Késés és járattörlés esetén segíthet a Flight Refund

Az európai légi utasoknak járatkésés, –törlés és visszautasított beszállás esetén kártérítés járhat. Egy magyar társaság arra vállalkozik, hogy az utasok helyett eljár jogaik érvényesítésében. Terveik szerint hamarosan az Unió számos más országából is befogadnak megbízásokat.

A légi utasok jogainak érvényesítésére alapított Flight Refund Kft. európai terjeszkedésbe kezd az első éves működésének tapasztalatait felhasználva – tudtuk meg Csuhaj Miklóstól, a társaság ügyvezetőjétől.

A Flight Refund Kft., átalakította és újraindította online szolgáltatását, amely egy éven át próbaüzemben működött, ennek során már sok száz utas kártérítési ügyében járt el. Ezen eljárások számos esetben igazi kihívások elé állították a Flight Refund speciális jogi és légiipari felkészültséggel bíró szakértői csapatát.

Csuhaj Miklóstól megtudtuk, hogy a hozzájuk kerülő ügyek több mint felében sikerül még a bírósági fázis előtt megegyezésre jutni a légitársaságokkal a kártérítésről, ugyanakkor több esetben csak a bíróság tudta kikényszeríteni az utasoknak járó jóvátételt. Nem titok, hogy egyes légitársaságok nem örültek a Flight Refund megjelenésének, és minden lehetséges eszközzel igyekeztek gátolni működésüket. Végül a követeléskezelésre MNB engedéllyel rendelkező PannonHitel Pénzügyi Zrt. bevonásával sikerült megoldani a problémákat.

A Flight Refund, a közép- és kelet-európai régióban elsőként, 2012. őszén, Magyarországon indított a légi utasok jogainak érvényesítését segítő szolgáltatást. Bármely EU-n belüli légitársaság járatának több mint 3 órás késése, váratlan törlése, vagy a túlfoglaláskor előforduló beszállás megtagadása esetén a Flight Refund átvállalja a kártérítési folyamat lebonyolítását a kárt szenvedett utazótól, akiknek ilyen esetekben kártérítés járhat.

Tapasztalatok szerint egy kártérítési igény érvényesítése hosszadalmas jogi és adminisztratív folyamat. Ennek lebonyolítása általában nem egyszerű, és a megfelelő jogi képviselet általában elengedhetetlen. Az utasnak viszont nincs más dolga, mint hogy a www.flight- refund.eu oldalon egy pár perc alatt kitölthető űrlapon a kárigényét bejelentse.

A bejelentés és a kártalanítási folyamat az utas részéről kockázatmentes, mivel az utasnak kizárólag sikeres végkimenetel esetén kell sikerdíjat fizetnie. A kártérítés mértéke különböző feltételektől függően, akár 600 euró is lehet utasonként. Ez egy négytagú család esetében akár félmillió forintot is jelenthet, készpénzben.

Csuhaj azt is hangsúlyozta, hogy az uniós rendelet vonatkozik a fapados és a charterjáratokra is, és vitás esetekben – például a háromórás késés tekintetében - a bíróság mindig a repülőjegyen szereplő információkat tekinti irányadónak.

Az alapítók egy iparági veteránt, Csuhaj Miklóst bízták meg a társaság ügyvezetésével. Csuhaj, aki korábban a Worldspan Hungary country managere volt, a Flight Refund Kft. vezetőjeként a hároméves európai terjeszkedési stratégia végrehajtásáért felel majd.

„A légi utasok jogainak védelme egy méltatlanul mellőzött területe az iparágnak. Nagy örömömre szolgál, hogy egy magyar start-up stratégiai vezetőjeként ilyen fontos cél szolgálatába állíthatom eddigi tapasztalataimat, és hogy ezt a kitűnő és hiánypótló szolgáltatást más európai piacokon is népszerűsíthetem”- mondta el Csuhaj Miklós.


Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.