé és világunkat egy jobb hellyé teszi!

Szakmai körökben is gyakran idézik ifj. J.W. Marriott szavait: “A kultúra az élet fonala, olyan ragasztó, amely összeköti múltunkat, jelenünket és jövőnket.”
Hiszünk benne, hogy értékeink közé tartozik a hitelesség.”



A budapesti Duna-parti szállodát sokáig nehéz volt a fővárosi nagyközönség körében „átkeresztelni”. A Finta József-tervezte Intercontinental épülete volt az első igazán világszintű szálloda. Valamint az első a világvezető szállodaláncai közül, amely 1969 végén bevonult az akkori szocialista országok között úttörőként a turizmusba, és ott meghatározó szerepet játszott, húzóerővel bírt. Hamarosan követte a szakágazat többi akkori nagyágyúja.
A Marriott 20 éve van jelen Magyarországon és mára foglaltság tekintetében is úttörő a hazi luxus szállodák közül.

A szállodaiparban kizárólag üzemeltetőként tevékenykedő Marriott International az európai kontinens piacain idáig 5 márkát vezetett be (JW Marrott Hotels & Resorts, Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels & Resorts Courtyard by Marriott, Marriott Executive Apartments). Ezenkívül két partnerszállodalánc, a Ritz- Carlton és a Ramada International házait működteti.

Elek Lenke

Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.